Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ
FORMULA 1Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ
FORMULA 1Οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του GP των ΗΠΑ λόγω υπερβολικής φθοράς της «σανίδας» στα πατώματα των μονοθέσιων τους.
Σύμφωνα με την αναφορά του τεχνικού εφόρου της FIA, Τζο Μπάουερ (έγγραφο αρ. 60) το πάχος των συγκεκριμένων στοιχείων μετρήθηκε μικρότερο από το ελάχιστο επιτρεπτό έπειτα από την ολοκλήρωση του αγώνα.
Ο Μπάουερ παρέπεμψε το θέμα στους αγωνοδίκες οι οποίοι αποφάνθηκαν λίγες ώρες αργότερα, τιμωρώντας τους δύο οδηγούς με αποκλεισμό από την τελική κατάταξη του GP. Αυτή είναι η συνήθης πρακτική για όσα μονοθέσια δεν συμμορφώνονται με το άρθρο 3.5.9 e των κανονισμών.
New document: Plank checks
Published on 23-10-2023 00:29 CEThttps://t.co/iHlL5dytxt#F1 #Formula1 #FIA #USGP 🇺🇸 pic.twitter.com/jYjEw21te6— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) October 22, 2023
Το εν λόγω άρθρο ορίζει τα 9 χιλιοστά ως το ελάχιστο επιτρεπτό πάχος του κατώτερου στοιχείου στο πάτωμα ενός μονοθέσιου (της λεγόμενης σανίδας) μετά την ολοκλήρωση ενός αγώνα. Το αρχικό πάχος της «σανίδας» είναι στα 10 ±0,2 χιλιοστά.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς η μείωση του πάχους λόγω φθοράς κατά 1 χιλιοστό σε όλη την επιφάνεια του στοιχείου είναι επιτρεπτή. Περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει επέλθει υπερβολική φθορά σε συγκεκριμένο τμήμα, λόγω εξόδου ή επαφής, εξετάζονται με μικρότερη αυστηρότητα.
Το τίμημα
Ωστόσο οι Χάμιλτον και Λεκλέρ δεν είχαν εξόδους στη διάρκεια του GP που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει υπερβολική φθορά της «σανίδας» τοπικά. Εκείνη βρισκόταν σε όλη την έκταση των στοιχείων και προήλθε από την χαμηλή απόσταση των πατωμάτων των δύο μονοθέσιων από το έδαφος.
Υπενθυμίζουμε ότι στο COTA το οδόστρωμα έχει αρκετές ανωμαλίες. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίον ομάδες όπως η Red Bull και η McLaren αναγκάστηκαν να υψώσουν τα πατώματα των δικών τους μονοθέσιων, χάνοντας φυσικά σε επιδόσεις.
Φαίνεται ότι οι Mercedes και Ferrari ρίσκαραν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα. Έτσι, οι Χάμιλτον και Λεκλέρ πλήρωσαν με αυτόν τον τρόπο το τίμημα για την επιλογή αυτή. Οι Mercedes και Ferrari αποδέχτηκαν τις ποινές των αγωνοδικών σημειώνοντας ότι στην έκβαση αυτή έπαιξε ρόλο και το ότι το τριήμερο των ΗΠΑ περιείχε Sprint το οποίο δεν τους έδωσε αρκετό χρόνο ώστε να ρυθμίσουν ιδανικά τα set-ups των μονοθέσιων τους.
BREAKING: Lewis Hamilton and Charles Leclerc have been disqualified from the 2023 United States Grand Prix for a technical infringement#F1 #USGP pic.twitter.com/HHNlf5urLW
Advertisement— Formula 1 (@F1) October 23, 2023
Η FIA αποδέχτηκε τις εξηγήσεις των ομάδων. Ωστόσο δεν μπορούσε να κάνει κάτι άλλο από το να αποκλείσει τους δύο οδηγούς από τα αποτελέσματα του GP. Να σημειωθεί ότι αυτού του είδους οι έλεγχοι διενεργούνται δειγματοληπτικά μετά το τέλος του αγώνα. Τα μονοθέσια που ελέγχθηκαν μετά την καρό σημαία στο Τέξας ήταν εκείνα των Φερστάπεν, Νόρις, Χάμιλτον και Λεκλέρ.
Η απόφαση των αγωνοδικών ανακοινώθηκε λίγο μετά τις 04:00, ώρα Ελλάδος. Ο Χάμιλτον χάνει την δεύτερη θέση η οποία πηγαίνει στον Νόρις. Τρίτος ανεβαίνει ο Κάρλος Σάινθ. Ο Λεκλέρ είχε τερματίσει στην 6η θέση. Κατά συνέπεια οι Ράσελ, Γκασλί, Στρολ, Τσουνόντα, Άλμπον και Σάρτζεντ κερδίζουν όλοι από μία θέση εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας. Για τον Αμερικανό της WIlliams αυτός ήταν ο πρώτος πόντος της καριέρας του στην F1.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα μετά τους αποκλεισμούς των Χάμιλτον-Λεκλέρ
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | 1:35:21.362 | 25 | |
DQ | +2.225s | 0 | |
2 | +10.730s | 18 | |
3 | +15.134s | 15 | |
4 | +18.460s | 12 | |
DQ | +24.662s | 0 | |
5 | +24.999s | 10 | |
6 | +47.996s | 8 | |
7 | +48.696s | 6 | |
8 | +74.385s | 5 | |
9 | +86.714s | 2 | |
10 | +87.998s | 1 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP ΗΠΑ: Μαγική pole για Λεκλέρ!
Alpine: Ιδιοκτήτες-αστέρες!
F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!