Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Formula 1: Ποια ομάδα προηγείται;

Ελλάδα 17:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Formula 1: Ποια ομάδα προηγείται;

FORMULA 1

Formula 1: Ποια ομάδα προηγείται;

FORMULA 1

Μένουν μόλις πέντε ημέρες πριν τα μονοθέσια βγουν στην πίστα του Sakhir για τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της χρονιάς. Με τις δοκιμές προετοιμασίας να έχουν ολοκληρωθεί, ας προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στην ισορροπία δυνάμεων που διαφαίνεται στις 5 κορυφαίες ομάδες…

Advertisement
Advertisement

Προτού προχωρήσουμε θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε ορισμένες παραδοχές. Αρχικά, υπάρχουν δύο παράγοντες που δυσκολεύουν κατά πολύ μια ακριβή πρόβλεψη για τον επερχόμενο αγώνα του Μπαχρέιν, πολλώ δε μάλλον για το πρωτάθλημα συνολικά.

Ο πρώτος έχει να κάνει με τα καύσιμα που έφερε κάθε μονοθέσιο ανά πάσα στιγμή. Προφανώς, υπάρχουν περιπτώσεις -όπως ο ταχύτερος χρόνος του Bottas το Σάββατο- στις οποίες μπορούμε να υποπτευθούμε ότι κάποιο μονοθέσιο ήταν «ελαφρύ». Ακόμη κι έτσι, όμως, δεν μπορούμε να πούμε ότι ο οδηγός Α έφερε Χ φορτίο καυσίμου, ενώ ο Β έφερε Υ όταν έκαναν τους ταχύτερους τους γύρους στο τεστ. Συνεπώς μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν επ’ αυτού. Το μόνο που μπορούμε να αναφέρουμε είναι ότι παραδοσιακά τόσο η Red Bull όσο και η Mercedes τείνουν να  κουβαλούν περισσότερο καύσιμο σε τέτοιου είδους δοκιμές.

Ο δεύτερος παράγοντας αφορά την ώρα της ημέρας κατά την οποίαν σημειώθηκε ένας χρόνος. Ακόμη και αν δύο οδηγοί έχουν κάνει τους χρόνους τους με την ίδια γόμα ελαστικών, έχει μεγάλη σημασία το πότε επετεύχθησαν αυτοί οι χρόνοι. Η προσφερόμενη πρόσφυση από την πίστα δεν είναι σταθερή και εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Κυριότερη αυτών η θερμοκρασία οδοστρώματος η οποία, προφανώς, αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το πόσο εύκολα «κατέβηκαν» οι χρόνοι των δύο Haas τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο στον επιπλέον χρόνο που δοκίμασαν σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τις προσπάθειες που πολλές ομάδες καταβάλουν ώστε να κρύψουν το δυναμικό τους πριν την έναρξη της σεζόν. Ειδική στον τομέα αυτόν είναι η Mercedes, η οποία κάθε χρόνο μετέρχεται όλο και πιο ευφάνταστα μέσα ώστε να παρουσιαστεί ως αουτσάιντερ. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω ας δούμε το πώς κατατάσσονται οι ομάδες σε ρυθμό qualifying αλλά και ρυθμό αγώνα.

1. Red Bull

Οι αναβαθμίσεις της RB18 κατά την τελευταία ημέρα του τεστ έφεραν χαμόγελα στο pit wall της ομάδας, ακόμη και στον Helmut Marko. Το νέο δημιούργημα του Adrian Newey έδειχνε να βρίσκεται σε ράγες στην πολύ απαιτητική στροφή 10 του Sakhir, ενώ ο Verstappen φαίνεται πώς έχει βρει ήδη τα «κουμπιά» του νέου του όπλου.

Advertisement

Οι προσομοιώσεις αγώνα ήταν επίσης εξαιρετικές και μάλλον τα μεγάλα stints θα είναι το δυνατό της σημείο, ενώ δεν προέκυψαν ιδιαίτερα προβλήματα αξιοπιστίας. Σημαντική επίσης είναι και η μικρότερη παρουσία του porpoising στην Red Bull σε σχέση με τους περισσότερους.

2. Ferrari

Advertisement

Η Scuderia είχε την πιο σταθερή παρουσία από όλες τις ομάδες σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν. Όπως και η RB18, έτσι και η F1-75 έδειχνε εξαιρετική τόσο στην πίστα όσο και στα χρονόμετρα. Οι Leclerc και Sainz βρίσκονταν ανελλιπώς στο top-4 κάθε ημέρας δοκιμών, σημειώνοντας μάλιστα ανταγωνιστικούς χρόνους με όλες τις γόμες.

Επιπλέον φαίνεται πολύ «εύκολη» στο να βρεθεί γρήγορα στο όριο της, πράγμα σημαντικό ιδίως σε κατατακτήριες δοκιμές. Η αξιοπιστία του κόκκινου μονοθεσίου ήταν εξαίρετη και όλα δείχνουν ότι φέτος η Ferrari θα διεκδικήσει την νίκη σε αρκετούς αγώνες.

3. Mercedes

Advertisement

Το μεγαλύτερο ερωτηματικό πριν την έναρξη της σεζόν αφορά την Mercedes. Η κατά Verstappen «άσχημη» W13 δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα τόσο με τους χρόνους της όσο και με την συνολική της εικόνα στην πίστα. Έντονο porpoising και υποστροφή κατά την είσοδο της στροφής 10, ενώ δεν έλειψαν και αρκετές στιγμές υπερστροφής για τους Hamilton-Russell.

Σίγουρα, η μονάδα ισχύος που φέρει είναι κορυφαία και το σασί φαίνεται ότι είναι σε θέση να παράγει άφθονο downforce. Για την ώρα, όμως, δεν δείχνει ικανό ότι μπορεί να κρατήσει μία σχετικά σταθερή τιμή σε αυτό, πράγμα που δυσκολεύει τον χειρισμό της. Δεν ήταν όμως όλα αρνητικά.

Το γερμανικό μονοθέσιο δείχνει ιδιαίτερα δυνατό στις αργές στροφές ενώ φαίνεται πώς προσαρμόστηκε καλά στη διαχείριση των Pirelli. Σίγουρα μια ομάδα με την εμπειρία της Mercedes θα μπορέσει να βελτιώσει μέσα στην χρονιά το μονοθέσιό της, αλλά για το 2022 θα της επιτραπούν λιγότερες ώρες εξέλιξης λόγω του ότι πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών πέρυσι. Το εάν όλα αυτά που είδαμε είναι η πραγματικότητα ή ένα ακόμη τέχνασμα της Mercedes θα φανεί σε λίγες ημέρες.

4. McLaren

Η ομάδα από το Woking φαίνεται πώς έχει φτιάξει ένα εξαιρετικά ταχύ μονοθέσιο, ιδίως σε ρυθμίσεις qualifying. Η MCL36 αντιμετώπισε καλύτερα το porpoising από οποιαδήποτε άλλο μονοθέσιο, ενώ ταυτόχρονα έδειχνε εξαιρετικά υπάκουη στις αλλαγές κατεύθυνσης. Ωστόσο, προβλημάτισε με την υπερθέρμανση των εμπρός φρένων στο δεύτερο τεστ του Μπαχρέιν. Σύμφωνα με δηλώσεις τον ανθρώπων της ομάδας, το πρόβλημα φαίνεται να είναι μεγαλύτερο και δεν διορθώνεται απλώς με μία μεγέθυνση της διατομής στις αεροεισαγωγές.

Αυτό τους κόστισε ιδιαίτερα καθώς δεν μπόρεσαν να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα και κατέληξαν να συμπληρώσουν του λιγότερους γύρους συνολικά από οποιαδήποτε άλλη ομάδα. Επιπλέον, ο Ricciardo ήταν εκτός δοκιμών λόγω COVID-19 και φαίνεται ότι την τελευταία στιγμή ίσως προλάβει την έναρξη της σεζόν. Αναμένεται ισχυρότερη στα δοκιμαστικά σε σχέση με τους αγώνες.

5. Alpine

Η Γαλλική ομάδα είχε αρκετά επεισοδιακές δοκιμές προετοιμασίας. Κατά διαστήματα το μονοθέσιό της έμοιαζε εξαιρετικά ισορροπημένο και ισχυρό, ενώ σε άλλες περιπτώσεις εκτός ρυθμού. Επιπλέον, η αξιοπιστία της Α522 δεν φαίνεται να βρίσκεται στο επιθυμητό επίπεδο, αν και οι αντιδράσεις των ανθρώπων της ομάδας ήταν καθησυχαστικές.  Από τα 5 μονοθέσια της λίστας μας εκείνο της Alpine πρέπει να αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα με το porpoising.

Οι επιπλέον ώρες εξέλιξης που θα της επιτραπούν, όμως, όπως και η εμπειρία του Alonso ίσως την βοηθήσουν να ανέβει αρκετά στη διάρκεια της χρονιάς. Θα λέγαμε ότι βρίσκεται πιο κοντά στο midfield παρά στην McLaren. Οι AlphaTauri, Aston Martin και ίσως η Alfa Romeo αναμένεται να την προβληματίσουν σε αρκετούς αγώνες. Ιδίως κατά το πρώτο μισό του πρωταθλήματος.