Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Automotoretro με 4 σπάνια αυτοκίνητα από το 1972

Ελλάδα 22:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Automotoretro με 4 σπάνια αυτοκίνητα από το 1972

ΝΕΑ

Automotoretro με 4 σπάνια αυτοκίνητα από το 1972

ΝΕΑ

Με αφορμή την 39η έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων Automotoretrò στο Τορίνο, το τμήμα Heritage της Stellantis παρουσιάζει τέσσερα σπάνια αριστουργήματα που φέτος κλείνουν 50 χρόνια ζωής.

Advertisement
Advertisement

Ανοίγει για το κοινό και το Heritage HUB, ο χώρος που μπορεί να κανείς να δει από κοντά τα σημαντικότερα ιστορικά μοντέλα των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου.

Μπορεί να κλείνουν 50 χρόνια ζωής, αλλά δεν έχουν πάνω τους ούτε μία ρυτίδα. Η αναφορά γίνεται για τα τέσσερα αριστουργήματα, τα οποία με αφορμή την 39η έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων Automotoretrò που θα πραγματοποιηθεί στο Τορίνο (28 Απριλίου – 1η Μαΐου), το τμήμα Heritage της Stellantis φέρνει και πάλι στο φως της δημοσιότητας.

Το αγωνιστικό Fiat 124 Abarth Rally Group 4, το πρωτότυπο του Fiat 126 που βγήκε από τη μονάδα παραγωγής στο Cassino, η Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF των Sandro Munari και Mario Mannucci που κατέκτησαν το Rallye de Monte-Carlo του 1972 και η σχεδιασμένη από τον Pininfarina Alfa Romeo Alfetta Spider Coupe έχουν κοινό παρονομαστή την ηλικία, αλλά και την σπανιότητα τους.

Advertisement
Advertisement

Διαθέτοντας στη συλλογή του περισσότερα από 600 κλασσικά οχήματα, το τμήμα Heritage έχει σαν σκοπό τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς των Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Abarth, με το εντυπωσιακό Heritage HUB που βρίσκεται μέσα στο βιομηχανικό συγκρότημα του Mirafiori να αποτελεί το σημείο όπου το κοινό μπορεί να απολαύσει περισσότερα από 300 ιστορικά αυτοκίνητα των τεσσάρων Ιταλικών μαρκών. Αυτοκίνητα παραγωγής, αγωνιστικά, αλλά και πρωτότυπα χωρισμένα σε οκτώ κατηγορίες φέρνουν στο προσκήνιο την ιστορία της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το κοινό να μπορεί να τα ανακαλύψει μέσω οργανωμένων επισκέψεων.

Οι ιστορίες των τεσσάρων σπάνιων μοντέλων της Stellantis Heritage που γιορτάζουν τα 50α γενέθλια τους και θα βρεθούν στη φετινή Automotoretrò στο Τορίνο, παρουσιάζουν ιδιαίτερο αυτοκινητιστικό ενδιαφέρον:

Advertisement

Fiat 124 Abarth Rally

Η παραγωγή του Fiat 124 Abarth Rally ξεκίνησε το 1972 και ολοκληρώθηκε το 1975, με 995 μονάδες να περνούν τις εγκαταστάσεις της Abarth στην Corso Marche του Τορίνο. Σε σχέση με το Fiat 124 Sport Spider στο οποίο βασιζόταν, το Fiat 124 Abarth Rally Group 4 εφοδιαζόταν με έναν ακόμα ισχυρότερο κινητήρα, ενώ έχει και σημαντικά χαμηλότερο βάρος χάρη στην οροφή από πλαστικό ενισχυμένο με υαλο-νήματα και τις πόρτες από αλουμίνιο.

Advertisement

Μετά τις επεμβάσεις της Abarth Racing Team, το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του την αγωνιστική χρονιά του 1972 και συνέχισε την καριέρα του μέχρι το 1975. Ένα χρόνο αργότερα αντικαταστάθηκε από το 131 Abarth Rally.

Εφοδιασμένο με τον κινητήρα των 1.756κ.εκ. απόδοσης 215 ίππων, το 124 Abarth Rally κατέκτησε δύο φορές το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (το 1972 και το 1975), αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (από το 1972 έως το 1975).

Advertisement

Fiat 126 prototype

Το 1972, 16 χρόνια μετά την παρουσίαση του 500, η Fiat ξεκίνησε να σχεδιάζει τον αντικαταστάτη του μοντέλου. Οι μετακινήσεις είχαν αλλάξει, οι διαδρομές είχαν μεγαλώσει και η κίνηση είχε αυξηθεί. Το κοινό χρειαζόταν περισσότερη άνεση, ασφάλεια και χώρους. Οι Ιταλοί εστίασαν στη δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου, το οποίο με έμπνευση από το ιδιοφυές 127 θα πέρναγε τα πλεονεκτήματα του στη μικρότερη κατηγορία. Αυτή ήταν η αφετηρία για το Fiat 126.

Τα μηχανικά μέρη του νέου μοντέλου ήταν επηρεασμένα από το 500, αλλά οι επιδόσεις και η ευρυχωρία ανέβαιναν σε νέο επίπεδο. Χάρη στην πλήρη εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων υπήρχε άνετος χώρος για τέσσερις επιβάτες, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 105 χλμ./ώρα.

Όπως και στην περίπτωση του 500 η επιτυχία του 126 ήταν άμεση και θα ολοκληρωνόταν το 2000 μετά από περισσότερες από 4,6 εκατομμύρια πωλήσεις, καθιστώντας το μοντέλο ως το μακροβιότερο πισωκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Fiat. Στην έκθεση παρουσιάζεται το πρωτότυπο του μοντέλου, το οποίο κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο του Cassino το 1972.

Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF “14”

Γεννημένη το 1965, η Fulvia Coupe σχεδιάστηκε από τον Piero Castagnero, ο οποίος άντλησε την έμπνευση του από τα σκάφη αναψυχής της Riva. Εφοδιασμένη με έναν καινοτόμο V4 κινητήρα χωρητικότητας από 1,2 έως 1,6 λίτρα, το νέο μοντέλο της Lancia έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία, ενώ σύντομα εξετάστηκε και η χρήση του στους αγώνες.

Η μεγαλύτερη επιτυχία ήταν η επικράτηση του μοντέλου ανάμεσα σε ανταγωνισμό με πολύ ισχυρότερους κινητήρες στο Rallye Automobile de Monte-Carlo του 1972 με πλήρωμα τους Sandro Munari και Mario Mannucci.

Το αυτοκίνητο που εκτίθεται στην Automotoretrò με το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα και το μαύρο ματ καπό φέρει τα σημάδια αυτής της επιτυχίας και εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων απόδοσης 160 ίππων, ενώ έχει μείνει στην ιστορία ως η “Fulvia 14”, λόγω του αριθμού συμμετοχής της στον αγώνα του Πριγκιπάτου του Μονακό.

Alfa Romeo Alfetta Spider Coupe

Το 1972 η παρουσίαση της Alfetta αποτέλεσε ορόσημο στην ιστορία της Alfa Romeo λόγω των καινοτόμων τεχνικών λύσεων που εφαρμόστηκαν, σημαντικότερη εκ των οποίων ήταν η σχεδίαση ”transaxle” για την μετάδοση. Η spider coupé έκδοση σχεδιάστηκε από τον Pininfarina και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο της ίδιας χρονιάς.

Οι αυστηροί κανονισμοί ασφάλειας που είχαν εφαρμοστεί το 1971 οδήγησαν τον Pininfarina στην επιλογή της σχεδίασης “targa” που προσέφερε περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση ανατροπής σε σχέση με ένα κλασσικό “spider”, όπως άλλωστε και οι μεγάλοι προφυλακτήρες από ελαστικό υλικό. Κάτω από το καπό κίνηση σε αυτή την πολύ ιδιαίτερη Alfetta έδινε έναν ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 1.779κ.εκ., απόδοσης 122 ίππων στις 5.500σ.α.λ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Maserati αποκαλύπτει και άλλο την GranTurismo Folgore
Lancia: Τρία νέα μοντέλα με παλιά ονόματα
Ποιας εταιρίας πρόεδρος θαυμάζει το μεγαλύτερο ανταγωνιστή του;