Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

F1 GP Σιγκαπούρης: Ο διαφορετικός αγώνας (+video)

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η επιστροφή της F1 στην Σιγκαπούρη φαίνεται ότι θα συνοδευτεί και από έναν εξαιρετικά αμφίρροπο αγώνα. Είτε στο στεγνό είτε στο βρεγμένο.

Οι Hamilton και Sainz σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους σε FP1 και FP2 αντίστοιχα. Ωστόσο, δεν θα έπρεπε να παρασυρόμαστε ενδεχομένως από τις τελικές κατατάξεις των ελεύθερων δοκιμών. Άλλωστε μιλάμε για ένα σιρκουί πόλης, στο οποίο άλλες παράμετροι είναι κατά πολύ σημαντικότερες.

Πιστεύουμε ότι η επιτυχία σε πίστες τύπου Μονακό, Σιγκαπούρης ή Μαϊάμι σχετίζεται πολύ περισσότερο με την συνέχεια που έχει το αγωνιστικό τριήμερο ενός οδηγού. Το κατά πόσον εκείνος θα είναι σε θέση να συμπληρώσει απανωτούς γύρους απρόσκοπτα με όλες τις διαθέσιμες γόμες.

Μπορεί να ακούγεται απλό αλλά δεν είναι. Καταρχάς υπάρχουν συνεχώς απρόοπτα τα οποία μπορεί να διακόψουν τη διαδικασία στο πιο ακατάλληλο σημείο για έναν οδηγό. Στην μέση ενός μεγάλου stint, λόγου χάρη, από το οποίο θα αντλούσε πολύτιμες πληροφορίες.

Μπορεί, επίσης, το βασικό set-up που έχει επιλέξει η ομάδα για την Παρασκευή να μην ανταποκρίνεται καλά. Αναγκαστικά θα πρέπει να γίνουν αλλαγές κατά τη διάρκεια του FP1 ή του FP2. Ο οδηγός περιμένει μέσα στο μονοθέσιο την στιγμή που οι ανταγωνιστές του τελειοποιούν τα δικά τους μονοθέσια έξω στην πίστα. Μπαίνοντας, παράλληλα, και σε ένα πολύ καλύτερο groove οδήγησης, χωρίς να πιέζονται από τις καταστάσεις.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν σωρευτικά από το FP1 μέχρι και το μεσημέρι του Σαββάτου. Και στο τέλος να προκύψουν διαφορές ανάμεσα σε διάφορους οδηγούς οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα θεωρούνταν απίθανες. Όμως οι αγώνες στις πίστες πόλης είναι μια διαφορετική, ιδιαίτερη ιστορία.

Τα φαβορί

Όπως διαφορετικός φαίνεται ότι θα είναι και ο αγώνας της Σιγκαπούρης. Από τα όσα παρακολουθήσαμε μέχρι στιγμής την Παρασκευή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι Ferrari, Red Bull, Mercedes και Alpine θα βρεθούν στην Marina Bay πιο κοντά μεταξύ τους από οποτεδήποτε πριν ή μετά.

Για την φετινή Ferrari, η Σιγκαπούρη θα ήταν πάντα ένας από τους δυνατούς της αγώνες. Η φύση της πίστας ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά της F1-75 και ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίον την οδηγεί ο Leclerc. Όμως, το τριήμερο έχει ξεκινήσει πολύ καλύτερα για τον Sainz παρά για τον Μονεγάσκο.

Ο χρόνος του Charles στο FP2 μπορεί να μην απείχε πολύ από εκείνον του teammate του. Όμως ο Carlos έχει συμπληρώσει πολλούς περισσότερους γύρους από εκείνον. Και αυτό, λογικά, θα παίξει ρόλο όταν θα πρέπει οι δύο οδηγοί να εξάγουν και το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου από την F1-75.

Από την άλλη, η Red Bull και ο Verstappen είχαν ξεκινήσει πολύ δυναμικά το FP1. Όμως, στο FP2 φαίνεται ότι η εξέλιξη της πρόσφυση στην πίστα τους εξέπληξε. Έτσι, ο Ολλανδός έχασε αρκετό χρόνο καθώς η ομάδα του πειραματιζόταν με την απόσταση του εμπρός μέρους της RB18 από το έδαφος. Μια διαδικασία που μάλλον θα συνεχιστεί μέχρι και τις κατατακτήριες.

Ακόμη χειρότερα πήγαν τα πράγματα για τον Perez. Για διάφορους τεχνικούς ο λόγους ο Checo συμπλήρωσε λίγους γύρους την Παρασκευή. Με ένα μονοθέσιο το οποίο ήδη τον δυσκολεύει στους τελευταίους αγώνες, ο Μεξικανός βρίσκεται με το καλημέρα σε μειονεκτική θέση.

Τα αουτσάιντερ

Οι Mercedes και Alpine θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως περίπου ισοδύναμα αουτσάιντερ για τον αγώνα. Η W13 έχει μέχρι στιγμής την εικόνα που είδαμε από την αρχή της σεζόν σε όλα τα αργά σιρκουί. Ξαφνικές εκλάμψεις στις οποίες μοιάζει ανίκητη τις οποίες διαδέχονται στιγμές απελπισίας, για μηχανικούς και οδηγούς.

Ένα τέτοιο… κυκλοθυμικό αυτοκίνητο είναι ικανό για το καλύτερο και το χειρότερο. Μένει να δούμε που θα κάτσει η μπίλια σε αυτόν τον αγώνα. Θα έχουμε επανάληψη του Μονακό ή της Ουγγαρίας; Η αλήθεια είναι, βέβαια, πως οι άνθρωποι της ομάδας περίμεναν πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση λόγω της νέας ασφάλτου σε σημεία της πίστας.

Αν και αυτό επιβεβαιώθηκε σε κάποιον βαθμό, οι πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος στην υπόλοιπη χάραξη δεν εξαλείφθηκαν. Και αυτές οι ανωμαλίες είναι που προκαλούν το bouncing στην W13 και την κάνουν πολλές φορές απρόβλεπτη.

Από την άλλη, η Alpine έχει φέρει ένα καινούργιο πάτωμα στην Σιγκαπούρη το οποίο φάνηκε να λειτουργεί περίφημα. Μηχανικοί και οδηγοί δήλωναν ενθουσιασμένοι με την συμπεριφορά της A522 σε ένα σιρκουί το οποίο θεωρητικά δεν της ταίριαζε. Ο Alonso αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα στο FP1 το οποίο του στέρησε χρόνο στην πίστα. Όμως, δεν θα έπρεπε ποτέ να ξεγράφουμε τον Ισπανό. Ιδίως στην περίπτωση κατά την οποίαν θα έχουμε βροχή σε κατατακτήριες και αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Horner: Ο Toto επηρέαζε συνεχώς τους αγωνοδίκες (+video)
F1: Ποιες ομάδες ξεπέρασαν το budget cap του 2021;
De Vries: Υπέγραψε στην AlphaTauri;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto