Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Αλλάζουν οι κανόνες για το Safety Car στην F1

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

H FIA προχώρησε σε διάφορες αλλαγές στους κανονισμούς διεξαγωγής των αγώνων Formula 1. Σημαντικότερη όλων εκείνη που αφορά στην διαδικασία του Safety Car…

Οι αμφισβητούμενες στιγμές δεν έλειψαν από την περσινή συγκλονιστική σεζόν. Δεν ήταν λίγες οι φορές, ιδίως στο δεύτερο μισό της χρονιάς, στις οποίες τα φώτα έπεσαν επάνω στους ανθρώπους της FIA. Και όχι για καλό. Πρωτοστάτες στις διαμαρτυρίες, όχι άλλοι από τους επικεφαλής των Mercedes και Red Bull, Toto Wolff και Christian Horner.

Το αποκορύφωμα ήρθε στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι κατά τους τελευταίους γύρους υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τότε, μέσα στην σύγχυση που είχε προκαλέσει το ατύχημα Latifi, είχε επιτραπεί το unlap μόνο στα αυτοκίνητα που βρίσκονταν ανάμεσα στον μέχρι τότε πρωτοπόρο Hamilton και τον δεύτερο Verstappen.

Η τελική έκβαση του αγώνα με την συγκλονιστική επικράτηση του Ολλανδού επέσυρε την μήνι της Mercedes. Η γερμανική ομάδα κατέθεσε ένσταση μετά την καρό σημαία επικαλούμενη παρατυπία στην διαδικασία του Safety Car. Συγκεκριμένα υποστήριξε πώς έπρεπε να είχαν περάσει όλα τα αυτοκίνητα που είχαν δεχτεί γύρο το SC και όχι μόνο μερικά, πριν δινόταν η επανεκκίνηση.

Η έφεση δεν είχε γίνει αποδεκτή από τους κριτές καθώς το άρθρο 55.13 των αγωνιστικών κανονισμών είχε την εξής διατύπωση: «Εφόσον ο αλυτάρχης το θεωρήσει ασφαλές και το μήνυμα “lapped cars may now overtake” έχει μεταδοθεί από το κεντρικό σύστημα στις ομάδες, όποια αυτοκίνητα έχουν δεχτεί γύρο από τον πρωτοπόρο θα πρέπει να προσπεράσουν τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στον ίδιο γύρο με τον πρωτοπόρο αλλά και το SC».

Σύμφωνα με το σκεπτικό των κριτών η διατύπωση «όποια αυτοκίνητα» δεν ήταν δεσμευτική ώστε όλα τα μονοθέσια που είχαν δεχτεί γύρο να προσπεράσουν του αυτοκίνητο ασφαλείας. Η αλλαγή που ανακοινώθηκε, λοιπόν, αφορά στην επίμαχη λέξη «όποια» που εφεξής αντικαθίσταται με την λέξη «όλα».

Άλλη σημαντική αλλαγή είναι εκείνη που αφορά στους αγώνες που δεν ολοκληρώνονται λόγω κόκκινης σημαίας. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη γίνεται έπειτα από τα όσα συνέβησαν στο περσινό Βελγικό Grand Prix. Από το 2022, ο πρωτοπόρος θα πρέπει να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 2 γύρους χωρίς το Safety Car ώστε να απονεμηθούν βαθμοί στα μονοθέσια που έχουν τερματίσει.

Θέση <2 γύροι 25% της απόστασης 25-50% της απόστασης 50-75% της απόστασης 75-100% της απόστασης
1 0 6 13 19 25
2 0 4 10 14 18
3 0 3 8 12 15
4 0 2 6 9 12
5 0 1 5 8 10
6 0 0 4 6 8
7 0 0 3 5 6
8 0 0 2 3 4
9 0 0 1 2 2
10 0 0 0 1 1

Τέλος, υπάρχουν αλλαγές που αφορούν στην ένδυση των οδηγών μετά το τέλος του αγώνα, ενώ θα απαγορεύεται ρητά και η παραβίαση του καθεστώτος parc ferme από τους οδηγούς μετά την λήξη κάθε περιόδου. Ήτοι θα απαγορεύεται και να ακουμπήσουν μονοθέσια ανταγωνιστών τους. Η FIA ελπίζει ότι με αυτές τις αλλαγές θα μειωθούν οι «γκρίζες ζώνες» στην διεξαγωγή των αγώνων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Formula 1 – Liberty: O Αμερικάνικος τρόπος
Formula 1: Ποια ομάδα προηγείται;
Hamilton: Πότε σταματά την F1;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto