Live Κίνηση
Περισσότερα
ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Αυτό θα είναι το… ηλεκτρικό VW Polo

Ελλάδα 1:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό θα είναι το… ηλεκτρικό VW Polo

ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Αυτό θα είναι το… ηλεκτρικό VW Polo

ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Το επερχόμενο μοντέλο θα έχει τις διαστάσεις του Polo, αλλά και πολλές σχεδιαστικές ομοιότητες με το ID.3.

Advertisement
Advertisement

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.

Μια από τις ιδιαίτερα δραστήριες εταιρείες είναι η VW, η οποία έχει λανσάρει την οικογένεια μοντέλων ID. Αυτή απαρτίζεται από τo μικρομεσαίο hatchback ID.3, όπως και από το SUV ID.4. Σύντομα, μάλιστα, η ηλεκτρική γκάμα θα επεκταθεί μέσω της προσθήκης της coupe-crossover εκδοχής του ID.4, το ID.5, ενώ όπως σας έχουμε ενημερώσει, το 2025, θα διατεθεί και ένα μικρότερο (entry-level) ηλεκτρικό μοντέλο.

Αυτό θα έχει την ονομασία ID.1, ενώ ουσιαστικά θα αποτελεί τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Polo. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Herbert Diess, το μοντέλο θα έχει μήκος κοντά στα 4 μέτρα, όπως συμβαίνει και με το Polo (4,06 μ.).

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, όπως φαίνεται και από την ψηφιακά επεξεργασμένη κατασκοπευτική φωτογραφία μας, θα έχει πολλές ομοιότητες με το ID.3. Το μπροστινό μέρος θα παραμείνει το ίδιο, ενώ οι βασικές διαφορές θα εντοπίζεται στο πίσω το οποίο θα έχει απότομη κλίση.

Αναφορικά με την τιμή του, αυτή αναμένεται να είναι χαμηλότερη των 20.000 ευρώ, κάτι που θα το καθιστά προσιτό στο ευρύ αγοραστικό κοινό.

Το χαμηλό κόστος απόκτησης είχε επιβεβαιώσει, το φθινόπωρο του 2019, και ο επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού της VW, Michael Jost, αναφέροντας πως «βλέπουμε την κινητικότητα ως δημόσιο αγαθό. Πρέπει, λοιπόν, να είναι προσιτά (σ.σ. τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα)».

Advertisement

Επιπροσθέτως, το επερχόμενο μοντέλο δεν θα βασίζεται στη δημοφιλή, αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου MEB (την αξιοποιεί τόσο το ID.3 όσο και το ID.4), αλλά στη MEB-Lite που θα χρησιμοποιείται από όλα τα μικρά μοντέλα του VW Group, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου ηλεκτρικού της CUPRA.

Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του VW ID.1 δεν θα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Αντιθέτως, θα ενσωματώνει μπαταρίες σιδήρου φωσφορικού λιθίου (LiFePO4 ή LFP), οι οποίες λειτουργούν σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών, έχουν χαμηλή εσωτερική αντίσταση και υψηλή απόδοση. Σημειώνεται πως στις συγκεκριμένες μπαταρίες ποντάρει τόσο η BYD όσο και η Tesla. Ειδικά στην περίπτωση της τελευταίας, οι μπαταρίες επιφέρουν μείωση της τιμής του Model 3 κατά 8%.

Advertisement

Πέρα από το ID.1, η VW σχεδιάζει το λανσάρισμα και ενός ακόμη μοντέλου υπό την ονομασία ID.2. Ουσιαστικά θα πρόκειται για μια υπερυψωμένη εκδοχή του πρώτου, τύπου T-Cross.

Το επερχόμενο ID.1, τέλος, αναμένεται να παράγεται στο Μαρτορέλ της Ισπανίας, μαζί με το νέο, μικρό ηλεκτρικό της CUPRA.

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Στα χέρια μας το ηλεκτρικό Volkswagen ID.3
Από το Trabant στο VW ID.3 (+video)
Άρχισε η παραγωγή του VW ID.3 στο εργοστάσιο της Δρέσδης (video)

Advertisement