Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Διαφέρουν τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 0:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διαφέρουν τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά;

Mobility

Διαφέρουν τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά;

Mobility

Πολλές συνήθειες αλλάζουν μέσα από τη συμβίωση μας με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η επιλογή ελαστικού μία από αυτές;

Advertisement
Advertisement

Γνωρίζουμε πως υπάρχουν ελαστικά για όλα τα γούστα και για κάθε είδους αυτοκίνητο. Για υψηλές επιδόσεις, για κράτημα ή για οικονομία καυσίμου. Τι αλλάζει όμως όσον αφορά τα EV’s;

Στην πλειονότητα τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Άλλο λιγότερο, άλλο περισσότερο, όλα διακρίνονται από ορισμένα «σημάδια» που τα ξεχωρίζουν σε σχέση με αυτά που μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα ελαστικά που τα συνοδεύουν οφείλουν να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του εκάστοτε συνόλου. Ειδικά αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου μας.

Advertisement
Advertisement

Πάμε να δούμε ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

Αυξημένο βάρος: Ακόμη και αν έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρικό σύστημα τους, τα EV’s διαθέτουν μεγάλη μπαταρία που από μόνη της προσθέτει αρκετό βάρος στο σύνολο. Όπου και αν είναι τοποθετημένη, αυτή επιβαρύνει με 300-400 κιλά επιπλέον το όχημα που οφείλει να «φορά» τα ανάλογα -σκληροπυρηνικά- ελαστικά.

Advertisement

Υψηλή ροπή:  Όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για τη ροπή τους και μάλιστα αυτή είναι διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του δεξί πεντάλ, κάτι που τα κάνει εκρηκτικά. Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά πρέπει να έχουν την ιδιότητα να μην γλιστρούν με ευκολία (φανταστείτε σε βρεγμένο δρόμο), ακόμη και μετά από μία φυσιολογική φθορά ενός ή δύο ετών. Το απότομο ξεκίνημα προκαλεί παραμόρφωση στο ελαστικό, κάτι που οφείλει να αντιμετωπιστεί ανάλογα από τον τύπο που θα τοποθετήσουμε στο ηλεκτρικό μας.

-Αυτονομία: Το μεγαλύτερο στοίχημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -και μία μονάδα μέτρησης με εξαιρετικό ενδιαφέρον- είναι η αυτονομία τους. Οι εταιρείες εργάζονται σκληρά για να κάνουν πιο ήρεμους τους ιδιοκτήτες και να αυξήσουν τα διαθέσιμα χιλιόμετρα μετά από φόρτιση. Ανάλογα επομένως οφείλουν να είναι και τα ελαστικά, παρουσιάζοντας μειωμένη αντίσταση κύλισης, για να μην πάει χαμένη η όλη τεχνολογία του οχήματος.

Advertisement

-Αθόρυβη λειτουργία: Τα ηλεκτρικά γνωρίζουμε πως δεν παράγουν ήχους. Ακόμη και σε περιπτώσεις sport ηλεκτρικών μοντέλων ο ήχος τους είναι τεχνητός για λόγους μικρής δόσης οδηγικής απόλαυσης. Η smooth λειτουργία λοιπόν θα μπορούσε να «σπάσει» από ένα ελαστικό που προκαλεί θόρυβο κύλισης. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά με τα χειμερινά ελαστικά που δείχνουν να φαίνονται χρήσιμα μέχρι και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και οφείλουν να είναι εξειδικευμένα.

Οι εταιρείες ελαστικών έχουν γνώση σχετικά με την ηλεκτρική μεταστροφή και εργάζονται ήδη πάνω σε νέες τεχνολογίες. Πρόσφατο παράδειγμα η Hankook που ανακοίνωσε το iON, ένα ελαστικό ειδικά διαμορφωμένο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα διαθέτει όλες τις παραπάνω ιδιότητες. Το Venus iON S θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Μάιο, ενώ θα ακολουθήσουν και επόμενες σειρές για κάθε καιρική περίσταση.

Advertisement

Ακόμη πιο ριζοσπαστική φάνηκε η πρόταση της Michelin που επιθυμεί να λανσάρει ελαστικά χωρίς αέρα. Το πρωταρχικό πλεονέκτημα του ελαστικού χωρίς αέρα -Uptis- είναι ότι είναι ανθεκτικό στο τρύπημα. Τα τρυπήματα και άλλοι παράγοντες που προκαλούν ταχεία απώλεια πίεσης ή ακανόνιστη φθορά αφορούν συνολικά 200 εκατομμύρια ελαστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mήπως σου πούλησαν ληγμένα ελαστικά; Πώς γίνεται η απάτη;
Αυτές είναι οι αλλαγές στα ελαστικά
Πως θα είναι στο μέλλον τα ελαστικά;