Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρχεται το A290, το ηλεκτρικό hot-hatch της Alpine

Ελλάδα 6:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρχεται το A290, το ηλεκτρικό hot-hatch της Alpine

ΝΕΑ

Έρχεται το A290, το ηλεκτρικό hot-hatch της Alpine

ΝΕΑ

Η ιστορική γαλλική μάρκα με τα σπουδαία αγωνιστικά μοντέλα ετοιμάζει κάτι πολύ ιδιαίτερο. Και ηλεκτρικό.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Alpine A290, το μελλοντικό πλήρως ηλεκτρικό hot hatch, συνεχίζει τις δοκιμές στη Σουηδία κοντά στον Αρκτικό Κύκλο.

Το A290 τελειοποιεί τα χαρακτηριστικά χαμηλής πρόσφυσης από την αρχή του έτους, στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες με θερμοκρασίες που μπορεί να πέσουν κάτω από τους -30°C.

Οι τεχνικές ομάδες της Alpine δοκιμάζουν τα πρωτότυπα σε πίστες και ανοιχτούς δρόμους σε αυτές τις συνθήκες για να διασφαλίσουν την λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος, τμημάτων του εξοπλισμού καθώς και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.

Advertisement
Advertisement

Για την πρώτη επίσημη έξοδό του, το A290 φορούσε το αρχικό καμουφλάζ της Alpine, το λογότυπο «A-Arrow» στην οροφή και το μπλε χρώμα Alpine Blue.

Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το οριστικό του αμάξωμα και τις επικυρωμένες διαστάσεις: μήκος 3.990 χιλιοστά, πλάτος 1.820, ύψος 1.520 και μεταξόνιο 2.530 χιλιοστών.

Advertisement

Το A290 παρουσίασε επίσης ένα αποκλειστικό σπορ τιμόνι Alpine σε δέρμα Nappa, με επίπεδη επιφάνεια και διακόπτες που θυμίζουν αγωνιστικό αυτοκίνητο, κάτι που αντιπροσωπεύει το DNA της εταιρείας.

Advertisement

Περιλαμβάνει τρεις βασικές λειτουργίες δανεισμένες από τα τιμόνια της Alpine στη Formula 1: OV (προσπέραση), RCH (επαναφόρτιση) και λειτουργίες οδήγησης με πρόσβαση με ένα άγγιγμα.

Για τις δοκιμές αυτές, το A290 είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Michelin Pilot Alpin 5. Από το 2012 που ξεκίνησαν τη συνεργασία τους με την A110, η Alpine και η Michelin συνεχίζουν την εξέλιξη ελαστικών για τα αμιγώς ηλεκτρικά Alpine, ξεκινώντας με το A290.

Advertisement

Μοιάζοντας με το περσινό πρωτότυπο το A290 διαθέτει ξεχωριστά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως το “Χ” στους προβολείς και τους προβολείς ομίχλης, μαζί με έναν κομψό μπροστινό προφυλακτήρα.

Το πίσω μέρος, αν και πιο συγκρατημένο, διαθέτει κάθετα πίσω φώτα και έναν πιο μικρό διαχύτη, σηματοδοτώντας μια απόκλιση από την επιθετική σχεδίαση του concept.

Το A290 αναμένεται να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Renault 5. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα θα υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η βασική θα είναι έκδοση του κινητήρα 220 ίππων του Renault Mégane E-Tech Electric. Η πιο δυνατή με ισχύ 275 ίππων που αναπτύχθηκε από τη Renault και τη Valeo-Siemens, αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2027.

Θα υπάρχει μία μπαταρία με τη χωρητικότητα 52 kWh του Renault Zoe, προσφέροντας επίσημη αυτονομία 380 χιλιομέτρων. Η Alpine κάνει αυτή την επιλογή καθώς δεν θέλει να αυξηθεί σημαντικά το βάρος.

Το A290 θα διαθέτει εξελιγμένη ανάρτηση ενώ θα υπάρχουν χαρακτηριστικά torque vectoring στον μπροστινό άξονα που θα προσομοιώνει ένα μηχανικό διαφορικό, δημιουργώντας ένα ξεκάθαρα σπορτίφ χαρακτήρα σε διαδρομές με κλειστές στροφές.

Το νέο hot-hatch της Alpine θα παρουσιαστεί μέσα στο 2024 και αναμένεται να βγει στην παραγωγή προς τα τέλη της χρονιάς ή στις αρχές της επόμενης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το επόμενο Nissan Micra μπορεί να είναι έτσι
Στα σκαριά η καινούργια Alpine A310
Συγκριτική δοκιμή: Lotus Emira V6 vs Alpine A110S vs Porsche Cayman GTS