Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι γερμανικές εκλογές καθορίζουν το μέλλον του αυτοκινήτου

Ελλάδα 3:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι γερμανικές εκλογές καθορίζουν το μέλλον του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Οι γερμανικές εκλογές καθορίζουν το μέλλον του αυτοκινήτου

ΝΕΑ

Η λαϊκή ετυμηγορία για τον διάδοχο της Άνγκελα Μέρκελ θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό το μέλλον της αυτοκίνησης – Ποιες είναι οι θέσεις των κομμάτων που διεκδικούν την Καγκελαρία.

Advertisement
Advertisement

Δύομισι εβδομάδες απομένουν μέχρι να μάθουμε ποιος θα είναι ο διάδοχος της Άνγκελα Μέρκελ, με μεγάλο φαβορί τον νυν Υπουργό Οικονομικών, Όλαφ Σουλτς.

Στο αποτέλεσμα της λαϊκής ετυμηγορίας επαφίεται και το μέλλον της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία, σύμφωνα με το Reuters, κάνει αγώνα δρόμου ώστε να συμμορφωθεί με τα αυστηρά πρότυπα ρύπων.

Όλα τα κόμματα που διεκδικούν την Καγκελαρία φαίνεται πως διάκεινται θετικά στη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Αλλά καθένα από αυτά, αντιπροτείνει διαφορετικές οδούς. Ας δούμε τις θέσεις τους:

Advertisement
Advertisement

CDU: Όχι στη βίαια θανάτωση των θερμικών μοτέρ, ναι σε περισσότερους δρόμους

Πάγια θέση των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) είναι πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν πρέπει να απωλέσει τον ηγετικό ρόλο που διαδραματίζει στα παγκόσμια αυτοκινητικά τεκταινόμενα και αντιτίθεται τόσο στην επιβολή ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων όσο και στα όρια ταχυτήτων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.

Τίθεται υπέρ της ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για τον μετριασμό της κίνησης στους δρόμους, αλλά παράλληλα θεωρεί εκ των ουκ άνευ την επέκταση του οδικού δικτύου.

Advertisement

H αύξηση των σημείων φόρτισης βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του CDU, ενώ ανάγει σε κεντρικό ζήτημα τη μείωση του χρόνου φόρτισης των ηλεκτρικών στα 10 λεπτά. Τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά (BEV) δεν αποτελούν πανάκεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μιας και δίνεται μεγάλη σημασία τόσο στα συνθετικά καύσιμα όσο και στην υδρογονοκίνηση.

Advertisement

Πράσινοι: Ηλεκτρικά εδώ και τώρα, ακόμα περισσότερα κίνητρα

Οι Πράσινοι υιοθετούν μια πιο επιθετική στάση, ζητώντας από την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030 (πέντε χρόνια νωρίτερα απ’ό,τι προτείνει η Κομισιόν). Κεντρικό μήνυμά τους είναι πως τα αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν «πιο ψηφιακά, πιο ήσυχα, ανθρακικά ουδέτερα, πιο ελαφριά και πιο εύκολα ανακυκλώσιμα», την ίδια ώρα που πρέπει να προωθηθούν οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης, όπως είναι τα λεωφορεία, τα τρένα και τα ποδήλατα.

Σύμφωνα με το κόμμα, οι επενδύσεις για την κατασκευή νέων δρόμων πρέπει να παγώσουν και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος να βρεθεί η δημιουργία περισσότερων πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομων.

Advertisement

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί αδιαπραγμάτευτο στόχο και ως εκ τούτου προτείνεται η διευκόλυνση των χαμηλόμισθων πολιτών. Πέρα των υφιστάμενων επιδοτήσεων ύψους 6.000 ευρώ, θα λάβουν 3.000 ευρώ επιπλέον, υπό τη μορφή πίστωσης που θα είναι εύκολο να εξοφληθεί, από την εξοικονόμηση χρημάτων που θα προκύψει από το χαμηλότερο κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, συγκριτικά με των καυσίμων.

Το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο κατά τις εμπορευματικές μεταφορές, από πλοία και αεροπλάνα. Στους αυτοκινητοδρόμους πρέπει να επιβληθεί μέγιστο όριο ταχύτητας 130 χλμ./ώρα και στο κέντρο της πόλης 30 χλμ./ώρα.

SPD: Για τα ηλεκτρικά αποφασίζουν οι πολίτες

Οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) του Όλαφ Σουλτς, που προβάλλουν ως το ακλόνητο φαβορί βάσει των δημοσκοπήσεων, υιοθετούν μια πιο ήπια πολιτική: Το κράτος πρέπει να συνδράμει στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να γίνει ιδιαίτερα παρεμβατικό, καθώς κάτι τέτοιο θα κλόνιζε την κυρίαρχη θέση της Γερμανίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το SPD υποστηρίζει πως το τέλος των θερμικών μοτέρ δεν πρέπει να καθοριστεί από την κυβέρνηση. Αντιθέτως, θα αποφασιστεί από τους πολίτες, όταν τα ηλεκτρικά γίνουν προσιτά στο κοινό. Η πολιτεία, ωστόσο, πρέπει να συνδράμει στην ενεργειακή μετάβαση, επιταχύνοντας τον ρυθμό επέκτασης των σταθμών φόρτισης.

Το κόμμα είναι υπέρμαχο των συνθετικών καυσίμων και του υδρογόνου στις εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και της θέσης των Πρασίνων για όριο ταχύτητας 130 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.

FDP: Όχι στο τέλος των θερμικών κινητήρων, όχι στα όρια ταχύτητας

Το Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα, τέλος, αποδοκιμάζει τον δρόμο της απαγόρευσης και ως εκ τούτου αντιτίθεται με την επιβολή ενός χρονοδιαγράμματος για το τέλος των θερμικών μοτέρ. Η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί απλά ένα μέρος των μεταφορών του μέλλοντος, αναφέρει χαρακτηριστικά το FDP.

Δεν συμφωνεί με τα πρότυπα ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντιτίθεται στην παροχή κινητήρων αγοράς ηλεκτρικών και αρνείται να υπάρχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.

Από την άλλη, συμφωνεί με τη χρήση υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων, ενώ θεωρεί πως το δίκτυο φόρτισης πρέπει να αυξηθεί, με την τιμολόγηση ωστόσο να είναι πλήρως διαφανής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hyundai: Ανακοίνωσε το τέλος των θερμικών μοτέρ
Παίρνουν τα πάνω τους οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη
Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;