Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1: Το λογότυπο της Honda επιστρέφει από τη Suzuka-Σήμερα η ανακοίνωση για το cost cap

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Μετά από διετή απουσία η F1 επιστρέφει στην Suzuka, την έδρα της Honda. Το ίδιο, όμως, θα συμβεί και με το λογότυπο της ιαπωνικής εταιρίας επάνω στις Red Bull και AlphaTauri.

Δύο είναι οι μεγάλες ειδήσεις αυτής της εβδομάδας. Από τη μία το λογότυπο της Honda επιστρέφει στην F1 στο προσεχές ιαπωνικό GP. Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η Honda προτίθεται και να επιστρέψει πλήρως στο πρωτάθλημα από το 2026.

Από την άλλη, σήμερα αναμένεται η ανακοίνωση των οικονομικών στοιχείων των ομάδων για το 2021 από την FIA. Με την Red Bull -και εμμέσως τη Honda- να συγκεντρώνουν τα πυρά των αντιπάλων τους. Δηλαδή των Mercedes και Ferrari.

Red-Bull-RB16B-a1000x600

Σε ότι αφορά το πρώτο ζήτημα, οι πληροφορίες των τελευταίων εβδομάδων κάνουν λόγο για επαναπροσέγγιση των Red Bull-Honda με το βλέμμα στο 2026. Η ιαπωνική εταιρία αποχώρησε από την F1 μετά το τέλος της περσινής σεζόν παρά το ότι επιτέλους είχε καταφέρει να κατακτήσει την κορυφή.

Ο λόγος ήταν ότι η Honda επιθυμούσε να στρέψει πόρους προς την εξέλιξη της τεχνολογίας μπαταριών για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Η Red Bull θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τις ιαπωνικές μονάδες ισχύος μέχρι και το 2025.

verstappen-hungary-21-a1000x600

Είχε συμφωνηθεί ότι η Honda θα βοηθούσε την Red Bull Powertrains (αυτό το όνομα φέρουν οι φετινές PU στις RB18) στην συντήρηση και εξέλιξη των μονάδων ισχύος. Η αρχική συμφωνία έκανε λόγο μόνο για το 2022, αλλά εντός της χρονιάς οι δύο πλευρές αποφάσισαν αυτή η συνεργασία να επεκταθεί μέχρι και το 2025.

Επιστροφή του brand name της Honda

Εχθές, έλαβε χώρα μία συνάντηση υψηλόβαθμων στελεχών της Honda στο Τόκιο. Δύο θέματα στην ατζέντα σχετίζονταν με την F1. Το ένα -πιο βραχυπρόθεσμο- είχε να κάνει με την διαφορετική προβολή που επιθυμεί να έχει η εταιρία επάνω στα μονοθέσια των Red Bull και AlphaTauri.

Φέτος η προέλευση των μονάδων ισχύος δηλώνεται επάνω στις RB18 και ΑT03 δηλώνεται από το λογότυπο HRC. Δηλαδή Honda Racing Corporation το οποίο είναι το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας. Οι άνθρωποι της Honda επιθυμούν την επαναφορά του λογοτύπου της Honda επάνω στα μονοθέσια. Αυτή η επαναφορά, μάλιστα, θα γίνει ήδη από το προσεχές ιαπωνικό GP στη Suzuka , όπως ανακοινώθηκε σήμερα από την Red Bull.

Το δεύτερο θέμα αφορούσε σε μια πιθανή επιστροφή των Ιαπώνων στην F1 από το 2026. Η Honda όντας ικανοποιημένη από την πρόοδο που πέτυχε στον τομέα των μπαταριών φαίνεται διατεθειμένη να στρέψει και πάλι πόρους προς τις αγωνιστικές της δραστηριότητες. Επιπλέον και η τεχνολογία που θα εφαρμόζεται στις PU του 2026 είναι προς την κατεύθυνση που επιθυμεί η εταιρία.

Μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ Red Bull και Porsche, η πιθανότητα επιστροφής της Honda ήρθε ξανά στο προσκήνιο. Οι δύο πλευρές έχουν αρχίσει τις συζητήσεις ήδη από τον προηγούμενο μήνα όπως είχε επιβεβαιώσει και ο Helmut Marko. Φημολογείται, μάλιστα, ότι οι πρώτες επαφές ήταν πολύ θετικές.

Φυσικά, υπάρχουν αρκετά θέματα που πρέπει να διευθετηθούν μέχρι να φτάσουμε σε ολοκληρωμένη συμφωνία. Ωστόσο, δεν θα έπρεπε να θεωρείται απίθανη η ανασύσταση της Red Bull-Honda από το 2026.

Υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά;

Το άλλο μεγάλο ζήτημα των ημερών είναι, φυσικά, το εάν και κατά πόσον η Red Bull παραβίασε το περσινό cost cap. Κατά το τριήμερο της Σιγκαπούρης κυκλοφόρησαν φήμες από Ιταλία και Γερμανία που ήθελαν την αυστριακή ομάδα να το “έχει παραβιάσει σημαντικά”.

Οι Ferrari και Mercedes έσπευσαν αμέσως να εκμεταλλευτούν επικοινωνιακά τις φήμες αυτές με διαφόρων ειδών βαρύγδουπες δηλώσεις. Στην Ferrari πιστεύουν ότι ακόμη και μια μικρή παραβίαση του cost cap μπορεί να έχει μεγάλο κέρδος στην πίστα. Ο δε Toto Wolff -με τη συνδρομή συγκεκριμένων ΜΜΕ- εξαπέλυσε μια δεύτερη “σταυροφορία” εναντίον της Red Bull -η πρώτη ήταν μετά το περσινό Abu Dhabi- στην οποίαν έκανε λόγο για παραδειγματική τιμωρία που πρέπει να επιβληθεί.

Όλα αυτά προκάλεσαν τις οργισμένες αντιδράσεις των Christian Horner και Max Verstappen. Η FIA πρόκειται να ανακοινώσει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Από τα 145 εκατομμύρια δολάρια που είχαν στην διάθεσή τους οι ομάδες πέρσι, μια υπέρβαση της τάξης του 5% -ήτοι 7,25 εκατομμύρια- θεωρείται “μικρή”. Πάνω από το 5% η υπέρβαση θεωρείται “μεγάλη”.

Οι ποινές ποικίλλουν από μια απλή επίπληξη μέχρι και αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα. Ασφαλώς και οι Ferrari-Mercedes έχουν σκοπό να τραβήξουν στα άκρα το επικοινωνιακό σκέλος του ζητήματος αυτού. Προσδοκώντας, προφανώς, σε κάποια ποινή η οποία θα αφαιρέσει μελλοντικά ώρες εξέλιξης από την Red Bull ή θα μειώσει τον προϋπολογισμό της για το 2023.

Το κατά πόσον η Red Bull υπερέβη το cost cap και το εάν θα τιμωρηθεί, θα το μάθουμε πολύ σύντομα. Για την ώρα υπάρχει μόνο καπνός. Καπνός επικοινωνιακός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σιγκαπούρης: Η κατάλληλη στιγμή (+video)
F1 GP Σιγκαπούρης: Ο υπουργός της Άμυνας! (+video)
Δημοπρασία για την πρωταθλήτρια Ferrari του Michael Schumacher

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto