Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 tech: Ferrari και Mercedes με αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ενώ οι ομάδες ετοιμάζονται να μεταβούν στην Φλόριντα για το παρθενικό GP στο Μαϊάμι, πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν Ferrari και Mercedes να φέρνουν αναβαθμίσεις εκεί. Η Ferrari ευελπιστεί να προβληματίσει την Red Bull σε μία πίστα που θεωρητικά ευνοεί την RB18. Απάντηση Hamilton στις φήμες για αποχώρηση.

Έπειτα από 4 αγώνες αρχίζει και διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο μοτίβο στην φετινή σεζόν. Οι Ferrari και Red Bull έχουν φτιάξει δύο περίπου ισοδύναμα μονοθέσια με τις συγκριτικές  επιδόσεις τους να μεταβάλλονται από αγώνα σε αγώνα.

Το ποιο μονοθέσιο θα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση σε κάθε Grand Prix θα εξαρτάται από πολλές μικρές λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες όπως τα ειδικά χαρακτηριστικά κάθε σιρκουί, οι καιρικές συνθήκες και οι αναβαθμίσεις που θα φέρνουν οι δύο ομάδες κατά καιρούς.

Οι αναβαθμίσεις αυτές δεν χρειάζεται να είναι δραματικές αλλά στοχευμένες. Παραδείγματος χάριν, η Red Bull κατάφερε να φέρει ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν κατά 3 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Επίσης προσέθεσε ένα μικρό πτερύγιο στο εμπρός μέρος του πατώματος. Αυτή η λύση εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από την Aston Martin και την χρησιμοποιεί ήδη και η Ferrari.

Αναμφίβολα, οι μικρές αυτές αλλαγές έπαιξαν τον ρόλο τους στο τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, ο Max Verstappen πιστεύει πως υπάρχει και μία ακόμη κρίσιμη παράμετρος. “Νομίζω ότι στην Imola κατανοήσαμε καλύτερα το πως λειτουργεί το μονοθέσιό μας. Καμιά φορά αυτό είναι πιο σημαντικό και από τις αναβαθμίσεις” δήλωσε ο πρωταθλητής του 2021.

Μια πιο επιθετική προσέγγιση από την Ferrari;

Στον τελευταίο αυτόν τομέα η Ferrari φαίνεται ότι βρίσκεται μπροστά από τις υπόλοιπες ομάδες. Η F1-75 ήδη από τις δοκιμές εξέλιξης φαινόταν το πιο “εύκολο” μονοθέσιο στο να βρεθεί γρήγορα στο όριο. Πράγμα που καταδεικνύει βαθιά κατανόηση όλων των πτυχών του από το προσωπικό της ομάδας.

Όμως, είναι πιθανό πώς αυτό το πλεονέκτημα, προκάλεσε και μια πιο επιφυλακτική προσέγγιση από την Scuderia στον τομέα των αναβαθμίσεων. Η Ferrari ήταν η μοναδική ομάδα που αγωνίστηκε με το ίδιο μονοθέσιο και στους 4 αγώνες.

Η μόνη σημαντική αλλαγή στην F1-75 ήταν το “άνοιγμα” της PU στην Αυστραλία. Ωστόσο, φημολογείται ότι για την Imola η μονάδα ισχύος του Leclerc βρισκόταν και πάλι σε safe mode. Αντιθέτως, ο Sainz με την καινούργια PU είχε περισσότερη διαθέσιμη ιπποδύναμη. Συνολικά, η στρατηγική της Scuderia θα μπορούσε να χαρακτηριστεί συντηρητική.

Αυτό είναι εξαιρετικά πιθανό να αλλάξει στο Μαϊάμι. Με την πίστα να μοιάζει περισσότερο στο Μπακού παρά στο Μονακό, η Ferrari θα βρεθεί σε ένα περιβάλλον που ευνοεί περισσότερο τα χαρακτηριστικά της Red Bull. “Καθώς το Μαϊάμι είναι ένα σιρκουί υψηλής ταχύτητας θα δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό εκεί” δήλωσε ο Mattia Binotto. “Ξέρουμε ότι το πακέτο της Red Bull για τέτοιου είδους πίστες είναι πολύ καλό και θα είναι πολύ ανταγωνιστική εκεί. Ακόμη δουλεύουμε πάνω στην εξάλειψη του porpoising. Υπάρχει πολλή απόδοση που μπορεί να κερδηθεί από εκεί” συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Ferrari.

Η F1-75 ήταν εξαιρετική μέχρι στιγμής σε στροφές μέσης και χαμηλής ταχύτητας. Μένει να φανεί αν θα μπορέσει με αυτές τις αλλαγές να είναι το ίδιο καλή και σε ρυθμίσεις χαμηλής κάθετης δύναμης. Το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων έχει προγραμματιστεί για την Βαρκελώνη.

Περισσότερες αναβαθμίσεις και για Mercedes

Η Mercedes έφερε αρκετά νέα μέρη στην Imola προσπαθώντας να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της W13. Ωστόσο, η εικόνα του μονοθέσιου δεν φάνηκε να βελτιώνεται αισθητά. Η 4η θέση του Russell οφείλεται περισσότερο στην εξαιρετική επίδοση του οδηγού αλλά και στην επαφή των Ricciardo-Sainz κατά την εκκίνηση.

Ο αρχιμηχανικός της ομάδας, Andrew Shovlin, θεωρεί ότι η ομάδα προσπαθεί να επιβεβαιώσει εάν ακολουθεί σωστή στρατηγική: “Προχωράμε μπροστά και μαθαίνουμε καλύτερα το μονοθέσιο. Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχουμε κάποια νέα μέρη για το μονοθέσιο στο Μαϊάμι τα οποία θα επιβεβαιώσουν το αν κινούμαστε προς την σωστή κατεύθυνση”.

Η Mercedes αναμένεται να φέρει αλλαγές στο πάτωμα της W13 σε μια προσπάθεια να μειώσει το porpoising που την ταλαιπωρεί από την αρχή της χρονιάς. Στο Μπράκλεϊ ελπίζουν πώς αυτό θα τους επιτρέψει να χαμηλώσουν το πίσω μέρος του μονοθέσιου ώστε να αυξηθεί η παραγόμενη κάθετη δύναμη.

Το “αριστούργημα” του Hamilton

Και ενώ ο τεχνολογικός “πυρετός” καλά κρατεί, ο Lewis Hamilton αποφάσισε με post του στο Instagram να απαντήσει στις φήμες για πρόωρη αποχώρησή του. Η χαμηλή ανταγωνιστικότητα της Mercedes αποτέλεσε έκπληξη στην αρχή της χρονιάς. Κατά συνέπεια αρκετοί πρώην οδηγοί έχουν δηλώσει πώς ο Hamilton είτε έπρεπε να έχει εγκαταλείψει πέρσι, είτε πρόκειται να το πράξει φέτος. Οι Helmut Marko και Jacques Villeneuve ήταν οι τελευταίοι που μπήκαν σε αυτόν τον χορό.

wolff-hamilton-21-a1000x600

Η απάντηση του Hamilton ήταν η εξής: “Δουλεύω ακόμη πάνω στο αριστούργημά μου. Εγώ θα αποφασίσω πότε θα έχει ολοκληρωθεί”. Επιπλέον, χαρακτήρισε όλη την φιλολογία που έχει αναπτυχθεί σχετικά με την αποχώρησή του ως “ανοησία”. Πιστεύει δε ότι ο μόνος λόγος που ορισμένοι κάνουν αυτές τις δηλώσεις είναι για να παραμείνουν στο προσκήνιο. Τέλος, υπογράμμισε το ότι είναι απολύτως προσηλωμένος στην Mercedes και ότι σύντομα θα είναι και πάλι ανταγωνιστικοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η δικαίωση του Sprint;
FIA: Προσωρινό μπλόκο στους 6 αγώνες Sprint
F1: Οι βασικές αρχές των κανονισμών για τα σασί του 2026

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto