Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Πως θα είναι στο μέλλον τα ελαστικά;

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr)

Το σίγουρο είναι θα συνεχίσουν να έχουν κυκλικό σχήμα, αλλά τα υλικά κατασκευής τους ίσως να μην έχουν καμία σχέση με τα σημερινά.

Στο πλαίσιο της εξέλιξης νέων τεχνολογιών για ένα βιώσιμο αύριο οι ειδικοί στα τμήματα R&D μελετούν κάθε πιθανό σενάριο. Ένα από αυτά αφορά και στα ελαστικά των αυτοκινήτων τα οποία αποτελούνται από ένα μεταλλικό σκελετό πλεγμένο πάνω σε συνθετικά υλικά από πυρίτιο και καουτσούκ. Τα οποία σχετίζονται με διάφορα ζητήματα τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και ανακύκλωσης αφού κάθε χρόνο (η παγκόσμια ετήσια πώληση ελαστικών φτάνει περίπου τα 1,6 δισεκατομμύρια μονάδες) στοιβάζονται σε χωματερές εκατομμύρια λάστιχα. Ή ακόμη χειρότερα στο βυθό της θάλασσας…

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια υιοθετείται όλο και περισσότερο ο δύσκολος και πολύ πιο ακριβός τρόπος: αυτός της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης των παραγώγων τους σε άλλες μορφές. Για παράδειγμα, τα ελαστικά μπορούν να τεμαχίζονται και να χρησιμοποιούνται ως υπόστρωμα για δρόμους και αθλητικές εγκαταστάσεις (ταρτάν) ή να παράγεται ενέργεια κατά την καύση τους σε κατάλληλες εγκαταστάσεις.

Μία πολύ σημαντική εξέλιξη αφορά μια πρόσφατη ανακοίνωση της Michelin που έρχεται μέσα από τη συνεργασία της με την Carbios σχετικά με το πρώτο βήμα προς την εξέλιξη 100% βιώσιμων ελαστικών. Με απλά λόγια βρίσκεται υπό εξέλιξη η παραγωγή ελαστικών από ανακυκλωμένα συνθετικά πολυμερή (δηλ. από πλαστικά μπουκάλια, ποτήρια, πολυεστερικά κ.α.).

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η γαλλική εταιρία προχωρά με επιτυχία μία νέα μέθοδος ενζυματικής τεχνολογίας ανακύκλωσης με χρήση πλαστικών PET που έχουν κατασκευαστεί με βάση το πετρέλαιο (πρακτικά σχεδόν όλα τα πλαστικά). Σε αυτή την έρευνα έχει πολύ σημαντικό ρόλο η Carbios, μία γαλλική εταιρία που πρωτοπορεί δίνοντας βιομηχανικές λύσεις.

«Είμαστε πολύ περήφανοι που είμαστε οι πρώτοι που παρήγαγαν και δοκίμασαν ανακυκλωμένες τεχνικές ινών για ελαστικά. Αυτές οι ενισχύσεις ελαστικών κατασκευάστηκαν από χρωματιστές φιάλες και ανακυκλώθηκαν χρησιμοποιώντας την ενζυματική τεχνολογία της Carbios», δήλωσε ο Nicolas Seeboth, Διευθυντής του τμήματος έρευνας πολυμερών της Michelin.

Η ενζυματική διαδικασία ανακύκλωσης της Carbios επιτρέπει στη Michelin να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στις βιώσιμες φιλοδοξίες της και να συμβάλλει στην διάθεση βιώσιμων ελαστικών. Η Michelin έχει δεσμευτεί να επιτύχει 40% βιώσιμα υλικά (ανανεώσιμης ή ανακυκλωμένης προέλευσης) στα ελαστικά έως το 2030 και 100% έως το 2050.

Φυσικά, την ίδια οδό αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι μεγάλοι προμηθευτές ελαστικών όπως είναι οι Continental, Bridgestone, Goodyear, Pirelli κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lightyear One: Ηλιακό αυτοκίνητο παραγωγής!
Ποιοι και γιατί φοβούνται το Apple Car;
Το συνθετικά καύσιμα ίσως να είναι το μέλλον!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto