ΝΕΑ

Φθηνά ηλεκτρικά: Μύθος ή πραγματικότητα;

Ελλάδα 14:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Φθηνά ηλεκτρικά: Μύθος ή πραγματικότητα;

ΝΕΑ

Φθηνά ηλεκτρικά: Μύθος ή πραγματικότητα;

ΝΕΑ

Όλοι πια οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους για να κατασκευάσουν φθηνά ηλεκτρικά. Γιατί όμως είναι τόσο δύσκολο να γίνουν πραγματικότητα;

Advertisement

Για να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά, οι ειδικοί του κλάδου προτείνουν διάφορες στρατηγικές. Ο Andy Palmer, πρώην επικεφαλής λειτουργίας της Nissan, τονίζει τη σημασία της κατανόησης της κατανομής του κόστους.

Αρχικά, το κόστος των υλικών για τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν υψηλότερο από τη λιανική τιμή, καθιστώντας τα οικονομικά δύσκολα για τους κατασκευαστές.

Ωστόσο, οι εξελίξεις μείωσαν το κόστος των μπαταριών από περίπου 1.000 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) σε περίπου 150 δολάρια ανά kWh σήμερα.

Advertisement

Η Palmer εκτιμά ότι μια μπαταρία 60 kWh κοστίζει περίπου 9.000 δολάρια, τα οποία, σε συνδυασμό με τα γενικά έξοδα των κατασκευαστών και τα περιθώρια κέρδους των αντιπροσώπων, οδηγούν σε συνολικό κόστος περίπου 41.500 δολάρια.

Μια προσέγγιση για να φτιαχτεί ένα προσιτό ηλεκτρικό είναι η μείωση του μεγέθους της μπαταρίας. Η τοποθέτηση μιας μπαταρίας 24kWh, παρόμοιας με το αρχικό Nissan Leaf, θα μπορούσε να μειώσει το κόστος σε περίπου 20.000 δολάρια χωρίς απώλειες για τον κατασκευαστή.

Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση βασίζεται στην ύπαρξη μιας ισχυρής υποδομής φόρτισης. Ένα ευρέως διαδεδομένο και αποτελεσματικό δίκτυο φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών φορτιστών, είναι ζωτικής σημασίας.

Advertisement

Με περίπου 15 εκατομμύρια σημεία φόρτισης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο πρακτικά, αμβλύνοντας τις ανησυχίες σχετικά με το άγχος της εμβέλειας και επιτρέποντας τη χρήση μικρότερων μπαταριών, μειώνοντας περαιτέρω το κόστος.

Επιπλέον, οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών, όπως η μετάβαση από το κοβάλτιο νικελίου-μαγγανίου (NMC) στο φωσφορικό λίθιο-σιδήρου (LFP), μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του κόστους.

Advertisement

Αυτές οι στρατηγικές, σε συνδυασμό με την εστίαση στην υποδομή φόρτισης και την εξελισσόμενη τεχνολογία μπαταριών, αποτελούν το κλειδί για να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά και να ενθαρρυνθεί η ευρεία υιοθέτησή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι κάνει στην πράξη το χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota για EV;
Είναι έξυπνοι οι Γιαπωνέζοι που καθυστερούν τα ηλεκτρικά;
Τελείωσαν οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά