Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ

Ελλάδα 7:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ

FORMULA 1

Update: Τιμωρία για Χάμιλτον και Λεκλέρ

FORMULA 1

Οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του GP των ΗΠΑ λόγω υπερβολικής φθοράς της «σανίδας» στα πατώματα των μονοθέσιων τους.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την αναφορά του τεχνικού εφόρου της FIA, Τζο Μπάουερ (έγγραφο αρ. 60) το πάχος των συγκεκριμένων στοιχείων μετρήθηκε μικρότερο από το ελάχιστο επιτρεπτό έπειτα από την ολοκλήρωση του αγώνα.

Ο Μπάουερ παρέπεμψε το θέμα στους αγωνοδίκες οι οποίοι αποφάνθηκαν λίγες ώρες αργότερα, τιμωρώντας τους δύο οδηγούς με αποκλεισμό από την τελική κατάταξη του GP. Αυτή είναι η συνήθης πρακτική για όσα μονοθέσια δεν συμμορφώνονται με το άρθρο 3.5.9 e των κανονισμών.

Advertisement
Advertisement

Το εν λόγω άρθρο ορίζει τα 9 χιλιοστά ως το ελάχιστο επιτρεπτό πάχος του κατώτερου στοιχείου στο πάτωμα ενός μονοθέσιου (της λεγόμενης σανίδας) μετά την ολοκλήρωση ενός αγώνα. Το αρχικό πάχος της «σανίδας» είναι στα 10 ±0,2 χιλιοστά.

Advertisement

Σύμφωνα με τους κανονισμούς η μείωση του πάχους λόγω φθοράς κατά 1 χιλιοστό σε όλη την επιφάνεια του στοιχείου είναι επιτρεπτή. Περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει επέλθει υπερβολική φθορά σε συγκεκριμένο τμήμα, λόγω εξόδου ή επαφής, εξετάζονται με μικρότερη αυστηρότητα.

Το τίμημα

Ωστόσο οι Χάμιλτον και Λεκλέρ δεν είχαν εξόδους στη διάρκεια του GP που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει υπερβολική φθορά της «σανίδας» τοπικά. Εκείνη βρισκόταν σε όλη την έκταση των στοιχείων και προήλθε από την χαμηλή απόσταση των πατωμάτων των δύο μονοθέσιων από το έδαφος.

Advertisement

Υπενθυμίζουμε ότι στο COTA το οδόστρωμα έχει αρκετές ανωμαλίες. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίον ομάδες όπως η Red Bull και η McLaren αναγκάστηκαν να υψώσουν τα πατώματα των δικών τους μονοθέσιων, χάνοντας φυσικά σε επιδόσεις.

Φαίνεται ότι οι Mercedes και Ferrari ρίσκαραν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα. Έτσι, οι Χάμιλτον και Λεκλέρ πλήρωσαν με αυτόν τον τρόπο το τίμημα για την επιλογή αυτή. Οι Mercedes και Ferrari αποδέχτηκαν τις ποινές των αγωνοδικών σημειώνοντας ότι στην έκβαση αυτή έπαιξε ρόλο και το ότι το τριήμερο των ΗΠΑ περιείχε Sprint το οποίο δεν τους έδωσε αρκετό χρόνο ώστε να ρυθμίσουν ιδανικά τα set-ups των μονοθέσιων τους.

Η FIA αποδέχτηκε τις εξηγήσεις των ομάδων. Ωστόσο δεν μπορούσε να κάνει κάτι άλλο από το να αποκλείσει τους δύο οδηγούς από τα αποτελέσματα του GP. Να σημειωθεί ότι αυτού του είδους οι έλεγχοι διενεργούνται δειγματοληπτικά μετά το τέλος του αγώνα. Τα μονοθέσια που ελέγχθηκαν μετά την καρό σημαία στο Τέξας ήταν εκείνα των Φερστάπεν, Νόρις, Χάμιλτον και Λεκλέρ.

Η απόφαση των αγωνοδικών ανακοινώθηκε λίγο μετά τις 04:00, ώρα Ελλάδος. Ο Χάμιλτον χάνει την δεύτερη θέση η οποία πηγαίνει στον Νόρις. Τρίτος ανεβαίνει ο Κάρλος Σάινθ. Ο Λεκλέρ είχε τερματίσει στην 6η θέση. Κατά συνέπεια οι Ράσελ, Γκασλί, Στρολ, Τσουνόντα, Άλμπον και Σάρτζεντ κερδίζουν όλοι από μία θέση εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας. Για τον Αμερικανό της WIlliams αυτός ήταν ο πρώτος πόντος της καριέρας του στην F1.


Η βαθμολογούμενη δεκάδα μετά τους αποκλεισμούς των Χάμιλτον-Λεκλέρ

Θέση Νο Οδηγός Αυτοκίνητο Γύροι Χρόνος Βαθμοί
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 56 1:35:21.362 25
DQ 44 Lewis Hamilton MERCEDES 56 +2.225s 0
2 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 56 +10.730s 18
3 55 Carlos Sainz FERRARI 56 +15.134s 15
4 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 56 +18.460s 12
DQ 16 Charles Leclerc FERRARI 56 +24.662s 0
5 63 George Russell MERCEDES 56 +24.999s 10
6 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 56 +47.996s 8
7 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 56 +48.696s 6
8 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 56 +74.385s 5
9 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 56 +86.714s 2
10 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 56 +87.998s 1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP ΗΠΑ: Μαγική pole για Λεκλέρ!
Alpine: Ιδιοκτήτες-αστέρες!
F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!