Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ferrari: Μπορεί να σώσει τη χρονιά στην F1;

Ελλάδα 9:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Μπορεί να σώσει τη χρονιά στην F1;

FORMULA 1

Ferrari: Μπορεί να σώσει τη χρονιά στην F1;

FORMULA 1

Οι άνθρωποι της Ferrari πήγαν στην Jeddah ευελπιστώντας σε μία καλύτερη εμφάνιση σε σχέση με εκείνη του Sakhir. Η πραγματικότητα, όμως, τους διέψευσε.

Advertisement
Advertisement

Θεωρητικά η λεία άσφαλτος της πίστας στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως και η απαιτήσεις για χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο της διαδρομής θα βοηθούσαν την SF-23 έναντι της RB19. Ωστόσο η κυριαρχία της Red Bull παρέμεινε ίδια και απαράλλαχτη.

Επιπλέον, παρά το ότι η Ferrari είχε μία καθόλα αξιοπρεπή εμφάνιση στις κατατακτήριες, την Κυριακή δυσκολευόταν να ακολουθήσει τον ρυθμό της Aston Martin και της Mercedes. Τι συνέβη, λοιπόν, στη Σαουδική Αραβία και η Ferrari τα πήγε τόσο άσχημα; Μπορεί να διορθωθεί η απόδοση της φετινής Ferrari εγκαίρως ώστε να σωθεί η σεζόν του 2023;

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε πρώτα τις αντιδράσεις των κορυφαίων στελεχών της Scuderia. Ο Vasseur συνέστησε ψυχραιμία μετά την Jeddah και έδωσε τον τόνο για την προσέγγιση της ομάδας φέτος. «Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Το σημαντικότερο σε μια τέτοιου είδους κατάσταση είναι να γνωρίζουμε το τι κάνουμε σωστά και τι λάθος» δήλωσε ο επικεφαλής της Ferrari.

«Πρέπει να αλλάξουμε, να εντείνουμε τις προσπάθειές μας. Το δυναμικό του μονοθέσιου είναι καλό αλλά όχι αρκετό σε σχέση με την Red Bull. Δεν είμαστε σε θέση να εξάγουμε το μέγιστο από το αυτοκίνητο κάθε φορά» συμπλήρωσε ο Γάλλος.

Advertisement

Οι δηλώσεις των δύο οδηγών της Ferrari κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με του Vasseur. «Το αυτοκίνητο δεν είχε να δώσει κάτι παραπάνω σήμερα» σημείωσε ο Leclerc μετά την Jeddah. «Χρειαζόμαστε δουλειά για να φτάσουμε αυτούς που προηγούνται» συμπλήρωσε.

Από την άλλη, ο Sainz εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι επερχόμενες αναβαθμίσεις της SF-23 θα βελτιώσουν τις επιδόσεις του κόκκινου μονοθέσιου. «Δεν είμαστε μάγοι για να φέρουμε τις αναβαθμίσεις τόσο νωρίς. Ξέρω, όμως, ότι η ομάδα πιέζει πολύ και αυτό θα βελτιώσει τον ρυθμό που έχουμε στους αγώνες» δήλωσε ο Ισπανός.

Δύο διαφορετικά μονοθέσια

Advertisement

Από το μικρό δείγμα των δύο αγώνων σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία θα μπορούσαμε να πούμε ότι το φετινό μονοθέσιο της Ferrari θυμίζει αρκετά εκείνο του 2019. Υπό την έννοια ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει δείξει ότι διαθέτει μεν ταχύτητα υπό ορισμένες συνθήκες. Όχι, όμως, την απαραίτητη σταθερότητα.

Η SF-23 τα έχει πάει πολύ καλά τόσο στις κατατακτήριες του Sakhir όσο και της Jeddah. Στο Μπαχρέιν ο Leclerc είχε παρόμοιο ρυθμό με των Red Bull στο Q3. Θα μπορούσε να έχει σημειώσει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο. Ωστόσο η ομάδα επέλεξε να φυλάξει ένα σετ μαλακών ελαστικών για τον αγώνα.

Advertisement

Στη Σαουδική Αραβία, ο Leclerc ήταν και πάλι αρκετά κοντά στον χρόνο του Perez που έδωσε στον Μεξικανό την pole. Βέβαια, αυτή τη φορά ήταν ο Perez που έκανε μόνο μία προσπάθεια. Πιθανότατα, η διαφορά να ήταν μεγαλύτερη εάν ο Checo έκανε και δεύτερο γύρο. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε και την απουσία του Verstappen από το Q3. Γεγονός που σίγουρα κολάκευσε την επίδοση της Ferrari.

Από την άλλη, ο ρυθμός αγώνα της νέας Ferrari και στα δύο Grand Prix ήταν πολύ κατώτερος. Όχι μόνο, έναντι της Red Bull αλλά και της Aston Martin. Στην Jeddah οι δύο SF-23 τερμάτισαν πίσω και από τις «προβληματικές» W14 των Russell και Hamilton. Όμως, αυτό ήταν περισσότερο αποτέλεσμα της κακής -για την Ferrari- συγκυρίας του Safety Car.

Βέβαια, ακόμη κι έτσι, υπό συνθήκες αγώνα η Ferrari δεν έδειξε να διαφέρει κατά πολύ από την Mercedes στη Σαουδική Αραβία. Το μόνο σίγουρο είναι πώς οι Leclerc-Sainz βρίσκονται τις Κυριακές να οδηγούν ένα διαφορετικό μονοθέσιο από εκείνο που οδηγούσαν το Σάββατο.

Το πρόβλημα

Άρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι η SF-23 αποδίδει πάρα πολύ καλά με καθαρό αέρα και τις πιο μαλακές γόμες της Pirelli για έναν γρήγορο γύρο. Όταν, όμως, εισάγουμε στην εξίσωση όλες τις παραμέτρους ενός αγώνα το ιταλικό μονοθέσιο αρχίζει να χάνει μεγάλο μέρος του δυναμικού του.

Και αυτό φαίνεται ότι είναι εγγενές χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου μιας και επαναλήφθηκε σε δύο τελείως διαφορετικού τύπου πίστες. Στην Jeddah η Ferrari αποφάσισε να θυσιάσει μέρος της υψηλής της τελικής για χάρη της διαχείρισης ελαστικών. Την Παρασκευή οι Leclerc και Sainz είχαν επικεντρωθεί στην αναζήτηση ενός set-up για τον αγώνα, με τις PU να δουλεύουν σε mode ασφαλείας.

Ακόμη κι έτσι, όμως, τα αποτελέσματα δεν δικαίωσαν την προσπάθεια. Την ίδια στιγμή η RB19 κυριαρχούσε πλήρως. Στις εξόδους των στροφών οι Verstappen και Perez επιτάχυναν πάντα νωρίτερα από τους οδηγούς της Ferrari. Όσο για την διάρκεια των ελαστικών στην Red Bull; Δεν υπήρχε καν σύγκριση με την Ferrari.

Μία εντελώς νέα προσέγγιση;

Αρκετοί αναλυτές ισχυρίστηκαν μετά την Jeddah ότι η Ferrari πρόκειται να εγκαταλείψει το παρόν της concept ακόμη και εντός του 2023. Όμως, πιστεύουμε, ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ρεαλιστικό για πολλούς λόγους.

Καταρχάς με τον σχεδιασμό ενός νέου μονοθέσιου έρχεται και ο προγραμματισμός των αναβαθμίσεών του. Πολλά από τα upgrades της SF-23 έχουν ήδη σχεδιαστεί και κάποια βρίσκονται ήδη στο στάδιο παραγωγής. Είμαστε σίγουροι ότι όποιες αλλαγές δούμε στην φετινή Ferrari θα εντάσσονται στην φιλοσοφία του project που έχει ξεκινήσει ήδη από το 2022 με την F1-75.

Επιπλέον, ακόμη και παλιότερα -χωρίς τους περιορισμούς του budget cap- ήταν εξαιρετικά σπάνιο για μία ομάδα να ετοιμάσει δύο μονοθέσια σε μία σεζόν. Η όποια ριζική αλλαγή θα έρθει, στην καλύτερη, από το 2024. Δημοσιεύματα του ιταλικού τύπου κάνουν λόγο για μία Ferrari που θα ασπαστεί την φιλοσοφία της Red Bull. Και πάλι δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι αυτή θα είναι η επιλογή της Scuderia.

Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι -παρά τα όποια μειονεκτήματά του- το αρχικό concept της Ferrari τα πήγε περίφημα στις αρχές του 2022. Δεν έχουμε δηλαδή μία περίπτωση σοβαρής σχεδιαστικής αστοχίας όπως έγινε με την Mercedes πέρσι. Η Ferrari φαίνεται ότι υφίσταται ακόμη τις συνέπειες της περσινής τεχνικής οδηγίας νούμερο 39.

Το αισιόδοξο για την Scuderia είναι ότι φαίνεται να υπάρχει πια ταύτιση των δεδομένων από την αεροδυναμική σήραγγα με εκείνα από την πίστα. «Ξέρουμε που είναι το πρόβλημα» ισχυρίζεται ο Sainz. «Γνωρίζουμε πώς να εξελίξουμε το μονοθέσιο. Απλώς χρειαζόμαστε χρόνο για να ετοιμάσουμε τις αναβαθμίσεις. Αυτές θα μπορούσαν να αλλάξουν τελείως την σεζόν μας» σημειώνει ο Ισπανός. Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα φανεί και το εάν η αισιοδοξία του Carlos είναι δικαιολογημένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μπορεί ο Perez να γίνει διεκδικητής; (+video)
Porsche: Μένει εκτός Formula 1
Senna: Μίνι-σειρά στο Netflix για το μεγάλο Βραζιλιάνο