Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Honda: 75 χρόνια ιστορίας και πρωτοπορίας

Ελλάδα 8:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda: 75 χρόνια ιστορίας και πρωτοπορίας

ΝΕΑ

Honda: 75 χρόνια ιστορίας και πρωτοπορίας

ΝΕΑ

Ένας δραστήριος άνθρωπος, ένας ικανότατος μηχανικός, ένας μεγάλος οραματιστής. Με δυο λόγια, Σοϊτσίρο Χόντα.

Advertisement
Advertisement

Στις 24 Σεπτεμβρίου 1948, ένας Ιάπωνας που λεγόταν Σοϊτσίρο Χόντα μαζί με άλλους 34 συνεργάτες του θα ξεκινήσουν τη λειτουργία της Honda Motor Company.

Μιας εταιρείας η οποία θα γράψει μια σημαντική ιστορία στην κατασκευή αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, στο παγκόσμιο motorsport και σε πολλούς τεχνολογικούς τομείς. Ακόμα και σε ό,τι αφορά στην προσπάθεια του ανθρώπου να επεκταθεί στο διάστημα

Η Honda έγινε συνώνυμο της τόλμης, της καινοτομίας, των ξεχωριστών οχημάτων, της τεχνολογικής καινοτομίας. Ο Χόντα, ήταν η κινητήριος δύναμη σε ό,τι αποφασιζόταν και συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξη και δημιουργία του, δίνοντας λύσεις.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία ξεκίνησε με την Dream D-Type, την πρώτη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε η εταιρεία. Ουσιαστικά, αυτή ήταν ένα ποδήλατο με έναν δίχρονο κινητήρα 50 κ. εκ. Λίγο αργότερα, ο Χόντα θα γνωριστεί με τον Τακέο Φουτζισάβα ο οποίος θα αναλάβει να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια του, όπως και την οικονομική διαχείρισή της.

Οι δύο άντρες είχαν διαφορετικούς χαρακτήρες και δεξιότητες αλλά ένα κοινό όραμα: Να κάνουν τη Honda τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο. Η Dream D-Type ξεχώρισε από τις άλλες παρόμοιες κατασκευές της εποχής χάρη στην αξιοπιστία της και την οικονομία καυσίμου.

Advertisement

Τον Αύγουστο του 1958, η Honda θα παρουσιάσει το θρυλικό Super Cub C100, αυτό που δεκαετίες αργότερα ονομάστηκε ως «παπί». Το διαφημιστικό σλόγκαν «Γνωρίζεις τους ωραιότερους ανθρώπους πάνω σε ένα Honda», άλλαξε για πάντα τη νοοτροπία και την αντίληψη του κόσμου για τις μοτοσυκλέτες.

Advertisement

Η φήμη της εταιρείας άρχισε να χτίζεται και να εδραιώνεται με τη συμμετοχή της εταιρείας στους αγώνες μοτοσυκλετών. To 1954, o Χόντα θα ανακοινώσει τη θέλησή του να δημιουργηθεί μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα για να συμμετέχει η Honda στον διάσημο αγώνα στη Νήσο του Μαν («Isle of Man).

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1959, η εταιρεία θα λάβει για πρώτη φορά στον απαιτητικό και επικίνδυνο για τους αναβάτες αγώνα με την Honda RC142 όπου σημείωσαν καλά αποτελέσματα για νεοεισερχόμενη ομάδα.

Advertisement

Η αρχή είχε γίνει. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1961, η Honda θα κερδίσει για πρώτη φορά σε Grand Prix μοτοσυκλετών στις κατηγορίες 125 κ. εκ. και 250 κ. εκ., με την RC143.

Ο Χόντα, δεν μπορούσε να αρκεστεί μόνο στις μοτοσυκλέτες, δεν ήταν δυνατόν να περιοριστεί μόνο σε αυτές. Το 1958 θα πάρει την απόφαση να εμπλακεί η εταιρεία του και στην κατασκευή αυτοκινήτων.

Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί το εκπληκτικό S360, ένα διθέσιο roadster, το οποίο ξεχώριζε για την καινοτόμα μηχανολογία του, για την αντοχή του και για τις λύσεις που ενσωμάτωνε. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1962, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιου.

Αυτό σημαίνει ότι εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε σε ασύλληπτα σύντομο χρονικό διάστημα για τα δεδομένα μιας εταιρείας που δεν είχε πρότερη ενασχόληση με την Αυτοκινητοβιομηχανία. Μαζί με το S360, η Honda παρουσίασε και το μικρών διαστάσεων φορτηγό T360.

Φυσικά, πέραν των δίτροχων και των τετράτροχων δημιουργημάτων της, η Honda ενεπλάκη και στους αγώνες αυτοκινήτων αλλά και στη Formula 1, τον κορυφαίο θεσμό του Motorsport.

To 1964, η Honda θα παρουσιάσει το RA271, το πρώτο της μονοθέσιο και θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η πρώτη συμμετοχή της ήταν στο γερμανικό Grand Prix που έγινε στην πίστα του Nürburgring-Nordschleife και ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που εντάχθηκε στον θεσμό.

Σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, η Honda θα κερδίσει το πρώτο Grand Prix στην ιστορία της. Ήταν στο αγώνα του Μεξικού, το 1965, όπου ο Αμερικανός πιλότος Ρίτσι Γκίνθερ  ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Όμως, το 1968 η Honda θα αποσυρθεί από τη Formula 1 έπειτα από τον θάνατο του Τζο Σλεσέρ οποίος έχασε τη ζωή του στο γαλλικό Grand Prix της εκείνης της χρονιάς, οδηγώντας το μονοθέσιο RA302.

Η Honda θα επιστρέψει στον θεσμό τη δεκαετία του 1980, παρέχοντας κινητήρες της σε ομάδες. Η συνεργασία της με τη McLaren και η συνύπαρξη των Άιρτον Σένα  και Αλεν Πρόστ στην ομάδα έγραψαν ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην ιστορία της Formula 1.

H επιμονή του Χόντα να ασχολείται και να βελτιώνει οτιδήποτε μηχανικό έκανε την εταιρεία του να ασχοληθεί τόσο με τις εξωλέμβιες μηχανές, με τους κινητήρες αεροπλάνων αλλά και με την κατασκευή ιδιωτικών αεροσκαφών, με ρομπότ αλλά και με διαστημικά οχήματα.

Ο ιδρυτής της Honda θα παραμείνει δραστήριος μέχρι που εγκατέλειψε τα εγκόσμια, στις 5 Αυγούστου 1991, σε ηλικία 85 ετών. Το πνεύμα του εξακολουθεί να παραμένει ο κανόνας σε ό,τι δημιουργεί έκτοτε η εταιρεία, όπως και σε ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda Civic e:HEV: Ολοκληρωμένο online περιβάλλον
Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία
Απίθανη mini replica της Honda RC174