Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Mercedes-AMG One καθυστερεί κι άλλο;

Ελλάδα 6:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί η Mercedes-AMG One καθυστερεί κι άλλο;

ΝΕΑ

Γιατί η Mercedes-AMG One καθυστερεί κι άλλο;

ΝΕΑ

Για να γίνει πραγματικά νόμιμο για χρήση σε δημόσιους δρόμου, το One της Mercedes-AMG που έχει τον κινητήρα της Formula 1, το τελευταίο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσει, είναι αυτό του θορύβου.

Advertisement
Advertisement

Ο θόρυβος από τις εξατμίσεις είναι το στοιχείο που κρατάει πίσω την έγκριση τύπου του Mercedes-AMG One που χρησιμοποιεί τον κινητήρα του μονοθεσίου της F1.

Το μοντέλο παρουσιάστηκε με μεγαλοπρέπεια το 2017 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και τοποθετήθηκε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 50 χρόνια της AMG. Από τότε και μέχρι σήμερα, είναι αμέτρητα τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι τεχνικοί της εταιρείας, προκειμένου να φτάσει το μοντέλο να πάρει έγκριση τύπου για κυκλοφορία στους δρόμους.

Advertisement
Advertisement

Η Mercedes-AMG χρησιμοποίησε τα μηχανικά μέρη του μονοθεσίου της F1 που κέρδισε το πρωτάθλημα του 2017 και με ήπιες τροποποιήσεις, τα προσάρμοσε σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Δύο από τα εμπόδια που αντιμετώπισε το Project One στο δρόμο για την παραγωγή, ήταν η αξιοπιστία και το άλλο η ευκολία στην οδήγηση.

Έπρεπε να γίνουν δηλαδή οι απαραίτητες τροποποιήσεις προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει ένα νορμάλ κύκλο συντήρησης, αντίστοιχο με άλλα hypercars και όχι αγωνιστικού αυτοκινήτου, καθώς επίσης και λειτουργίες που θα επέτρεπαν σε κάποιον να το χρησιμοποιεί χωρίς να είναι απαραίτητη η άφλεκτη φόρμα, το κράνος, τα γάντια και τα παπούτσια.

Advertisement

Οι μηχανικοί στο Affalterbach της AMG κατάφεραν να ξεπεράσουν και τα δύο «εμπόδια», μειώνοντας το ρελαντί του κινητήρα εσωτερικής καύσης, από τις 5.000 σ.α.λ. της αγωνιστικής εκδοχής, στις 2.000 σ.α.λ. Αυτά τα δύο ζητήματα ήταν ο κύριος λόγος για την πρώτη αναβολή του αυτοκινήτου, καθώς αρχικά έπρεπε να ξεκινήσει την παραγωγή του το 2018.

Advertisement

Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξεκίνησε την παραγωγή, ούτε το 2019, ούτε το 2020 καθώς ένα ακόμα πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί, είχε να κάνει με το κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο είναι ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο χωρίς όπισθεν. Η λύση που δόθηκε σε αυτό το πρόβλημα, ήταν με τη χρήση των εμπρός ηλεκτροκινητήρων που θα «οδηγούσαν» προς τα πίσω το One όταν ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν.

Advertisement

Για όσους δεν γνωρίζουν, το One της Mercedes-AMG, χρησιμοποιεί τον turbo V6 με τη χωρητικότητα των 1,6 λίτρων, ο οποίος μπορεί να περιστρέφεται σε πάνω από 10.000 σ.α.λ. και συνοδεύεται από τουλάχιστον τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία, ο V6 των 1,6 λίτρων χρησιμοποιεί τέσσερις εκκεντροφόρους με γρανάζια.

Τα παραδοσιακά ελατήρια βαλβίδων έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτροπνευματικά ωστήρια και το σύνολο των 1,6 λίτρων θα αποδίδει περίπου 700 ίππους. Το Mercedes-AMG One υποτίθεται ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Mercedes που διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, ενώ μέχρι το 2017, τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα έφταναν να έχουν έως 400V.

Με το συνδυασμό των κινητήρων του μοντέλου, η ισχύς που θα έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, θα είναι άνω των 1.000 ίππων. Η Mercedes-AMG αναφέρει πως η τελική ταχύτητα του μοντέλου θα είναι πάνω από 350 χλμ./ώρα, με τα 200 χλμ./ώρα από στάση να είναι υπόθεση που θα διαρκεί λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.

Πλησιάζοντας στο τέλος του 2021, με τη Mercedes-AMG One να μην έχει ακόμη ξεκινήσει παραδόσεις πελατών ή ακόμα και παραγωγή, κρατάει «ζεστό» το ενδιαφέρον του κοινού για το απόλυτο μοντέλο της, δίνοντας μια εικόνα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Οι φήμες που ακολουθούν τις καθυστερήσεις στην έναρξη της παραγωγής της έκδοσης δρόμου, κάνουν λόγο για πρόβλημα με τον παραγόμενο θόρυβο.

Αυτό θα είναι και το τελευταίο εμπόδιο που σχετίζεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θορύβου, οι οποίοι είναι συνήθως εύκολο να «ικανοποιηθούν» στις τυπικές AMG, με την τοποθέτηση περισσότερων «φίλτρων» για τον περιορισμό του θορύβου. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός των επόμενων μηνών, μια και το αυτοκίνητο πρόκειται να αποκαλυφθεί μέχρι το τέλος του έτους στην τελική του μορφή για να ξεκινήσει και η παραγωγή.

Η μεγάλη αναμονή για τους φίλους της μάρκας αλλά και όσους το περιμένουν για αγορά, θα αποζημιωθεί με τον καλύτερο τρόπο, μια και το αναμενόμενο για τις επιδόσεις της Mercedes-AMG One, είναι να πραγματοποιεί το γύρο του Nurburgring σε 6 λεπτά της ώρας (ή και λιγότερο), χρόνος που θα αποτελεί ρεκόρ για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η αγωνιστική Mercedes-AMG C 63 του DTM ψάχνει ιδιοκτήτη
Αποσύρεται από τη Formula 1 o Kimi Raikkonen (videos)
Επίσημο: Στην Alfa Romeo ο Bottas!