Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

EE: Τέλος η εξάρτηση από τις κινεζικές μπαταρίες!

Ελλάδα 15:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

EE: Τέλος η εξάρτηση από τις κινεζικές μπαταρίες!

ΝΕΑ

EE: Τέλος η εξάρτηση από τις κινεζικές μπαταρίες!

ΝΕΑ

Οι επενδύσεις μπορούν ακόμα να χαθούν στην Αμερική, εκτός εάν η ΕΕ αυξήσει τα κίνητρα για την αλυσίδα εφοδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να τερματίσει να εξαρτάται από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που παράγονται στην Κίνα έως το 2027. Μάλιστα η Ευρώπη δουλεύει σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης, ενώ παράλληλα στοχεύει να καλύψει πλήρως την εγχώρια ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και αποθήκευση ενέργειας.

Τα 2/3 της ζήτησης της Ευρώπης για πρώτες ύλες μπορούν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2027, σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment – Τ&Ε). Ήδη υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με θέματα μπαταριών (Umicore στην Πολωνία, Northvolt στη Σουηδία και BASF στη Γερμανία), ενώ σύντομα θα δημιουργηθούν και άλλες για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Η εξάρτηση από την Κίνα για την επεξεργασία των μετάλλων των μπαταριών θα μπορούσε επίσης να μειωθεί σημαντικά. Ποσοστό πάνω από το 50% της ζήτησης λιθίου στην Ευρώπη μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκές εταιρείες έως το 2030, σύμφωνα με τις προβλέψεις της T&E (Rock Tech Lithium and Vulcan Energy Resources στη Γερμανία και την Imerys στη Γαλλία). Τα υλικά θα προέρχονται από ορυχεία στο εξωτερικό ή απευθείας από ευρωπαϊκά ορυχεία τα οποία όμως θα πληρούν υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα.

«Η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035 έχει ανοίξει το δρόμο για πολλές επενδύσεις. Σήμερα οι μισές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στην ΕΕ κατασκευάζονται στην Κίνα. Αλλά ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει μεγαλύτερα ποσά για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Ένα Κοινό Ευρωπαϊκό Ταμείο θα υποστήριζε μια πραγματικά ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική και όχι μεμονωμένα κράτη-μέλη. Αλλά οι κανόνες δαπανών πρέπει να εξορθολογιστούν, έτσι ώστε η κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών να μην απαιτεί τον ίδιο χρόνο με ένα εργοστάσιο άνθρακα», δηλώνει η διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Advertisement

Σημαντικό κομμάτι στον τομέα των μπαταριών αποτελεί και η ανακύκλωση. Από αυτήν, μεγάλο ποσοστό πρώτων υλών μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να συμβάλει αποφασιστικά στην κατασκευή νέων μπαταριών. Σήμερα τα εργοστάσια στην Ευρώπη είναι ελάχιστα, αλλά πολύ σύντομα θα υπάρξουν κινήσεις για τη δημιουργία εταιρειών που θα έχουν ως κύριο στόχο την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη στην Ευρώπη κυκλοφορούν πολλά παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής και οι μπαταρίες θα πρέπει να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν ως μικρές πηγές ενέργειας.

Οι κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις πρέπει επίσης να εξορθολογιστούν, ώστε τα πράσινα έργα να μπορούν να κλιμακωθούν με χρήση ενίσχυσης στην παραγωγή – όπως επιτρέπεται ήδη στις ΗΠΑ.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά ΙΧ, μπαταρίες ή φορτιστές made in Greece!
Αυστηρότερα μέτρα από την Ε.Ε. για τις μπαταρίες
Ξεχάστε τα φθηνά ηλεκτρικά: Οι μπαταρίες ακριβαίνουν