Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Mercedes EQE SUV

  • newsautoteam

Με την τέταρτη προσθήκη στη γκάμα EQ, η Mercedes-Benz συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το δρόμο της προς το εξηλεκτρισμένο μέλλον, αυτή τη φορά με την πολυτελέστερη εκδοχή ενός premium αμιγώς ηλεκτρικού SUV, το οποίο θα έχει και δύο εκδόσεις AMG με αντίστοιχα σπορ καλούδια στον εξοπλισμό.

Γεμάτη από τεχνολογία και εφαρμογές που υπόσχονται ασφάλεια και άνεση όπως ποτέ άλλοτε, η νέα προσθήκη στη γκάμα των EQ μοντέλων της Mercedes-Benz, παρουσιάζεται και… γοητεύει.

Όπως υποδηλώνει και το όνομα του μοντέλου, είναι ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς, η SUV παραλλαγή της συβαριτικής EQE που θα πλασαριστεί στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz ως το απόλυτο μοντέλο της νέας εποχής. Η κλειστή μάσκα, οι «στρογγυλεμένες» ακμές του αμαξώματος που είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένο χάλυβα, συμβάλλουν στον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή του 0,25 μαζί με όλο το γνώριμο πακέτο χαρακτηριστικών της μάρκας, δίνει και εδώ το παρόν προκειμένου να μην επιτρέπει την παραμικρή αμφιβολία για την προέλευση και το DNA του μοντέλου.

Οι διαστάσεις παραμένουν σε «λογικά» πλαίσια, με το μήκος να είναι 4.863 χιλιοστά (9 εκατοστά μικρότερο από τη sedan), το πλάτος 1.940 και το ύψος 1.686 χιλ. Η δυνατότητα απόλυτης εκμετάλλευσης των χώρων που δημιουργούνται όμως, έχουν επιτρέψει στο μεταξόνιο να είναι πάνω από τρία μέτρα (3.030 χιλ.) και οι χώροι για τους επιβάτες να είναι πραγματικά ηγεμονικοί, κάτι που είναι αναμενόμενο σε αυτή την κατηγορία.

Για τις αποσκευές των επιβατών, ο σχετικός χώρος έχει κανονικό σχήμα και χωρητικότητα 520 λίτρων που με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει έως και τα 1.685 λίτρα. Εσωτερικά, η καμπίνα είναι πανομοιότυπη με εκείνη της EQE, με τη διαφορά πως εδώ έχουμε αυξημένη διαθέσιμο ύψος. Η διαμόρφωση του ταμπλό είναι ίδια, με την τεράστια οθόνη MBUX Hyperscreen που φιλοξενεί τρεις μεγάλες οθόνες κάτω από ένα μονοκόμματο τζάμι και το ίδιο «αιωρούμενο» τούνελ μετάδοσης.

Η ποιότητα στα υλικά, είναι μεν προσαρμοσμένη στα δεδομένα της νέας εποχής καθώς βλέπουμε συνθετικά και γενικότερα ανακυκλώσιμα υλικά σε όλες τις επιφάνειες αλλά και πάλι η πολυτέλεια και η αίσθηση της premium κατασκευής, είναι ο κοινός παρονομαστής. Σε ότι αφορά στις εκδόσεις του μοντέλου, έχουμε τρεις παραλλαγές. Η πρώτη, είναι και η μοναδική όπου η κίνηση αφορά μόνο τους πίσω τροχούς, ενώ οι άλλες δύο είναι τετρακίνητες.

Η EQE 350+ και η 350 4MATIC εμφανίζουν ισχύ 292 ίππων με μέγιστη τιμή ροπής 565 και 765 Nm αντίστοιχα, ενώ η κορυφαία EQE 500 4MATIC προσφέρει 408 ίππους και 858 Nm ροπής. Η MercedesAMG EQE 53 4MATIC SUV προσφέρεται ως η απόλυτη έκδοση του μοντέλου (υπάρχει και Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV με 476 ίππους), με ισχύ που θα φτάνει στην κορυφαία της έκδοση τους 687 ίππους, που θα κάνει για τα 100 χλμ./ώρα από στάση 3,5 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου της EQE, έχει χωρητικότητα 90,6 kWh (net) και είναι μια πολύ εξελιγμένη αρθρωτή μονάδα, με δέκα τμήματα και μειωμένη χρήση κοβαλτίου (σε ποσοστό μικρότερο του 10%). Η Mercedes εγγυάται την απόδοση της μπαταρία του αυτοκινήτου για 10 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα.

Η αυτονομία που ανακοινώνει η Mercedes για το νέο της μοντέλο, είναι (κατά WLTP) από 480 έως 590 χιλιόμετρα για την έκδοση EQE 350+, 459 έως 558 χλμ. για την τετρακίνητη EQE 350 4MATIC και από 460 έως 547 χλμ. για την κορυφαία EQE 500 4MATIC. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις του μοντέλου, η Mercedes είναι λίγο φειδωλή στις σχετικές ανακοινώσεις αλλά η «συγγένεια» με τη sedan EQE μας δίνει το δικαίωμα να περιμένουμε χρόνο για επιτάχυνση από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,0 δευτερόλεπτα στη βασική έκδοση. Αντίστοιχα, οι εκδόσεις AMG θα μπορούν να διανύσουν με μια πλήρη φόρτιση, η μεν EQE 43 4MATIC από 431 έως 488 χιλιόμετρα, η δε EQE 53 4MATIC από 375 έως 470 χιλιόμετρα.

Οι δυναμικές εκδόσεις που έχουν τη σφραγίδα AMG, είναι εφοδιασμένες και με μια σειρά από ειδικό εξοπλισμό, που μπορεί να υποστηρίξει τις πεον δυναμικές διαθέσεις του οδηγού και έχει να κάνει από τον ήχο των ηχείων, έως τη κατανομή της ισχύος. Από εκεί και πέρα, η τελική ταχύτητα της EQE είναι 210 χλμ./ώρα, οπότε είναι ασφαλές να περιμένουμε αντίστοιχη τελική και στην SUV εναλλακτική. Για τη συμπεριφορά στο δρόμο, η ανεξάρτητη ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός και πίσω, προδιαθέτει για πολύ καλή εικόνα σε κάθε είδους δρόμο.

Ο οδηγός πέραν των τυπικών προγραμμάτων οδήγησης, θα έχει στις τετρακίνητες εκδόσεις και την επιλογή προγράμματος για κίνηση εκτός δρόμου, με την επιλογή του οποίου αυξάνεται και η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος. Ο onboard φορτιστής της νέας EQE SUV είναι 11 kW (προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με 22 kW), ενώ έχει τη δυνατότητα να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή DC έως και 170 kW (όπου ανά 15 λεπτά της ώρας φόρτιση, κερδίζει 220 χιλιόμετρα αυτονομία). Από εκεί και πέρα, το λόγο έχει η τεχνολογία, από την οποία το νέο μοντέλο της Mercedes δείχνει να είναι «γεμάτο».

Από την οδήγηση με το ένα πεντάλ και την εξαιρετικά αποδοτική ανάκτηση ενέργειας, έως την αυξημένη συνδεσιμότητα και την τετραδιεύθυνση, η EQE SUV έρχεται να δείξει το δρόμο για το πώς είναι το απόλυτο αυτοκίνητο για τη νέα ηλεκτρική εποχή.Ειδικά για το τελευταίο, είναι χαρακτηριστικό πως στις εκδόσεις χωρίς τετραδιεύθυνση, ο κύκλος στροφής είναι 12,3 μέτρα, ενώ με την τετραδιεύθυνση, τα 3+ μέτρα του μεταξονίου «κονταίνουν» και ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,5 μέτρα- σχεδόν σαν αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Η EQE SUV προσφέρει τη δυνατότητα ενεργοποίησης πρόσθετων λειτουργιών του οχήματος μέσω της τεχνολογίας over-the-air (OTA) σε μια σειρά σημαντικών τομέων που έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου.Αυτό σημαίνει ότι και μετά την αγορά και την επιλογή της αρχικής διαμόρφωσης του  αυτοκινήτου, μπορεί να προσαρμοστεί μεμονωμένα μέρος του εξοπλισμού της EQE SUV, μέσω του «Mercedes me Store». Αντίστοιχα, η οθόνη MBUX και το λειτουργικό της σύστημα προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες infotainment και άνεσης.

Στην κορυφαία εκδοχή του interface για το MBUX, οι τρεις οθόνες συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια οθόνη με πλάτος άνω των 141 εκατοστών.Ο συνοδηγός στην EQE SUV, έχει την επιλογή μιας οθόνης OLED 12,3 ιντσών με τη δική του, ξεχωριστή, διεπαφή χρήστη. Το λειτουργικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί ένα έξυπνο λογισμικό «μπλοκαρίσματος» που βασίζεται στην εικόνα που παίρνει από την κάμερα που αναγνωρίζει πότε ο οδηγός κοιτάζει προς την οθόνη του συνοδηγού και τότε το σύστημα μειώνει αυτόματα το περιεχόμενο (π.χ. την ταινία που μπορεί να βλέπει ο συνοδηγός) για λόγους ασφαλείας.

Η EQE SUV διαθέτει εξελιγμένη θερμική αρχιτεκτονική με αντλία θερμότητας στο βασικό εξοπλισμό. Αυτό κάνει το ηλεκτρικό σύστημα να λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά, ενώ εκμεταλλεύεται έως και τη θερμότητα του ηλεκτροκινητήρα αλλά και της μπαταρίας για να θερμάνει την καμπίνα. Η διαθεσιμότητα του νέου ηλεκτρικού SUV της Mercedes, αρχίζει άμεσα και περιμένουμε λεπτομέρειες για την εισαγωγή του στη χώρα μας αλλά και την τιμή με την οποία θα διατεθούν οι τρεις εκδόσεις του, στοιχεία που λογικά θα ανακοινωθούν στο επίσημο ντεμπούτο του μοντέλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: BMW i4 iDrive40 vs Mercedes-Benz EQE 350+
Η Mercedes EQE αλλάζει τα έως τώρα δεδομένα
Αποκαλυπτήρια για το Mercedes MBUX Hyperscreen

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto