Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η μετά Ecclestone εποχή

Ελλάδα 3:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Η μετά Ecclestone εποχή

FORMULA 1

F1: Η μετά Ecclestone εποχή

FORMULA 1

Με τις αποφάσεις που έλαβε η Liberty Media στις αρχές αυτής της εβδομάδας η F1 μπαίνει σε μια νέα εποχή. Το άθλημα που όλοι αγαπάμε οφείλει τη σημερινή του μορφή στην πορεία που χάραζε τα τελευταία 40 χρόνια ο φλεγματικός Βρετανός Bernie Ecclestone.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω προσωπικά, έχω μιλήσει μερικές φορές μαζί του, ενώ μου έχει παραχωρήσει και δυο συνεντεύξεις. Θυμάμαι το 1998 όταν τον σταματήσαμε στα πάντοκ μαζί με τον Αντώνη Κόλλια (σ.σ: απευθείας μετάδοση της ΕΡΤ από το Νίρμπουργκρινγκ). Ο συνάδελφος του παραπονέθηκε ότι ήταν ακριβό για εμάς στην Ελλάδα το κόστος της θέσης σχολιαστή: «Θα το μειώσω στο μισό» μας είπε το έκανε και κράτησε χρόνια αυτή η έκπτωση μέχρι το 2009! Στο Μονακό το 2003 τον ρωτώ για το Ελληνικό GP και μου λέει: «Κάντε πρώτα τους Ολυμπιακούς αγώνες και βλέπουμε». Το 2005 στην πρεμιέρα του Τουρκικού GP έχει κανονιστεί συνέντευξη γιατί θέλει να μιλήσει για το σχέδιο στο Ελληνικό. Στην αποστολή του Alpha 3 δημοσιογράφοι και συνεργείο. Είμαστε έτοιμοι έρχεται στην ώρα του μας χαιρετά έναν – έναν ξεκινώντας από μένα: «Θα σου δώσω συνέντευξη γιατί κάνεις καλή δουλειά για μας στην Ελλάδα» συνεχίζει στον Αντρέα Παλομπαρίνι: «… εσύ πρέπει να είσαι ο Ιταλός που ασχολείται και με ποδόσφαιρο» και καταλήγει σε εικονολήπτη και ηχολήπτη: «Να κάνετε ωραία πλάνα να φανεί ωραία η ανταπόκρισή σας στην Ελλάδα». Ο Έκλεστον στη F1, γνώριζε προσωπικά τους πάντες, ήλεγχε τα πάντα και εφόσον έδινε το λόγο του τον κρατούσε.

Μια χαρακτηριστική στιγμή ενδεικτική του πνεύματος που τον διέπει είναι όταν του επιτέθηκαν ληστές για να του κλέψουν το Hublot που φορούσε. Ήταν η εποχή που ξεκινούσε η συνεργασία με την Hublot πριν περίπου 8 χρόνια. Πήγε στο νοσοκομείο από τα χτυπήματα στο πρόσωπο που ήταν βαριά. Φώναξε φωτογράφο, απεικονίστηκε παραμορφωμένος, έβαλε από κάτω μια λεζάντα: «Τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος για ένα Hublot» και αυτό αποτέλεσε την πιο πετυχημένη καμπάνια στην ιστορία της φίρμας αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Έχασε ένα ρολόι αξίας διακοσίων χιλιάδων ευρώ. Οι εργαζόμενοι στη F1, έχουν να το λένε πως πάντοτε φρόντιζε όταν κάποιος είχε ανάγκη πραγματική, αλλά δεν ήθελε ποτέ να φανεί ο ίδιος ούτε του αρέσει να τον ευχαριστούν.

Advertisement
Advertisement

ecclestona-lauda-prost640
Ο Έκλεστον με δυο θρύλους, το Νίκι Λάουντα (αριστερά) και τον Αλέν Προστ (δεξιά).

Το δημιούργημα του Έκλεστον δεν πρόκειται ν’ αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη. Προσωπική μας άποψη είναι ότι η F1 θα μπει σε μια περιδίνηση μέχρι η «αγία τριάδα» των Κάρι, Μπρον και Μπράτς να βρει βηματισμό. Ο Τσέις Κάρι είναι διευθύνων σύμβουλος και σε επιτελικό ρόλο δίπλα στο Κάρι αναλαμβάνει το αθλητικό μέρος ο Ρος Μπρον (σ.σ: Βρετανός μηχανικός και ιδιοκτήτης ομάδας στο παρελθόν). Αντίστοιχα το εμπορικό κομμάτι ανατέθηκε στο Σην Μπράτς που ήταν επικεφαλής στο ESPN.

Εύκολα λέει κανείς ότι οι κανονισμοί της F1 είναι πολύπλοκοι, αναφέρομαι σε χθεσινές δηλώσεις του Ρος Μπρον. Το δύσκολο όπως ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα είναι να τους απλοποιήσεις καθώς απαιτείται ομοφωνία των ομάδων. Οι μεγάλοι κατασκευαστές θέλουν πάντα να γίνονται τα πράγματα με το δικό τους τρόπο, το ίδιο και οι μεγάλοι χορηγοί. Η κατανόηση του τεχνικού μέρους βοηθά αλλά δεν αρκεί. Είναι εύκολο να λες ότι πρέπει το Χόκενχάιμ και το Νίρμπουργκρινγκ να βρίσκονται στο καλεντάρι. Φέτος απουσιάζουν για οικονομικούς λόγους και εξ’ όσων καταλαβαίνουμε η Liberty Media δεν μπήκε στη F1 για να μοιράσει λεφτά. Πρώτος στόχος λένε οι Αμερικάνοι να μετατρέψουν κάθε GP σε ένα μεγάλο σόου εκτός πίστας. Αυτό είναι θετικό γίνεται στο NBA το έκανε και το αφεντικό της Red Bull Ντήτριχ Μάτεζιτς την πρώτη χρονιά που επέστρεψε η F1 στο Red Bull Ring της Αυστρίας, γίνεται στο Ώστιν, στο Μεξικό. Είμαι πολύ περίεργος όμως να το δω στο Σότσι, στο Μονακό, στο Μπαχρέιν και σε άλλα GP που έχουν τις ιδιαιτερότητές τους.

Advertisement

Ήταν καιρός ν’ αποχωρήσει ο Έκλεστον. Το πλαίσιο της αλλαγής είναι καλό. Μένει να δούμε πόσο χρόνο θα πάρει για να μπει στον καινούργιο δρόμο η F1. Θέλει κάποια χρόνια. Μετέπειτα το κρίσιμο είναι να δούμε που θα βγάλει ο νέος δρόμος κι αν θα μας αρέσει η διαδρομή.

Η πρώτη περίοδος των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ξεκινά στις 27/2.  Στις 26/3 στην Αυστραλία είναι προγραμματισμένος ο πρώτος από τους 20 φετινούς αγώνες.

Advertisement