Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι έξυπνοι οι Γιαπωνέζοι που καθυστερούν τα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 21:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι έξυπνοι οι Γιαπωνέζοι που καθυστερούν τα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Είναι έξυπνοι οι Γιαπωνέζοι που καθυστερούν τα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Οι εταιρίες από την Ιαπωνία φαίνεται να μην βιάζονται με την ηλεκτροκίνηση. Μήπως ξέρουν κάτι παραπάνω από τους άλλους;

Advertisement
Advertisement

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, γνωστή για τις καινοτόμες τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης, έχει αργήσει σχετικά να αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες.

Ωστόσο, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται με προσεκτικά βήματα όπως φάνηκε και από την έκθεση Japan Mobility Show.

Ενώ τα περισσότερα οχήματα που παρουσιάστηκαν ήταν πρωτότυπα, οι ηγέτες του κλάδου υπερασπίστηκαν την προσεκτική προσέγγιση, τονίζοντας τη σημασία της ευθυγράμμισης της παραγωγής EV με τη ζήτηση της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, τόνισε ότι τα ηλεκτρικά αποτελούν ζωτικό στοιχείο της στρατηγικής για την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, αλλά η βιασύνη για ατελή προϊόντα θα μπορούσε να είναι αντιπαραγωγική.

Οι Ιάπωνες αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι η φιλοσοφία τους να παραδίδουν την τεχνολογία στην ώρα που πρέπει,  θα φέρει την σταδιακή εισαγωγή των ηλεκτρικών όταν η ζήτηση είναι σημαντική.

Η επιφυλακτική στάση της ιαπωνικής βιομηχανίας έγινε ξεκάθαρη όταν η Honda και η General Motors αποφάσισαν να σταματήσουν ένα κοινό σχέδιο για προσιτά ηλεκτρικά λόγω ανησυχιών για το κόστος και την αυτονομία οδήγησης.

Advertisement

Η Honda, η μόνη εταιρεία που έχει δεσμευτεί να καταργήσει πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040, παρουσίασε στην έκθεση μελέτες σχεδιασμού αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και μια βενζινο-ηλεκτρική υβριδική έκδοση του κουπέ Prelude.

Αν και οι επικριτές έχουν ζητήσει ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών, οι πρόσφατες τάσεις σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις EV αντιπροσωπεύουν το 7,9% της αγοράς ελαφρών οχημάτων, υποδηλώνουν ότι η στρατηγική της Ιαπωνίας να προχωρήσει αργά μπορεί να είναι συνετή.

Advertisement

Η Toyota, η οποία επί του παρόντος έχει περιορισμένες προσφορές σε ηλεκτρικά σχεδιάζει μια σημαντική επέκταση της γκάμας της, με στόχο να πουλήσει 1,5 εκατομμύρια EV παγκοσμίως το 2026 και 3,5 εκατομμύρια το 2030.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι τα μοναδικά πλεονεκτήματά τους, όπως το στενά συνδεδεμένο δίκτυο προμηθευτών και η εμπειρία δεκαετιών, θα προσφέρουν το  πλεονέκτημα στην ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών.

Το concept car Iconic SP της Mazda ενσαρκώνει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το όραμα συνδυάζοντας σπορ οδηγικές εμπειρίες με φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

Advertisement

Η Mazda οραματίζεται τη χρήση του περιστροφικού κινητήρα που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της ως γεννήτρια για τους ηλεκτροκινητήρες σε μια υβριδική διάταξη, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της μάρκας για ένα βιώσιμο μέλλον.

Παρά τις επικρίσεις, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν σταθερές, πιστεύοντας ότι όταν η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάσει σε κρίσιμο σημείο, θα είναι έτοιμες να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς.

Η ιαπωνική προσέγγιση δίνει έμφαση στη μακροπρόθεσμη πορεία της αγοράς και τη βιώσιμη ανάπτυξη, θέλοντας όμως να διασφαλίσει τις παραδοσιακές ιαπωνικές αξίες, όπως την αξιοπιστία των τεχνολογιών και την ποιότητα των αυτοκινήτων που παράγουν.

Με άλλα λόγια, δεν θα ρισκάρουν αν δεν είναι σίγουροι ότι θα το κάνουν με τον δικό τους τρόπο, που μέχρι τώρα αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από αποτελεσματικός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Toyota παραδέχεται την αποτυχία με το Mirai
To Honda Prelude επιστρέφει και εντυπωσιάζει
To καινούργιο Mazda MX-5 μπορεί να είναι έτσι