Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Τα κυρίαρχα μονοθέσια της υβριδικής εποχής

Ελλάδα 9:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Τα κυρίαρχα μονοθέσια της υβριδικής εποχής

FORMULA 1

F1: Τα κυρίαρχα μονοθέσια της υβριδικής εποχής

FORMULA 1

Η κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν το 2023 ξεκίνησε μία μεγάλη συζήτηση για το κατά πόσον η RB19 ήταν το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο όλων των εποχών στην F1.

Advertisement
Advertisement

Υπήρχαν αρκετοί -μεταξύ αυτών και ο Χάμιλτον– οι οποίοι ορκίζονταν ότι δεν έχει υπάρξει πιο δυνατό μονοθέσιο στην ιστορία του σπορ.

Άλλοι ισχυρίζονταν ότι μεγαλύτερο μερίδιο στην τελική κυριαρχία της Red Bull ανήκε στον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος ήταν ο μόνος από τους δύο οδηγούς της ομάδας που κατάφερε να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό της RB19. Όπως συμβαίνει πολλές φορές, όμως, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση.

Advertisement
Advertisement

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η RB19 ήταν με διαφορά το καλύτερο μονοθέσιο πέρσι. Θα είχε, όμως, τα ίδια αποτελέσματα εάν την οδηγούσε κάποιος άλλος από τον Μαξ Φερστάπεν; Δεν θα το μάθουμε ποτέ. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε –με χρονολογική σειρά– τα πιο κυρίαρχα μονοθέσια της υβριδικής εποχής.

Mercedes W05

Η Mercedes δεν θα μπορούσε να φανταστεί καλύτερο ξεκίνημα στην υβριδική εποχή από εκείνο που είχε με την W05. Ήδη από τις χειμερινές δοκιμές στην Ισπανία ήταν εμφανής η υπεροχή του νέου όπλου που θα είχαν στα χέρια τους οι Χάμιλτον-Ρόζμπεργκ.

Advertisement

Το μονοθέσιο κατέκτησε 16 νίκες σε 19 αγώνες, 18 poles, 31 podiums και σημείωσε 12 φορές τον ταχύτερο γύρο. Έδωσε στον Χάμιλτον τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του έπειτα από μεγάλη μάχη με τον Νίκο Ρόζμπεργκ.

Mercedes W06

Η συνέχεια ήταν παρόμοια για τους Γερμανούς. Η διάδοχος της W05 ήταν εξίσου πανίσχυρη και με αυτήν ο Χάμιλτον κατέκτησε -μάλλον άνετα- το τρίτο του πρωτάθλημα. Και πάλι η Mercedes κατέκτησε τα 16 από τα 19 Grand Prix.

Advertisement

Η τελική διαφορά της Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από την δεύτερη Ferrari ανήλθε στους 275 βαθμούς. Για δεύτερη συνεχή χρονιά οι οδηγοί της Mercedes πήραν τις 18 από τις 19 poles, ανέβηκαν στο podium 32 φορές και σημείωσαν 13 φορές τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Mercedes W07

Η τριετία απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes ολοκληρώθηκε με την W07, το μονοθέσιο που χάρισε στον Νίκο Ρόζμπεργκ τον μοναδικό του τίτλο οδηγών. Το αυτοκίνητο έφερε ένα ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα στην πίσω ανάρτηση το οποίο το έκανε αχτύπητο τόσο σε κατατακτήριες όσο και στους αγώνες.

Advertisement

Σε συνδυασμό με την ήδη κορυφαία PU της Mercedes αλλά και την εξαιρετική αεροδυναμική του επεξεργασία από τον Άλντο Κόστα, η W07 δεν άφησε περιθώρια στον ανταγωνισμό. Οι Ρόζμπεργκ-Χάμιλτον κέρδισαν 19 από τους 21 αγώνες εκείνη τη χρονιά, πήραν 20 poles και ανέβηκαν στο podium 33 φορές. Μόνο του μειονέκτημα η αναξιοπιστία ορισμένων στοιχείων της PU.

Mercedes W11

Αυτή είναι η Mercedes της χρονιάς του covid με την οποίαν ο Χάμιλτον κατέκτησε το 7ο πρωτάθλημα της καριέρας του. Χάρη στο σύστημα DAS οι Χάμιλτον και Μπότας άφηναν… μίλια πίσω τον ανταγωνισμό στους περισσότερους αγώνες.

Οι δύο οδηγοί έχασαν μόλις σε 4 από τους 17 αγώνες, ενώ όσες φορές κέρδιζαν αυτό γινόταν με χαρακτηριστική άνεση. Δώδεκα φορές οι δύο W11 είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά εκκίνησης ενώ η pole πήγε σε εκείνους σε 15 αγώνες.

Red Bull RB19

Αναμφίβολα πρόκειται για το κορυφαίο μονοθέσιο που έχει βγει ποτέ από το Μίλτον Κινς. Ο ΆΝτριαν Νιούι και η ομάδα του χάρισαν ένα πραγματικό υπερόπλο στον Μαξ Φερστάπεν για το 2023. Χάρη σε αυτό ο Ολλανδός έσπασε σχεδόν κάθε ρεκόρ κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Η RB19 κέρδισε όλους τους αγώνες πλην ενός. Ένα επίτευγμα που μόνο η McLaren MP4/4 έχει επιτύχει στο παρελθόν, το 1988. Ωστόσο οι αγώνες τότε ήταν μόλις 16. Αυτό δίνει ακόμη μεγαλύτερη λάμψη στο επίτευγμα της RB19.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, όμως, και τον οδηγό ο οποίος μπόρεσε να δαμάσει το συγκεκριμένο θηρίο. Όπως συνέβαινε την περίοδο των Χάμιλτον-Μπότας στην Mercedes -όταν και ο Βρετανός πάντα… μιλούσε καλύτερα με το μονοθέσιο- έτσι και με τους Φερστάπεν-Πέρεζ, ο Ολλανδός ήταν σε άλλο επίπεδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χάμιλτον: Δεν θα με ενδιέφερε να κερδίσω με την Red Bull
Υπόθεση Βολφ: Τι πραγματικά συμβαίνει;
F1: Απαγόρευση αεροδυναμικών δοκιμών για το 2026