Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δεν είναι αυτό που νομίζεις, όσο κι αν μοιάζουν

Ελλάδα 21:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δεν είναι αυτό που νομίζεις, όσο κι αν μοιάζουν

ΝΕΑ

Δεν είναι αυτό που νομίζεις, όσο κι αν μοιάζουν

ΝΕΑ

Έξι ζευγάρια αυτοκινήτων που θα έλεγε κανείς πως είναι «χωρισμένα στη γέννα» βάσει της ομοιότητάς τους αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι…

Advertisement
Advertisement

Μπορεί να μοιάζουν, να μοιράζονται το όνομα, το στυλ και τη σχεδιαστική προσέγγιση κάποια κατηγορίας αλλά η αλήθεια είναι πως οι διαφορές ανάμεσά τους είναι τεράστιες.

Μπορεί να μοιάζουν πολύ μεταξύ τους ή απλά το όνομά τους να «προδίδει» συγγένεια αλλά για τα ζευγάρια των περιπτώσεων που έχουμε εδώ, δεν ισχύει κάτι από αυτά. Μπορεί να είναι από το ίδιο εργοστάσιο και να μοιράζονται κάποιους διακόπτες αλλά εκεί εξαντλούνται οι ομοιότητες που μπορεί να ανακαλύψει κανείς μεταξύ τους.

BMW Σειρά 2 Coupe και Gran Coupe

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι καθόλου δύσκολο να υποθέσει κανείς πως η Σειρά 2 Gran Coupe είναι μια εκδοχή της coupe, με δύο επιπλέον πόρτες και σπορ αισθητική. Όμως, η προσέγγιση αυτή είναι λάθος μια και η Gran Coupe με κωδικό F44 είναι κατασκευασμένη στην ίδια προσθιοκίνητη πλατφόρμα με τον κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο, με αυτή που χρησιμοποιεί η εταιρεία στη Σειρά 1 και στο Mini. Η πλατφόρμα της coupe Σειράς 2, είναι με κάποιες τροποποιήσεις, η ίδια με εκείνη που χρησιμοποιεί η BMW στη Σειρά 3– κάτι που εξηγεί και τη δυνατότητα «φιλοξενίας» 6κύλινδρου κινητήρα κάτω από το εμπρός καπό, που η Gran Coupe δεν μπορεί να έχει.

Advertisement

Ford Escort RS2000 και Escort Cosworth

Advertisement

Το Escort ειδικά στην πέμπτη γενιά του, ήταν ένα από τα μοντέλα που στο σύνολο των εκδόσεών του, η Ford θα μπορούσε να το ξεχάσει, όπως το έχουν ξεχάσει ακόμα και όσοι το είχαν στην ιδιοκτησία τους. Ένα στερημένο από αίσθηση και συναίσθημα μοντέλο, που έκανε όμως πολύ καλά τη δουλειά του για όσους το χρησιμοποιούσαν ως οικογενειακό. Η μόνη έκδοση του μοντέλου που ξεχωρίζει στο μυαλό όλων, είναι αυτή που είχε τον Cosworth κινητήρα των 2,0 λίτρων που με τη βοήθεια του turbo απέδιδε κάτι παραπάνω από 200 ίππους. Η εμφάνισή του με τη διπλή «φτερούγα» στο πίσω μέρος, είναι μια από τις πιο δυναμικές εικόνες που μπορεί να θυμάται κανείς από το αυτοκίνητο. Αυτό που πολλοί ακόμα δεν ξέρουν, είναι πως κάτω από το αμάξωμα του Escort πέμπτης γενιάς, είχαμε το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του τετρακίνητου Sierra.

Lancia Delta και Delta S4

Advertisement

Αυτό που περιγράφουμε παραπάνω για το μοντέλο της Ford, είναι πολύ light μπροστά σε αυτό που είχε η Lancia μέσα στη δεκαετία του ’80. Τότε που υπήρχε ακόμα το Group B στα ράλι και όριζε πολύ περίεργες διατάξεις κινητήρα, με τρελές αποδόσεις ισχύος και συνθετικά αμαξώματα για να υπάρχει η μέγιστη οικονομία βάρους. Οι επιδόσεις ήταν από άλλο πλανήτη για τα δεδομένα των τυπικών αυτοκινήτων, ακόμα και των αγωνιστικών και όλοι όσοι θυμούνται την κατηγορία Group B, κάνουν λόγο για Formula 1 σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Η Lancia S4 λοιπόν, παρά το γεγονός πως «φορούσε» το όνομα της Delta, ήταν το αυτοκίνητο που παρήχθη ως –και καλά- δρόμου, για να πάρει η αγωνιστική εκδοχή την απαραίτητη για το Group B έγκριση τύπου (Homologation). Τίποτα φυσικά δεν θύμιζε την ταπεινή Delta, εκτός των φωτιστικών σωμάτων- ειδικά των πίσω.

Mercedes 190SL και 300SL

Δεν είναι σπάνιο μα ούτε και κατακριτέο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, θέλουν πάντα να έχουν άμεσες ή έμμεσες παραπομπές στα «αστέρια» της εκάστοτε γκάμας τους. Οπότε και η επιλογή της κοινής σχεδιαστικής ταυτότητας, δεν μπορεί να θεωρηθεί κάτι το «μεμπτό». Ειδικά στην προκειμένη περίπτωση που η κλασική 300SL (1954-1957) της Mercedes, το μοντέλο που έχει μείνει στην ιστορία ως «Gullwing» εξαιτίας των θυρών της, έχει αποτελέσει κάτι παραπάνω από έμπνευση για την «ταπεινή» (θου Κύριε…) 190SL που χρονικά ακολούθησε. Ανάμεσά τους; Το χάος, καθώς το ένα ήταν ένα detuned αγωνιστικό, ενώ το άλλο ήταν… «απλά» ένα όμορφο coupe ή cabrio.

Porsche Macan και Porsche Macan EV

Η Porsche δεν έχει ακόμη δώσει στη δημοσιότητα εικόνες από την ηλεκτρική εκδοχή της νέας Macan αλλά με βάση όλα όσα έχουμε δει ως τώρα, αισθητικά δεν θα υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά. Καθώς και οι εκδόσεις του μοντέλου θα συνεχίσουν να πωλούνται παράλληλα με την ηλεκτρική, η Macan έχει κάθε λόγο να μην διαφοροποιεί την αισθητική της νέας έκδοσης από τις υπάρχουσες. Κάτω από το πανομοιότυπο αμάξωμα όμως, μπορούμε να μιλάμε άνετα για ένα τελείως νέο αυτοκίνητο. Η ηλεκτρική Macan χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα PPE της VW, μια αποκλειστική αρχιτεκτονική ηλεκτρικών premium αυτοκινήτων, ενώ οι υπόλοιπες «συμβατικές» εκδόσεις του μοντέλου, βασίζονται πάνω στην MLB πλατφόρμα.

 

Toyota Yaris και GR Yaris

Δεν είναι μια απλή περίπτωση «το απλό και η δυνατότερη εκδοχή του», καθώς εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα που δεν «ακουμπούν» το ένα πάνω στο άλλο, πέραν του ονόματος. Το πλαίσιο και οι ενισχύσεις του, τα διαφορικά και οι άξονες μετάδοσης της κίνησης που στέλνουν και στους πίσω τροχούς ροπή «ζωντανή» και όχι με ηλεκτρονικό τρόπο, καθιστούν το GR Yaris μια ξεχωριστή μονάδα στη γκάμα της Toyota. Ίσως όχι για πολύ, γιατί περιμένουμε και την αντίστοιχη έκδοση της Corolla αλλά προς το παρόν, η απόσταση που χωρίζει τα δύο μοντέλα με το ίδιο όνομα, είναι τεράστια. Το «ταπεινό» προσθιοκίνητο Yaris με το συγκριτικά «αναιμικό» ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο σύνολο των 1,5 λίτρων, έχει βασική έκδοση με 117 ίππους και 120 Nm, την ώρα που ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα (1.618 κ.εκ.) τρικύλινδρος του GR Yaris που διατίθεται αποκλειστικά με τρίθυρο αμάξωμα (για λόγους στιβαρότητας), στέλνει ισχύ 272 ίππων και ροπή 360 Nm στους τέσσερις τροχούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η θρυλική Lancia 037 και πάλι στο Ράλι Μόντε Κάρλο
Πόσο πωλείται μία κούκλα και σπάνια Lancia Delta Integrale Evo II Edizione Finale;
Το Ford Sierra Cosworth RS500 των 200.000 ευρώ