Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Γερμανικές εκλογές: Αυτά απαιτεί ο όμιλος VW

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Μόλις λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση των γερμανικών εκλογών, το αφεντικό της VW απασφάλισε, καλώντας τα κόμματα να υιοθετήσουν μια δέσμη 10 μέτρων.

Μακρές και επώδυνες προμηνύονται οι διαπραγματεύσεις για τον σχηματισμό της επόμενης κυβέρνησης συνεργασίας στη Γερμανία, μετά το τέλος των βουλευτικών εκλογών που διεξήχθησαν στην περασμένη Κυριακή, με μεγάλους νικητές τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD) του Όλαφ Σουλτς.

Δεδομένου ότι ο νέος σχηματισμός κυβέρνησης επηρεάζει άμεσα το μέλλον της εγχώριας– και κατά επέκταση της ευρωπαϊκής –  αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευαστές παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις διαπραγματεύσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνει και ο ο επικεφαλής του ομιλου VW, Herbert Diess, ο οποίος δεν επαναπαύεται στον ρόλο του παρατηρητή.

Σε διαδοχικές αναρτήσεις του στο Twitter, την επομένη των εκλογών, το αφεντικό του ομίλου VW κατέθεσε 10 προτάσεις που για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης. Μεταξύ αυτών, η επέκταση του δικτύου υποδομών φόρτισης, ο τερματισμός στις επιδοτήσεις ορυκτών καυσίμων και η επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις του Herbert Diess:

1. Τιμή αδειών δικαιωμάτων άνθρακα στα 65 ευρώ ανά τόνο το 2024.
2. Τέλος στις επιδοτήσεις ορυκτών καυσίμων.
3. Επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας τουλάχιστον στα 255 GW το 2030. «Πράσινη» ενέργεια καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, μέσω της ταχύτερης επέκτασης του δικτύου.
4. Εμπλουτισμό των εταιρικών στόλων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
5. Διατήρηση της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών και σταδιακή μείωσή του μέχρι το 2025.

6. Μαζική πρόωθηση και επέκταση του δικτύου υποδομών φόρτισης τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φορτηγά. Θέσπιση κανονιστικού πλαισίου για υποχρεωτική γρήγορη φόρτιση (σ.σ. με ταχυφορτιστές μεγάλης ισχύος).
7. Το πράσινο υδρογόνο είναι πολύτιμο και ενεργοβόρο.  Είναι απαραίτητο για την παραγωγή του λεγόμενου «πράσινου» χάλυβα και για την απανθρακοποίηση των βιομηχανιών παραγωγής χημικών και τσιμέντου.
8. Χρηματοδότηση για την προώθηση των ποδηλάτων (ηλεκτρικών και μη), και των υπηρεσιών διαμοιρασμού (car-sharing) ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
9. Δημιουργία ρυθμιστικού πλαισίου για διαφανή και ασφαλή πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων. Διασφάλιση της προστασίας του οχήματος και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
10. Το μέλλον είναι η αυτόνομη οδήγησης  – αξιοποίηση των δυνατοτήτων του 5G.

Διαβάστε επίσης: Πώς επηρεάζουν οι εκλογές το μέλλον του αυτοκινήτου

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις του Herbert Diess δεν προκαλούν έκπληξη, ειδικά από τη στιγμή που ο όμιλος VW έχει διαμορφώσει ένα αναλυτικό στρατηγικό πλάνο (“New Auto – Mobility Generation to Come” ) για την κατασκευή «πράσινων» και πλήρως διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων.

Μέχρι το 2030 το VW Group σκοπεύει ένα στα δύο αυτοκίνητα που πουλάει να είναι ηλεκτρικά, όταν ο στόχος για το 2050 είναι η πλήρης απανθρακοποίηση του ομίλου. Παράλληλα, έως το 2030 θα κατασκευαστούν  έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW στην F1 με αρωγό τη Mercedes;
Η VW θα ξεπεράσει την Tesla στα ηλεκτρικά
VW: Ετοιμάζει σκληροπυρηνικό SUV;

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto