Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Πώς οι Mercedes και Ferrari «την πάτησαν» στις ΗΠΑ;

Ελλάδα 13:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς οι Mercedes και Ferrari «την πάτησαν» στις ΗΠΑ;

FORMULA 1

Πώς οι Mercedes και Ferrari «την πάτησαν» στις ΗΠΑ;

FORMULA 1

Ο αποκλεισμός ενός οδηγού μετά την απονομή του τροπαίου είναι εξαιρετικά σπάνια. Ακόμη περισσότερο δύο οδηγών! Πώς τα «κατάφεραν» δύο κορυφαίες ομάδες στις ΗΠΑ;

Advertisement
Advertisement

Σίγουρα η F1 είναι ένα παιχνίδι λεπτομερειών και λίγων χιλιοστών. Οι ομάδες υπολογίζουν τα πάντα επάνω στο μονοθέσιο με την μέγιστη δυνατή προσοχή.

Ένα χιλιοστό εδώ ή εκεί μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Και σίγουρα όλες οι ομάδες έχουν στην διάθεσή τους προηγμένη τεχνολογία και πολύπειρους μηχανικούς ώστε να διασφαλιστεί η βελτιστοποίηση των επιδόσεων σε κάθε αγώνα. Το ίδιο ισχύει, βέβαια, και για την νομιμότητα του μονοθέσιου. Οι κανονισμοί είναι ξεκάθαροι στο πώς πρέπει να δείχνει ένα μονοθέσιο πριν και μετά από ένα GP.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, ο αποκλεισμός δύο οδηγών από τα αποτελέσματα του GP των ΗΠΑ ήταν μία εξέλιξη που μάλλον κανείς μας δεν ανέμενε. Οι «σανίδες» στις W14 και SF-23 των Χάμιλτον και Λεκλέρ ήταν πιο φθαρμένες από το μέγιστο επιτρεπτό. Πώς, όμως, έφτασαν δύο εκ των κορυφαίων ομάδων του grid να κάνουν τέτοιες γκάφες;

Καταρχάς να σημειώσουμε ότι δεν ελέγχονται όλα τα μονοθέσια μετά τον αγώνα σε αυτόν τον τομέα. Οι λόγοι είναι πρακτικοί. Εάν οι άνθρωποι του Τζο Μπάουερ είχαν να μετρήσουν και τα 20 μονοθέσια τα επίσημα αποτελέσματα κάθε αγώνα θα επικυρώνονταν πολλές ώρες μετά την καρό σημαία.

Advertisement

Έτσι έχουμε δειγματοληπτικούς ελέγχους σε κάθε GP. Πάντα τα μονοθέσια στο top-3 και ίσως ένα ή δύο ακόμη της πρώτης δεκάδας. Στις ΗΠΑ οι άνθρωποι της FIA μέτρησαν τα μονοθέσια των Φερστάπεν, Χάμιλτον, Νόρις και Λεκλέρ.

Η μέτρηση γίνεται σε συγκεκριμένες οπές που φέρει η «σανίδα» και οι οποίες καθορίζονται από τους κανονισμούς. Τόσο στην W14 όσο και στην SF-23 η παρατυπία εντοπίστηκε από την μέτρηση στην οπή του πίσω μέρους. Η Ferrari ήταν παράτυπη, μάλιστα, για μόλις… 2 δέκατα του χιλιοστού!

Το κρίσιμο stint

Υπήρχαν αρκετές «κόκκινες σημαίες» για τις ομάδες σε σχέση με την απόσταση του πατώματος από το οδόστρωμα πριν το τριήμερο των ΗΠΑ. Το εξαιρετικά ανώμαλο οδόστρωμα του COTA (ο Φερστάπεν το χαρακτήρισε κατώτερο των στάνταρ της F1) ήταν η μεγαλύτερη από αυτές.

Advertisement

Δευτερευόντως οι μεγάλες υψομετρικές διαφορές στην διαδρομή αλλά και τα κερμπ ήταν παράγοντες οι οποίοι ανησυχούσαν τις ομάδες. Σίγουρα την Red Bull η οποία αύξησε δραματικά την απόσταση του πατώματος της RB19. Και πλήρωσε το τίμημα, φυσικά, στον τομέα των επιδόσεων.

Με το τριήμερο να έχει Sprint, τα μονοθέσια έμπαιναν σε καθεστώς parc-ferme μετά το τέλος του FP1. Ήτοι οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να αλλάξουν το set-up από το απόγευμα της Παρασκευής και μετά. Εάν σπάσει το καθεστώς αυτό ο οδηγός θα πρέπει να ξεκινήσει τον αγώνα από το pitlane. Αυτό συνέβη με τις Alpine στο Μπακού φέτος.

Advertisement

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ferrari είχε εντοπίσει την υπερβολική φθορά στην «σανίδα» μετά το FP1 και αύξησε την απόσταση του πατώματος πριν τις κατατακτήριες. Όχι αρκετά, όμως.

Και ο λόγος ήταν μάλλον το μεγάλο πρώτο stint του Λεκλέρ στον αγώνα. Ο Μονεγάσκος έμεινε για 23 γύρους -περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον- με τα medium φθαρμένα και έχοντας ακόμη σχετικά υψηλό φορτίο καυσίμου. Η συνθήκη αυτή μάλλον επηρέασε πολύ την φθορά του κατώτερου στοιχείου και οδήγησε τελικά στον αποκλεισμό.

Μεγάλο αρχικό stint 20 γύρων είχε κάνει και ο Χάμιλτον. Λογικά και στην περίπτωσή του, η υπερβολική φθορά ήταν αποτέλεσμα αυτού. Αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι τουλάχιστον ειρωνικό για μία ομάδα η οποία πέρσι είχε σηκώσει… χαμό για τις αποστάσεις των πατωμάτων, να βλέπει ένα μονοθέσιο της να αποκλείεται ακριβώς για τον λόγο αυτόν!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP ΗΠΑ: Μαγική pole για Λεκλέρ!
F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!
Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ