F1: Τα πεντάλ των Hamilton και Russell
FORMULA 1F1: Τα πεντάλ των Hamilton και Russell
FORMULA 1Ελάτε για μία βόλτα στα άδυτα του μονοθέσιου της Mercedes. Και συγκεκριμένα στο εμπρός μέρος του cockpit όπου βρίσκονται τα πεντάλ των Hamilton-Russell.
Οι ομάδες της F1 προσπαθούν να κρατούν κρυφές πάση θυσία τις λεπτομέρειες των αγωνιστικών τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις (βλέπε αεροδυναμικό σχεδιασμό) αυτό δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο.
WHAT CAR
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά τμήματα τα οποία από την φύση τους δεν βρίσκονται σε κοινή θέα. Τέτοια είναι τα στοιχεία των PU ή το κιβώτιο ταχυτήτων. Φυσικά, σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα δύο πεντάλ, μέσω των οποίων οι πιλότοι τιθασεύουν τα 1000+ άλογα των σύγχρονων μονοθέσιων.
Η Mercedes, λοιπόν, αποφάσισε να κάνει μία εξαίρεση για τους φίλους του σπορ. Έτσι, οι λάτρεις της τεχνολογίας μπορούν να δουν λεπτομερώς τα πεντάλ γκαζιού και φρένου τα οποία χρησιμοποιούσαν οι Hamilton και Russell πέρσι.
Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας
Τα πεντάλ που έχουν στην διάθεσή τους οι οδηγοί της F1 είναι δύο εδώ και αρκετά χρόνια. Καθώς τα μονοθέσια διαθέτουν ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται μόνο κατά την εκκίνηση από στάση. Οι οδηγοί τον ελέγχουν με δύο μοχλούς οι οποίοι βρίσκονται στο πίσω μέρος του τιμονιού.
Έτσι, τα πόδια των πιλότων είναι απασχολημένα μόνο με το γκάζι και το φρένο. Βρίσκονται τοποθετημένα εκατέρωθεν της κολόνας του τιμονιού, με το γκάζι στα δεξιά και το φρένο αριστερά. Όλοι οι οδηγοί, πλέον, φρενάρουν με το αριστερό πόδι, κάτι που δεν ίσχυε πριν από μερικές δεκαετίες.
Στα δύο αυτά πεντάλ θα βρείτε περισσότερη τεχνολογία από ότι θα περιμένατε. Είναι κατασκευασμένα, φυσικά, από ανθρακονήματα για μεγάλη αντοχή και χαμηλό βάρος. Ωστόσο, δεν είναι πανομοιότυπα. Το πεντάλ του φρένου -το οποίο δέχεται από το πόδι του οδηγού 100 χιλιόγραμμα πίεσης στις μεγάλες ζώνες φρεναρίσματος– είναι πολύ πιο ενισχυμένο.
Και στα δύο πεντάλ υπάρχουν πλευρικές εξοχές ώστε τα πόδια των οδηγών να μην γλιστρούν από τα φορτία που αναπτύσσονται. Επιπλέον, οι επιφάνειές τους είναι εξαιρετικά τραχιές ώστε να βοηθήσουν στην… πρόσφυση του αγωνιστικού παπουτσιού σε αυτά!
Πλήρως ρυθμιζόμενα
Το ύψος και η αίσθηση των πεντάλ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. «Μερικοί οδηγοί προτιμούν τα πεντάλ να μην βρίσκονται στο ίδιο ύψος αλλά ελαφρώς μετατοπισμένα» εξηγεί ο μηχανικός της Mercedes, George Cover.
Επιπλέον, τόσο το ύψος του οδηγού όσο και οι προτιμήσεις του παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διάταξη. Για παράδειγμα, ο Russell είναι πιο ψηλός από τον Hamilton. Εκ των πραγμάτων τα πεντάλ των δύο οδηγών θα τοποθετηθούν σε διαφορετικά σημεία. Επιπροσθέτως, οι δύο Βρετανοί έχουν διαφορετικές προτιμήσεις σε ότι αφορά την σκληρότητα των ελατηρίων. Η παραμικρή διαφορά θα γίνει αμέσως αισθητή.
Φυσικά ακόμη και στα πεντάλ των σύγχρονων μονοθέσιων υπάρχουν ηλεκτρονικοί αισθητήρες. Οι αισθητήρες αυτοί μετατρέπουν τα φορτία που ασκεί ο οδηγός σε ψηφιακά δεδομένα με αστραπιαία ταχύτητα. Έπειτα το μονοθέσιο συμπεριφέρεται κατά πώς το επιθυμεί ο οδηγός του.
Αυτά, φυσικά, όταν όλα βαίνουν καλώς. Δεν είναι λίγες οι φορές, ωστόσο, κατά τις οποίες κάποιος από αυτούς τους αισθητήρες μπορεί να χαλάσει. Τότε τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι σοβαρά. Μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε εγκατάλειψη!
Θα θυμάστε πολλές φορές να συστήνεται στους οδηγούς να αποφεύγουν τα περάσματα από υψηλά και τραχιά κερμπ. Αυτή η σύσταση γίνεται συνήθως όταν κάποιος από τους αισθητήρες των πεντάλ εμφανίζει πρόβλημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η Ford επιστρέφει στην Formula 1! (+video)
Red Bull: Παρουσίαση χωρίς… νέο μονοθέσιο!
Ferrari F1: Ακούστε τον κινητήρα του 2023! (+video)