Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Φωτιά» το κόστος αλλαγής μπαταριών στα ηλεκτρικά

Ελλάδα 15:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Φωτιά» το κόστος αλλαγής μπαταριών στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

«Φωτιά» το κόστος αλλαγής μπαταριών στα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά έχουν ακόμα πολλά δύσκολα εμπόδια να ξεπεράσουν. Και ένα από τα πιο σημαντικά είναι το κόστος αλλαγής της μπαταρίας τους.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα θέματα που απασχολούν όσους σκέπτονται να περάσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι και το κόστος της αλλαγής της μπαταρίας.

Οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλες εγγυήσεις είτε σε χιλιόμετρα είτε σε χρονική διάρκεια, όμως όπως και να έχει, έρχεται κάποια στιγμή που η μπαταρία ενός ηλεκτρικού πρέπει να αλλαχθεί.

Η πτώση της απόδοσής της διαφέρει ανάλογα με την χρήση και τον τύπο της μπαταρίας, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο ενός τρακαρίσματος, όπου όπως έχουμε γράψει, είναι σύνηθες να χρειάζεται ολική αλλαγή της μπαταρίας.

Advertisement
Advertisement

Με τα ηλεκτρικά να συμπληρώνουν πιά πάνω από 10 χρόνια στην αγορά, αρχίζουμε να έχουμε και κάποια στοιχεία από παλαιότερης γενιάς αυτοκίνητα για το κόστος των μπαταριών τους.

Η έρευνα που δημοσιεύουμε έγινε στις ΗΠΑ από την εταιρία Recurrent και δείχνει πόσο κοστίζει η αλλαγή της συστοιχίας των μπαταριών σε μερικά δημοφιλή μοντέλα.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό το κόστος μπορεί να έχει μεγάλη απόκλιση ανάλογα με το αν θα γίνει στο επίσημο service της κάθε εταιρίας ή σε ανεξάρτητο επισκευαστή. Και σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο κάνει αναφορά στην έρευνα της Recurrent, η μέση τιμή για αντικατάσταση μπαταρίας είναι 137 δολάρια ανά kWh.

Advertisement

Τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στην λίστα είναι πολλά. Για παράδειγμα η BMW i3, είχε κόστος αντικατάστασης μπαταρίας από 2.500 δολάρια για μία μεταχειρισμένη έως 16.000 δολάρια για μία καινούργια από την BMW. Αυτό σημαίνει κόστος μεταξύ 145 δολαρίων ανά kWh έως 727 δολαρίων ανά kWh.

Για το ιδιαίτερα δημοφιλές στις ΗΠΑ Chevrolet Bolt το κόστος φθάνει στην επίσημη αντιπροσωπία τα 16.000 δολάρια, χωρίς την εργασία. Πράγμα που σημαίνει ότι η τιμή της είναι περίπου στα 271 δολάρια ανά kWh.

Advertisement

μπαταρίες των υβριδικών, ως μικρότερες σε χωρητικότητα, είναι και φθηνότερες. Τουλάχιστον στην θεωρία, μιας και στο Chevrolet Volt η διακύμανση ήταν από 3.000 για μία μεταχειρισμένη έως και 8.000 δολάρια για μία καινούργια.

Μάλιστα, τον περσινό Αύγουστο αναφέρθηκε και μία περίπτωση αντιπροσωπείας που χρέωσε 30.842 δολάρια για την αλλαγή της μπαταρίας μαζί με την εργασία, με την μπαταρία μόνη της να φθάνει τα 26.857 δολάρια.

Advertisement

Η μπαταρία του Hyundai Ioniq HEV, της υβριδικής έκδοσης που κυκλοφόρησε στην Αμερική το 2018-2019, κοστίζει 2.853 δολάρια, δηλαδή 1.829 δολάρια ανά kWh, καθώς είναι πολύ μικρή, μόλις 1,56 kWh.

Το Nissan Leaf το οποίο είναι και το παλαιότερο όλων που βρίσκεται στην λίστα έχει διάφορες επιλογές σε μπαταρίες. Αυτή των 30 kWh φθάνει έως και τα 4.500 δολάρια, εκείνη των 40 kWh έως και τα 7.000 δολάρια και η μεγάλη των 62 kWh έως και τα 9.500 δολάρια.

Τέλος, για τα μοντέλα της Tesla τα πράγματα είναι εξίσου ακριβά. Το Model 3 έχει κόστος αλλαγής μπαταριών μεταξύ 10.000 και 15.799 δολαρίων, ενώ το πιο ακριβό Model S φθάνει έως και τα 22.000 δολάρια.

Όσο για την μπαταρία του VW E-Golf, η μπαταρία των 35,8 kWh κοστίζει στην Αμερική 23.443 δολάρια, κάτι που φέρνει το κόστος στα 654 δολάρια ανά kWh, ένα από τα υψηλότερα στην λίστα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σε κίνδυνο οι μπαταρίες made in Europe!
Έρευνα: Είναι λάθος ότι χρειαζόμαστε μεγάλες μπαταρίες!
EE: Τέλος η εξάρτηση από τις κινεζικές μπαταρίες!