Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!

Ελλάδα 1:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!

FORMULA 1

F1 GP ΗΠΑ: Ανίκητος!

FORMULA 1

Τι κι αν ξεκινούσε από την τρίτη σειρά; Τι κι αν αντιμετώπιζε πρόβλημα σε όλον τον αγώνα με τα φρένα της RB19; Ο Μαξ Φερστάπεν βρήκε και πάλι τρόπο να κερδίσει!

Advertisement
Advertisement

Η 50η νίκη της καριέρας του Ολλανδού, όμως, ήταν η πιο δύσκολη φετινή του. Ο Χάμιλτον οδηγώντας φανταστικά τον πίεσε μέχρι τέλους. Τρίτος ο Νόρις ενώ η Ferrari είχε κάκιστη στρατηγική ενός pit-stop για τον Λεκλέρ.

Τέσσερα μονοθέσια ξεκίνησαν από το pitlane καθώς οι ομάδες τους προέβησαν σε αλλαγές set-up που έσπασαν το καθεστώς parc-ferme. Ήταν οι δύο Aston Martin και οι δύο Haas. Η ιδανική στρατηγική σύμφωνα με την Pirelli ήταν εκείνη των δύο στάσεων στα pits. Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν πολύ καλύτερες για την αρκετά απαιτητική διαδρομή του COTA.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλες επιλογές με περισσότερο ρίσκο. Όπως η χρησιμοποίηση της μαλακής γόμας σε κάποιο stint ή μία πιο ακραία στρατηγική ενός pit-stop. Όλοι οι οδηγοί πλην των Χούλκενμπεργκ και Στρολ (σκληρή γόμα) επέλεξαν την μέση γόμα για το πρώτο τους stint.

Εκκίνηση

Η 2η θέση εκκίνησης αποδείχθηκε και πάλι πολύ ευνοϊκή για την εκκίνηση. Ο Νόρις ξεκίνησε καλύτερα από τον Λεκλέρ και πήρε την πρωτοπορία πριν την στροφή 1. Την ίδια στιγμή ο Σάινθ κέρδιζε μία θέση από τον Χάμιλτον όπως και ο Φερστάπεν από τον Ράσελ.

Advertisement

Ο Βρετανός θα έχανε ακόμη μία θέση και από τον Πιάστρι παρά το ότι ο Αυστραλός είχε επαφή με τον Οκόν πριν τα Esses. Μέχρι την ενεργοποίηση του DRS στον 3ο γύρο ο Νόρις ήταν δυόμισι δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Λεκλέρ. Ο Σάινθ αισθανόταν την πίεση του Χάμιλτον με τον Φερστάπεν να ακολουθεί ένα δευτερόλεπτο πίσω από την Mercedes.

Advertisement

Ο Χάμιλτον θα έκανε την κίνηση του στον 4ο γύρο προσπερνώντας την Ferrari πριν την στροφή 12. Έναν γύρο αργότερα ο Φερστάπεν θα έπραττε το ίδιο ανεβαίνοντας στην 4η θέση. Εν τω μεταξύ ο Χάμιλτον είχε φτάσει και την άλλη Ferrari μέχρι τον 6ο γύρο. Ο Βρετανός προσπέρασε μάλλον εύκολα και τον Λεκλέρ για την δεύτερη θέση και πάλι στο τέλος της πίσω ευθείας.

Με την συμπλήρωση 10 γύρο ο Νόρις είχε διαφορά τριών δευτερολέπτων από τον δεύτερο Χάμιλτον. Δύο δευτερόλεπτα πιο πίσω ήταν ο Λεκλέρ με τον Φερστάπεν να τον πιέζει συνεχώς. Πέμπτος ήταν ο Σάινθ.

Στρατηγικές επιλογές

Advertisement

Τα νέα δεν ήταν καλά, όμως, για την δεύτερη McLaren. Ο Πιάστρι εγκατέλειψε στον 11ο γύρο με την MCL60 πληγωμένη από την επαφή με τον Οκόν (είχε επίσης εγκαταλείψει λίγους γύρους πριν) νωρίτερα. Στον ίδιο γύρο ο Φερστάπεν θα προσπερνούσε εντυπωσιακά τον Λεκλέρ στην στροφή 12, ανεβαίνοντας τρίτος.

Στην κορυφή ο Χάμιλτον είχε μειώσει την διαφορά από τον Νόρις στα δύο δευτερόλεπτα μέχρι τον 14ο γύρο. Σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πίσω από την W14 ήταν ο Φερστάπεν. Πλέον το παιχνίδι θα παιζόταν στα pit-stops και στο ποιος οδηγός θα επιχειρούσε το undercut έναντι των υπολοίπων.

Αυτός θα ήταν τελικά ο Φερστάπεν ο οποίος στον 17ο γύρο έκανε την πρώτη του αλλαγή παίρνοντας και πάλι την medium γόμα. Η Mclaren απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο με τον Νόρις ο οποίος, όμως, πήρε την σκληρή γόμα. Οι Χάμιλτον και Λεκλέρ παρέμειναν στην πίστα δείχνοντας ότι ίσως προσπαθούσαν να πάνε για μία και μοναδική στάση στον αγώνα.

Η επιλογή είχε αρκετό ρίσκο καθώς στο σημείο εκείνο ο Φερστάπεν ήταν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερος του Χάμιλτον. Η Mercedes φώναξε τελικά τον Χάμιλτον για αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 21ο γύρο.

Ένα ή δύο pit-stops;

Ο Ράσελ θα έχανε την δεύτερη θέση από τον Νόρις πριν μπει για αλλαγή σε hard. Με πάνω από τον μισό αγώνα να απομένει όλα έδειχναν ότι η Mercedes δύσκολα θα έβγαζε τον αγώνα με μία στάση. Εντούτοις λόγω των καθυστερημένων πρώτων pit-stops οι Χάμιλτον και Ράσελ θα είχαν πιο φρέσκια γόμα από τους αντιπάλους τους στο τέλος του αγώνα.

Αντιθέτως η Ferrari κρατούσε τον Λεκλέρ έξω με την μέση γόμα. Στον 23ο γύρο ο Μονεγάσκος ήταν ακόμη στην πρώτη θέση με τους Νόρις και Φερστάπεν να τον πλησιάζουν. Πριν την συμπλήρωση του, ο Λεκλέρ θα περνούσε κι εκείνος στην σκληρή γόμα.

Καθώς φτάναμε στα μέσα του αγώνα η σειρά ήταν Νόρις, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Σάινθ, Πέρεζ, Λεκλέρ και Ράσελ. Οι Red Bull ήταν ξεκάθαρο ότι θα πήγαιναν για δεύτερη στάση. Για τους υπόλοιπους η μία στάση ήταν ακόμη εφικτή αλλά εξαιρετικά δύσκολη σαν επιλογή.

Ο Φερστάπεν περνάει μπροστά

Ο Ολλανδός θα έπαιρνε τελικά την πρωτοπορία από τον Νόρις στο τέλος της πίσω ευθείας κατά τον 28ο γύρο. Για τον Φερστάπεν οι επόμενοι 10 γύροι θα ήταν κρίσιμοι. Έπρεπε να αυξήσει τη διαφορά του από τους οδηγούς που θα πήγαιναν για ένα pit-stop, ώστε μετά την δική του δεύτερη στάση να έβγαινε σχετικά κοντά τους για να επιτεθεί ξανά.

Ο ρυθμός του Φερστάπεν ήταν καλύτερος μεν αλλά όχι κατά πολύ σε σχέση με τα μονοθέσια που είχαν την σκληρή γόμα. Επιπλέον ο Ολλανδός αντιμετώπιζε και πρόβλημα με τα φρένα της RB19. Στον 35ο γύρο, όμως, η McLaren εγκατέλειψε την επιλογή του ενός pit-stop και έφερε τον Νόρις για αλλαγή σε φρέσκια σκληρή γόμα!

Έναν γύρο αργότερα ο Φερστάπεν έπραξε το ίδιο παίρνοντας -υποχρεωτικά- την hard γόμα. Το ίδιο έκανε και η Ferrari με τον Σάινθ. Με είκοσι γύρους να απομένουν οι Χάμιλτον, Πέρεζ και Λεκλέρ ήταν μπροστά χωρίς να έχουν κάνει δεύτερο pit-stop. Ο Φερστάπεν είχε βγει μπροστά από τον Νόρις στην 4η θέση με τους Ράσελ και Σάινθ πιο πίσω.

Στον 39ο γύρο η Mercedes φώναξε τελικά τον Χάμιλτον για δεύτερη φορά στα pits για την μέση γόμα. Καθώς ο Βρετανός έβγαινε από τα pits ο Φερστάπεν προσπερνούσε τον Λεκλέρ στην στροφή 1 για την πρωτοπορία. Ο Λεκλέρ θα έχανε και την δεύτερη θέση από τον Νόρις τρία χιλιόμετρα παρακάτω, στην στροφή 12.

Τελευταίοι γύροι

Οι Φερστάπεν-Νόρις ήταν στο 1-2 με τον Ολλανδό 2,2 δευτερόλεπτα μπροστά. Τρίτος ήταν ο Λεκλέρ αλλά στον 43ο γύρο θα αναγκαζόταν να υποκύψει στον Χάμιλτον με την μέση γόμα. Ο Βρετανός ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που είχε τα medium και στην Mercedes ήλπιζαν ότι η ταχύτερη γόμα θα τον βοηθούσε να φτάσει και να προσπεράσει τους Νόρις και Φερστάπεν.

Με 10 γύρους να απομένουν ο Φερστάπεν είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Νόρις στα 3,3 δευτερόλεπτα. Παράλληλα ο Χάμιλτον είχε πλησιάσει τον συμπατριώτη του στα 2 δευτερόλεπτα. Όλα έδειχναν ότι οι θέσεις του podium θα κρίνονταν στους τελευταίους γύρους.

Οι Χάμιλτον-Νόρις θα μονομαχούσαν σκληρά από τη μέση του 48ου γύρου μέχρι την πρώτη στροφή του 49ου με τον Λιούις να βγαίνει τελικά νικητής. Πλέον απέμεναν επτά γύροι και ο Χάμιλτον απείχε 5 δευτερόλεπτα από τον Φερστάπεν.

Ο Χάμιλτον τα έδωσε όλα στο τέλος αλλά ο Φερστάπεν δεν λύγισε. Πήρε την 50η νίκη της καριέρας του κερδίζοντας για τρίτη σερί χρονιά τον Χάμιλτον στο Τέξας. Τρίτος ήταν ο Νόρις ενώ οι Σάινθ και Πέρεζ συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.


Η τελική κατάταξη στο GP των ΗΠΑ

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 441
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 228
3 Lewis Hamilton MERCEDES 201
4 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 183
5 Carlos Sainz FERRARI 156
6 Charles Leclerc FERRARI 151
7 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 141
8 George Russell MERCEDES 133
9 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 83
10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 48
11 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 47
12 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 44
13 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 23
14 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 10
15 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 9
16 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 6
17 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 3
18 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 3
19 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 2
20 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 0
21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 0
22 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 0

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 669
2 MERCEDES 334
3 FERRARI 307
4 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 230
5 MCLAREN MERCEDES 224
6 ALPINE RENAULT 92
7 WILLIAMS MERCEDES 23
8 ALFA ROMEO FERRARI 16
9 HAAS FERRARI 12
10 ALPHATAURI HONDA RBPT 5

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP ΗΠΑ: Μαγική pole για Λεκλέρ!
Alpine: Ιδιοκτήτες-αστέρες!
F1 GP ΗΠΑ: Ο Φερστάπεν το Sprint στο Τέξας