Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η ισορροπία δυνάμεων μετά τις δοκιμές στο Μπαχρέιν (+video)

Ελλάδα 5:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Η ισορροπία δυνάμεων μετά τις δοκιμές στο Μπαχρέιν (+video)

FORMULA 1

F1: Η ισορροπία δυνάμεων μετά τις δοκιμές στο Μπαχρέιν (+video)

FORMULA 1

Το μοναδικό τριήμερο χειμερινών δοκιμών πριν την έναρξη της φετινής σεζόν ολοκληρώθηκε. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να σχηματίσουμε μία πρώτη εικόνα για το δυναμικό της κάθε ομάδας.

Advertisement
Advertisement

Προτού ξεκινήσουμε οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Αρχικά, η κατάταξη των ομάδων που θα ακολουθήσει προέκυψε αποκλειστικά από το πώς απέδωσε το μονοθέσιο της καθεμιάς στην πίστα του Sakhir.

Λόγω της χάραξης του σιρκουί, η πρόσφυση του πίσω άξονα έχει αυξημένη βαρύτητα. Επιπλέον, η πίστα δεν διαθέτει την ποικιλομορφία στροφών που συναντά κανείς σε εκείνη της Βαρκελώνης. Κατά συνέπεια θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ορισμένα μονοθέσια ενδέχεται να αποδώσουν καλύτερα σε διαφορετικού τύπου πίστες.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα υπάρχουν διάφορες παράμετροι οι οποίες επηρεάζουν αρκετά τον καλύτερο χρόνο κάθε μονοθέσιου. Για να το θέσουμε απλά, θα ήμασταν απολύτως σίγουροι για την ισορροπία δυνάμεων του grid μόνο εάν όλοι οι οδηγοί έβγαιναν για τους ταχύτερους τους γύρους με ίδιο φορτίο καυσίμου, ίδια γόμα ελαστικών, ίδιο mode στην μονάδα ισχύος και -φυσικά- την ίδια πάνω-κάτω ώρα της ημέρας. Για κάτι τέτοιο, όμως, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις κατατακτήριες δοκιμές του Μπαχρέιν.

Advertisement

Εξάλλου, ορισμένες ομάδες -με την Alpine να αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα- αδιαφόρησαν πλήρως για την επίτευξη γρήγορων γύρων qualifying. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι κάθε ομάδα έχει διαφορετικούς στόχους για τις δοκιμές της. Κάποιες πειραματίστηκαν περισσότερο από άλλες με διαφορετικά set-ups στα μονοθέσια τους.

Έτσι, η ασφαλέστερη μέθοδος είναι να εξάγουμε τα πρώτα μας συμπεράσματα από τις προσομοιώσεις αγώνα των ομάδων. Κυρίως εκείνων που έγιναν κατά την τελευταία ημέρα των δοκιμών. Αυτός ο τρόπος αφήνει ένα ερωτηματικό για την απόλυτη ταχύτητα κάθε μονοθέσιου σε γύρο κατατακτήριων.

Advertisement

Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε και πέρσι, η βαρύτητα της pole είναι αρκετά μειωμένη με τα μονοθέσια νέας γενιάς. Χωρίς άλλη καθυστέρηση, λοιπόν, μπορούμε να περάσουμε στην διαφαινόμενη ισορροπία δυνάμεων πριν την έναρξη της σεζόν.

Red Bull Honda RBPT

Η πρωταθλήτρια του 2022 είχε τις καλύτερες δοκιμές από όλες τις ομάδες στο Μπαχρέιν. Κάθε φορά που έβγαινε η RB19 στην πίστα -ασχέτως συνθηκών, οδηγού και γόμας- τα χρονόμετρα… ανταποκρίνονταν! Η εικόνα του μονοθέσιου -αλλά και της ομάδας γενικότερα- δείχνει ότι τα όσα διαδραματίστηκαν στο Μπαχρέιν ήταν απολύτως αναμενόμενα από τα αποτελέσματα που είχαν στον προσομοιωτή.

Advertisement

Η νέα Red Bull ήταν εκπληκτική στις γρήγορες στροφές του τρίτου τομέα και κυρίως στην 12. Εκεί η RB19 σημείωνε πλευρική επιτάχυνση κατά 1g μεγαλύτερη των υπόλοιπων μονοθέσιων. Και αυτό έχοντας εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα στις ευθείες και πολύ καλή συμπεριφορά στις αργές στροφές.

Στα μεγάλα stints ο Verstappen μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα τα Pirelli σε σχέση με τον Perez ο οποίος έφθειρε σχετικά γρήγορα τα πίσω ελαστικά του. Συμπερασματικά, η RB19 φαίνεται μέχρι στιγμής το πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο στο grid και ξεκινάει τη σεζόν ως φαβορί.

Ferrari

Η Ferrari είχε κι εκείνη πολύ καλές δοκιμές στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, η προσέγγισή της ήταν διαφορετική από εκείνη της Red Bull. Οι άνθρωποι της Scuderia φαίνεται ότι επικεντρώθηκαν περισσότερο στο να ανακαλύψουν το βέλτιστο set-up για την SF-23 υπό πραγματικές συνθήκες.

Για τον λόγο αυτόν δοκίμασαν πολλά διαφορετικά -και πολλές φορές extreme- στησίματα στη νέα Ferrari. Σύμφωνα με τον Vasseur τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά για την Scuderia. Στα αξιοσημείωτα ήταν η εκτεταμένη δοκιμή μίας πίσω πτέρυγας χαμηλής κάθετης δύναμης, η οποία έδωσε πολύ υψηλή τελική στην SF-23. Είναι, όμως, αμφίβολο το εάν θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην διαχείριση των ελαστικών σε μεγάλα stints. Αυτή φάνηκε να είναι και η μεγαλύτερη αδυναμία της νέας Ferrari.

Ο Leclerc δήλωσε ότι πειραματίζεται ακόμη στην οδήγησή του ώστε να εξάγει το μέγιστο από το μονοθέσιο. Πολλοί τοποθετούν την Ferrari 2 με 4 δέκατα πίσω από την Red Bull σε απόλυτη ταχύτητα. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο κατά την άποψή μας. Πιστεύουμε ότι το ιταλικό μονοθέσιο έχει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό από αυτό που φάνηκε στο Sakhir. Το θέμα είναι εάν η Ferrari θα μπορέσει να το ξεκλειδώσει έγκαιρα.

Mercedes

Μπορεί ο Hamilton να σημείωσε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο των δοκιμών. Ωστόσο, η εικόνα της W14 -αν και σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με εκείνη της W13 έναν χρόνο πριν- δεν εμπνέει ακόμη για την κορυφή. Η νέα Mercedes έφερε το περισσότερο φτερό από τα κορυφαία μονοθέσια. Δεν μπόρεσε, όμως, να το μεταφράσει αυτό σε επιδόσεις στις γρήγορες στροφές του Sakhir. Αντιθέτως ήταν πολύ καλύτερη στις πιο αργές στροφές. Πιστεύουμε ότι για το αγωνιστικό τριήμερο στο Μπαχρέιν θα χρησιμοποιηθεί διαφορετική πτέρυγα που ίσως βελτιώσει τις επιδόσεις της.

Οι άνθρωποί της δηλώνουν αισιόδοξοι για την συνέχεια. Σίγουρα, η ομάδα είναι σε καλύτερο σημείο σε σχέση με πέρσι και η W14 δεν εμφάνισε porpoising ή αναπηδήσεις. Λογικά η W14 θα ξεκινήσει την σεζόν ως το τρίτο καλύτερο μονοθέσιο. Και αναλόγως της πίστας ίσως παλέψει και για νίκες. Για την ώρα, όμως, δεν φαίνεται σε θέση να προβληματίσει άμεσα τις RB19 και SF-23.

Aston Martin Aramco-Mercedes

Η AMR23 ήταν η αποκάλυψη των φετινών δοκιμών. Η νέα Aston Martin στα χέρια του Alonso σημείωνε καταπληκτικούς χρόνους σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Το αποκορύφωμα, μάλιστα, ήταν η προσομοίωση αγώνα του Σαββάτου στην οποίαν ο Ισπανός βρισκόταν στον ρυθμό των Ferrari και έμοιαζε ταχύτερος από τις Mercedes.

Πριν ακόμη ξεκινήσουν οι δοκιμές, κυκλοφορούσαν φήμες στο paddock για τα νούμερα που έδωσε η AMR23 στον προσομοιωτή. Σύμφωνα με ορισμένους, μάλιστα, τα νούμερα αυτά τοποθετούσαν την νέα Aston Martin σχεδόν στην ίδια κατηγορία με την W14 και μακριά από το midfield. Η εικόνα του πράσινου μονοθέσιου στο Sakhir ήταν πολύ ενθαρρυντική, πάντως. Δεν αποκλείεται το δημιούργημα του Dan Fallows -εντάχθηκε πέρσι στην ομάδα από την Red Bull- να προβληματίσει τα τρία κορυφαία μονοθέσια σημαντικά. Ιδίως στην αρχή της σεζόν.

Το μέσο της κατάταξης

Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα. Η Alpine είχε τις πιο χαμηλών τόνων δοκιμές από όλες τις ομάδες. Η απόδοση της A523 αποτελεί μυστήριο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το εάν η νέα πίσω ανάρτηση του μονοθέσιου θα μπορέσει να δουλέψει αρμονικά με το υπόλοιπο πακέτο.

Εξαιρετικά ανταγωνιστική μοιάζει η Alfa Romeo, η οποία ενδέχεται να δίνει συχνά μάχες για την είσοδό της στο Q3. Έπειτα μοιάζουν να έπονται οι Haas, McLaren, AlphaTauri και Williams. Για την McLaren το πρώτο τεστ της χρονιάς δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο με τον Zak Brown να παραδέχεται ότι δεν έπιασαν τους στόχους εξέλιξης στην MCL60.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι δύο σαφείς τάσεις διαμορφώνονται για το 2023. Από τη μία έχουμε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι παρά τις αλλαγές των κανονισμών για τα πατώματα. Φαίνεται ότι οι περισσότερες ομάδες μπόρεσαν να αναπληρώσουν και με το παραπάνω την κάθετη δύναμη που έχασαν θεωρητικά από την αλλαγή αυτή.

Έπειτα έχουμε σαφείς ενδείξεις για το ότι οι ομάδες του μέσου της κατάταξης έχουν πλησιάσει τις τρεις κορυφαίες. Θα είναι αυτό αρκετό για ένα πρωτάθλημα με περισσότερους διεκδικητές νικών ή -έστω- βαθμών; Η απάντηση σε μία εβδομάδα στο Μπαχρέιν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Red Bull RB19: Πρώτα συμπεράσματα για το φαβορί
Χειμερινές δοκιμές F1: Ο Zhou ταχύτερος-προβλήματα για την Mercedes
Χειμερινές δοκιμές F1: Ο Perez πρώτος στο τέλος