Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η δικαίωση του Sprint;

Ελλάδα 7:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η δικαίωση του Sprint;

FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η δικαίωση του Sprint;

FORMULA 1

Στην Imola χθες, παρακολουθήσαμε το καλύτερο εκ των 4 Sprints που έχουν γίνει από το 2021. Ταχύτατος ρυθμός, πολλές μάχες και κυρίως μία πρώτη θέση που κρίθηκε στον προτελευταίο γύρο. Θα αποτελέσει το Sprint της Εμίλια-Ρομάνια τον κανόνα ή την εξαίρεση;

Advertisement
Advertisement

Ο Ross Brawn ήταν εμφανώς ενθουσιασμένος μετά την ολοκλήρωση του σύντομου αγώνα. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που δεν δίστασε να δηλώσει πώς εξετάζεται η αύξηση των Sprint αγώνων για το 2023 από τρεις σε έξι. “Νομίζω πώς οι ομάδες αντιλαμβάνονται την επιτυχία του Sprint. Τα καινούργια μονοθέσια έχουν βοηθήσει πάρα πολύ“, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της F1.

Θα συμπληρώσουμε, ότι εξίσου σημαντική ήταν η συμβολή των νέων ελαστικών. Η φετινή C4 γόμα που χρησιμοποιήθηκε ως soft στην Imola είχε αρκετή αντοχή ώστε να βγάλει 100 χιλιόμετρα σε flat-out χρήση. Ήταν μία ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Λιγότερη διαχείριση ελαστικών σημαίνει και πιο επιθετική οδήγηση. Άρα και καλύτερο θέαμα.

Advertisement
Advertisement

Επίσης, ένας ακόμη παράγοντας που σίγουρα έπαιξε ρόλο ήταν ο μειωμένος χρόνος δοκιμών στο στεγνό. Λόγω της βροχερής Παρασκευής οι ομάδες είχαν μόνο μία περίοδο 60 λεπτών για να δοκιμάσουν τα slicks. Αυτό το γεγονός, οπωσδήποτε πρόσθεσε μία παράμετρο ρίσκου στις επιλογές τους.

Σίγουρα, θα πρέπει να περιμένουμε και τα επόμενα δύο Sprints της χρονιάς για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα. Δεν θα ήταν υπερβολή, όμως, αν γράφαμε πώς είναι εξαιρετικά ευχάριστο να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου.

Σχεδόν ισοδύναμα μονοθέσια

Στην μάχη της κορυφής δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι που να δίνει εμφανές πλεονέκτημα σε έναν από τους Verstappen ή Leclerc. Μπορεί οι διαφορές στα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων τους ήταν και πάλι ευδιάκριτες στην Imola. Ωστόσο, τα αθροίσματα των επιμέρους χαρακτηριστικών των RB18 και F1-75, καθιστούν τα δύο αυτοκίνητα ισοδύναμα.

Advertisement

Η Ferrari με τις πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο και το περισσότερο downforce κέρδισε την εκκίνηση και ήταν κυρίαρχη στους τομείς 2 και 3 της πίστας. Αντιθέτως, η Red Bull με την υψηλότερη τελική και την λιγότερη κάθετη δύναμη έλεγχε τον πρώτο τομέα. Η αυστριακή ομάδα φαίνεται πώς δεν επανέλαβε τα λάθη της Μελβούρνης στις επιλογές set-up.

Advertisement

Έτσι, ο Verstappen παρά το ότι βρισκόταν πίσω από τον Leclerc για 19 γύρους, κατάφερε να κρατήσει αρκετό ελαστικό ώστε να του επιτεθεί στον 20ο. Το προσπέρασμα του Ολλανδού ήταν φανταστικό από την εξωτερική της Tamburello. Έτσι, ο Max θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση του grid και σήμερα.

Advertisement

Από την άλλη, ο Leclerc αντιμετώπισε έντονο graining στο εμπρός δεξί ελαστικό παρά το ότι δεν ακολουθούσε κάποιο μονοθέσιο. Σίγουρα, η Ferrari μπορεί με μικρές παρεμβάσεις μέχρι την σημερινή εκκίνηση να το διορθώσει αυτό. Επιπλέον, ως πιθανότερη στρατηγική προβάλλει το ένα pit-stop με συνδυασμό medium-hard. Κατά συνέπεια, η φθορά των ελαστικών μάλλον δεν θα προβληματίσει έντονα την Scuderia.

Βρόχινος αγώνας;

Φυσικά, πολλά μπορούν να αλλάξουν με ενδεχόμενα safety-cars κατά τη διάρκεια του αγώνα, ιδίως προς το τέλος του. Όμως, η διαφορά απόδοσης ανάμεσα σε soft και medium ανέρχεται μόλις στα 0,4 δευτερόλεπτα ανά γύρο σύμφωνα με την Pirelli. Συνεπώς, η λογική υπαγορεύει πώς η medium γόμα είναι η πιο ασφαλής επιλογή για την εκκίνηση του αγώνα.

Όλα αυτά σε περίπτωση που ο αγώνας διεξαχθεί στο στεγνό. Πριν από λίγη ώρα η βροχή ξεκίνησε να πέφτει στο σιρκουί της Εμίλια-Ρομάνια. Το αν θα συνεχιστεί μέχρι την εκκίνηση του αγώνα ή και κατά τη διάρκεια αυτού, μένει να φανεί. Πάντως, σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος θα πρέπει να περιμένουμε μία μεγάλη μάχη του Verstappen με τις δύο Ferrari.

Λευκή πετσέτα από Mercedes

Οι δύο W13 πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες κατά τη διάρκεια του Sprint. Τόσο ο Russell όσο και ο Hamilton παρέμειναν κολλημένοι σε ένα “τρενάκι” DRS ανήμποροι να ανέβουν στην δεκάδα. Το εντυπωσιακό ήταν πώς ο Russell δεν μπορούσε να προσπεράσει την Haas του Schumacher παρά το ότι εκείνη έφερε την medium γόμα έναντι της soft που είχε ο Βρετανός.

Ο Hamilton μετά το τέλος του αγώνα επιβεβαίωσε αυτό που φαίνεται από την αρχή του πρωταθλήματος. Η Mercedes δεν πρόκειται να διεκδικήσει φέτος το πρωτάθλημα. Παράλληλα, διέψευσε πώς υπάρχει κάποια εσωτερική διαμάχη στην ομάδα λόγω των άσχημων επιδόσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Toto Wolff ο οποίος χαρακτήρισε “σκουπίδια” της φήμες που τον ήθελαν να λογομαχεί με τον Hamilton μετά το Q2.

Ότι κι αν ισχύει, φαίνεται πώς τα προβλήματα της W13 είναι τόσο θεμελιώδη που δεν μπορούν να λυθούν με ένα απλό πακέτο αναβαθμίσεων. Λογικά, θα πρέπει η ομάδα να φτιάξει ένα b-spec αυτοκίνητο. Κάτι τέτοιο όμως θέλει χρόνο και προσεκτική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων. Η πιο ασφαλής υπόθεση που μπορούμε να κάνουμε είναι πώς η Mercedes στοχεύει σε μεγάλες διορθώσεις μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Οι άνθρωποι της ομάδας δηλώνουν πώς ακόμη δεν είναι έτοιμοι να απορρίψουν πλήρως τη γενική φιλοσοφία του φετινού τους μονοθέσιου. Συνεπώς, οι επόμενοι αγώνες θα χρησιμοποιηθούν μάλλον ως δοκιμές εξέλιξης από την γερμανική ομάδα.

Το Grand Prix της Εμίλια-Ρομάνια ξεκινάει στις 16:00 ώρα Ελλάδος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Pole για Verstappen στην έδρα της Ferrari!
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Τυχερός μεν, ικανός δε.
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Ο Verstappen το Sprint έπειτα από μάχη!