Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Οι πιο γρήγορες κυρίες της F1

Ελλάδα 13:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι πιο γρήγορες κυρίες της F1

FORMULA 1

Οι πιο γρήγορες κυρίες της F1

FORMULA 1

Ένα αφιέρωμα στις γυναίκες που κατάφεραν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους διάσημους άντρες συναδέλφους τους στην F1

Advertisement
Advertisement

Ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρείται, ίσως όχι άδικα, ανδροκρατούμενος. Ωστόσο δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις γυναικών που κατάφεραν να σπάσουν το κατεστημένο και να διακριθούν. Από την Camille du Gast το μακρινό 1901 μέχρι την μεγάλη Michele Mouton και από την Danica Patrick μέχρι τις φερέλπιδες Florsch και de Silvestro, ένα πράγμα είναι βέβαιο.

Πάντα θα υπάρχουν εκείνες οι ξεχωριστές προσωπικότητες που θα αψηφούν τις νόρμες και θα χαράσσουν τον δικό τους δρόμο στο τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον των motorsports. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γυναίκας ας δούμε τις 5 κυρίες που αγωνίστηκαν σε επίσημους αγώνες της Formula 1.

MARIA TERESSA DE FILLIPIS

Advertisement
Advertisement

Η Ιταλίδα ήταν η πρώτη γυναίκα που αγωνίστηκε σε αγώνα Formula 1 το 1958. Είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν ως εργοστασιακή οδηγός της Maserati σε αγώνες αναβάσεων και αντοχής, με αξιοσημείωτη επιτυχία. Κατά συνέπεια και το ντεμπούτο της στην μεγάλη κατηγορία -στο Μονακό του ’58- δεν θα μπορούσε να γίνει παρά με μία Maserati και συγκεκριμένα με την θρυλική 250F.

Στον πρώτο της αγώνα δεν θα κατάφερνε να προκριθεί (όπως και κάποιος… Bernie Ecclestone) αλλά θα ξεκινούσε κανονικά σε Βέλγιο (τερμάτισε στη δέκατη θέση) Πορτογαλία και Ιταλία. Το 1958 θα ήταν μία τραγική χρονιά για την F1, με πολλούς θανάτους οδηγών, κάτι που κλόνισε την Maria Teressa. Όμως, την χαριστική βολή στην καριέρα της έδωσε ο θάνατος του στενού της φίλου Jean Behra στο AVUS το 1959. Θα εγκατέλειπε την F1 έχοντας συμμετάσχει σε 5 Grand Prix, με 3 εκκινήσεις και έναν τερματισμό.

LELLA LOMBARDI

Advertisement

Η πρώτη (και μοναδική μέχρι στιγμής) γυναίκα που έχει καταφέρει να τερματίσει εντός βαθμών σε αγώνα F1. Αναμφίβολα, η Lombardi είχε την πιο ολοκληρωμένη παρουσία στα motorsports από τις κυρίες της λίστας μας. Με εξαίρετα αποτελέσματα σε όλες τις χαμηλότερες κατηγορίες, θα αγωνιζόταν από το 1974 έως το 1976 στην Formula 1 με τις March, RAM και Williams.

Μάλιστα, στο ισπανικό Grand Prix του 1975 θα τερμάτιζε 6η, όταν ο αγώνας θα διακοπτόταν στον γύρο 29 από το τραγικό ατύχημα του Rolf Stommelen. Κέρδισε, έτσι, μισό βαθμό ο οποίος θα ήταν και ο μοναδικός στην καριέρα της. Συνέχισε να αγωνίζεται σε άλλες κατηγορίες μέχρι και το 1988 με αρκετές επιτυχίες, όπως οι υψηλοί τερματισμοί της στο Le Mans το ’76 και το ’77. Μάλιστα, το 1989 ίδρυσε και την δική της ομάδα, ωστόσο ο πρόωρος θάνατός το 1992 δεν της επέτρεψε να προχωρήσει το εγχείρημα αυτό.

DIVINA GALICIA

Advertisement

Κατά την περίοδο που αγωνιζόταν η Lombardi, μία άλλη οδηγός, η Βρετανίδα Divina Galicia θα έκανε το ντεμπούτο της στο Βρετανικό Grand Prix του 1976. Η Galicia ξεκίνησε την οδήγηση αρχικά ως χόμπι καθώς ήταν ήδη καταξιωμένη αθλήτρια του σκι.

Από τη στιγμή, όμως, που έγινε αντιληπτό το ταλέντο της, τα μηχανοκίνητα έγιναν η προτεραιότητα της. Τελικά θα κατάφερνε να συμμετάσχει σε 3 Grand Prix χωρίς όμως να προκριθεί στους αγώνες, κυρίως λόγω χαμηλής ανταγωνιστικότητας των μονοθέσιων.

DESIRE WILSON

Advertisement

Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισε και η Desire Wilson στην μία και μοναδική ευκαιρία που της δόθηκε. Συγκεκριμένα, στο Βρετανικό Grand Prix του 1980 με μία μη εργοστασιακή Williams. Ωστόσο, για την Νοτιοαφρικανή, ο ένας αυτός αγώνας είναι απλώς μία υποσημείωση σε μία μεγάλη καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό που ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε το 1999.

GIOVANNA AMATI

Τελευταία γυναίκα που συμμετείχε ποτέ σε αγωνιστικό τριήμερο Formula 1 ήταν η Giovanna Amati με την Brabham. Υπέγραψε για την σεζόν του 1992, αλλά θα αποχωρούσε έπειτα από 3 Grand Prix χωρίς πρόκριση σε αγώνα. Αντικαταστάτης της ο μετέπειτα παγκόσμιος πρωταθλητής, Damon Hill. Η Giovanna θα αγωνιζόταν σε πρωταθλήματα GT στην συνέχεια με αρκετά καλές εμφανίσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Max Verstappen: Ο 7ος δισεκατομμυριούχος αθλητής
Πωλείται η θρυλική F300 του Michael Schumacher
4η σεζόν για το «Formula 1: Drive To Survive»