Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Τουρκικά ηλεκτρικά λεωφορεία στο Μόναχο

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Τουρκικές εταιρείες κατασκευής λεωφορείων, με παρουσία σε σχεδόν 70 χώρες έχουν ηχηρή παρουσία στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου.

Στο Μόναχο χτυπά δυνατά η καρδιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, παρουσία δεκάδων γνωστών κατασκευαστών που εκθέτουν τα μοντέλα τους.

Εκτός, όμως, από τα αστραφτερά τετράτροχα το «παρών» δίνουν και πολλά άλλα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων κάποιων λύσεων μικροκινητικότητας, όπως, είναι τα ολοένα και πιο δημοφιλή ηλεκτρικά πατίνια.

Επιπροσθέτως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και κάποια τουρκικά λεωφορεία που βρίσκονται στον προαύλιο χώρο της έκθεσης. Πρόκειται για οχήματα των εταιρειών Temsa και Otokar, οι οποίες έχουν… μπει για τα καλά στο «παιχνίδι» των μεταφορών, σημειώνοντας μάλιστα τεράστια άλματα προόδου.

Η Temsa παρουσιάζει τα ηλεκτρικά λεωφορεία Avenue Electron και MD9 electriCITY, όπως και τις μπαταρίες τους.

MD9 electriCITY

Το MD9 electriCITY έχει μήκος 9.496 χλστ., πλάτος 2.400 χλστ, ύψος 3.226 χλστ. και 26 θέσεις για καθήμενους. Το κινητήριο σύνολό του παράγει 335 PS/ 2.600 Nm ροπής, και τροφοδοτείται από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 200 kWh που προσφέρει 230 χλμ. αυτονομίας.

Το ίδιο σύστημα πρόωσης ενσωματώνεται και στο Avenue Electron, με τη μέγιστη τιμή ισχύος να είναι ίδια στα 335 άλογα, αλλά τη ροπή να είναι αυξημένη κατά 100 Nm, στα 2.700. Παράλληλα, το μήκος του φτάνει τα 12.095 χλστ. και επομένως- όπως είναι λογικό- μπορεί να μεταφέρει περισσότερους επιβάτες απ’ ό,τι το MD9 electriCITY.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΣΤΗΝ IAA 2021

Avenue EV

Πέρα από τα τελευταία, η ηλεκτρικά γκάμα της Temsa περιλαμβάνει και το λεωφορείο Avenue ΕV. Η γειτονική χώρα ποντάρει πολλά στο λανσάρισμα του συγκεκριμένου οχήματος, ευελπιστώντας πως θα λειτουργήσει ως αφετηρία για την περαιτέρω εξέλιξη εγχώριων ηλεκτρικών συστημάτων που θα της επιτρέψουν να περιορίσει σημαντικά την ενεργειακή της εξάρτηση.

Μολονότι η αυτονομία του Avenue EV δεν ξεπερνά τα 80 χλμ., η εταιρεία αναφέρει πως ο συγκεκριμένος αριθμός είναι υπερ-επαρκής, δεδομένου ότι η φόρτιση θα απαιτεί μόλις 15 λεπτά, κάτι που θα επιτρέπει τον ανεφοδιασμό του κατά τη διάρκεια των στάσεων.

Στο εσωτερικό υπάρχει χώρος για 35 καθήμενους και 52 όρθιους επιβάτες, όπως και για ένα αμαξίδιο για άτομα με αναπηρία.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας, ο μετατροπέας ισχύος, ο εγκέφαλος (ECU) και ο πίνακας οργάνων κατασκευάζονται από την Aselsan, και κατά συνέπεια το Avenue EV κατακτά τον τίτλο του τουρκικού οχήματος με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από εγχώρια παραχθέντα εξαρτήματα.

Η Temsa είναι ιδιαίτερα δημοφιλής εκτός των τουρκικών συνόρων, μιας και έχει εξάγει πάνω από 15.000 οχήματα, σε περίπου 66 χώρες.

E-Kent C (Otokar)

 

Δυναμική παρουσία στο Μόναχο και από την επίσης τουρκική Otokar, με το e-Kent C ένα 12μετρο ηλεκτρικό με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 100 επιβατών.  Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τα 455 άλογα, η ροπή αγγίζει τα 4.000 Nm, ενώ υπάρχουν και συσσωρευτές χωρητικότητας 350 kWh που προσφέρουν έως και 300 χλμ. αυτονομίας.

Η Otokar ηγείται στην αγορά λεωφορείων στην Τουρκία για 12 συναπτά έτη και δραστηριοποιείται σε 50 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηχηρό μήνυμα προς την Τουρκία η επένδυση της VW στην Ελλάδα
Εθνικισμός των Τούρκων και στα αυτοκίνητα
Εκεί εξάγει η Τουρκία τα λεωφορεία της

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto