Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μάχη σε τρεις πράξεις

Ελλάδα 10:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μάχη σε τρεις πράξεις

FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Μάχη σε τρεις πράξεις

FORMULA 1

Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν αναδείξει έναν απρόσμενο νικητή. Όμως, η έξοδος του Latifi στον 16ο γύρο θα επανέφερε τους «βασικούς πρωταγωνιστές» της φετινής σεζόν στο προσκήνιο. Η δεύτερη μάχη στην έρημο έφερε και την πρώτη φετινή επικράτηση του Max Verstappen επί του Charles Leclerc.

Advertisement
Advertisement

Η αποστολή του Verstappen για την Jeddah ήταν ξεκάθαρη. Έπρεπε να βρει έναν τρόπο να κερδίσει τον Leclerc. Μετά το Μπαχρέιν ο οδηγός της Ferrari βρισκόταν στην κορυφή της βαθμολογίας, την στιγμή που ο Max δεν είχε ακόμη βαθμό. Επιπλέον, ο Charles τον είχε κερδίσει καθαρά τόσο στα δοκιμαστικά του Sakhir όσο και στην σύντομη μονομαχία που είχαν την Κυριακή στον αγώνα. Και η Ferrari ήταν ταχύτατη.

Το Σάββατο τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα επιθυμούσε ο Ολλανδός. Προβλήματα με την προθέρμανση των ελαστικών πριν τον γρήγορο γύρο, τον περιόρισαν στην 4η θέση εκκίνησης. Όμως, η Pole είχε πάει στην άλλη Red Bull, δείχνοντας ότι η RB18 ήταν ένα μονοθέσιο ικανό για την νίκη.

Advertisement
Advertisement

Το setup χαμηλότερης κάθετης δύναμης του εξασφάλιζε ένα αυτοκίνητο το οποίο στον αγώνα θα είχε ένα ελαφρύ πλεονέκτημα στις μονομαχίες. Ωστόσο, έπρεπε να κερδίσει γρήγορα τον Sainz που εκκινούσε 3ος, ώστε να μην χάσει επαφή με την κορυφή.

Ανέλπιστη βοήθεια

Για αυτό φρόντισε, άθελά του, ο ίδιος ο Leclerc. Λίγο πριν το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή θα εκτόπιζε ελαφρώς τον ομόσταβλό του προς την εξωτερική. Αυτό θα έδινε την ευκαιρία στον Verstappen – ο οποίος είχε εκκινήσει πολύ καλά- να πάρει την εσωτερική από τον Sainz για την 1. Ο Ισπανός αντιστάθηκε αλλά ο Max ολοκλήρωσε αποφασιστικά την κίνησή του από την εξωτερική της 2. Το πρώτο εμπόδιο είχε ξεπεραστεί.

Advertisement

Η πρώτη πράξη την μονομαχίας LeclercVerstappen έγινε με τον Perez στην πρωτοπορία. Ο Μεξικανός, πάσχιζε να ξεφύγει από ένα πιθανό undercut της Ferrari, όμως ο Leclerc είχε υπό έλεγχο την κατάσταση. Με σωστή διαχείριση ελαστικών και φρένων, δεν άφησε ποτέ τη διαφορά να αγγίξει τιμή μεγαλύτερη των 2,5 δευτερολέπτων.

Και όταν αισθάνθηκε έτοιμος, άρχισε να την ροκανίζει. Θα την κατέβαζε μέχρι τα 1,6 δευτερόλεπτα στον 15ο γύρο. Τότε θα έβγαινε στην ενδοεπικοινωνία και θα ζητούσε από την ομάδα του να τον βάλει μέσα για το undercut.

Advertisement

Η Red Bull δεν μπορούσε να μην αντιδράσει. Πρόλαβαν να φωνάξουν πρώτοι τον Perez μέσα για να προστατέψουν την πρωτοπορία του. Όμως, είχαν υπολογίσει χωρίς τον Latifi. Λίγες στιγμές μετά την στάση του Checo, ο Καναδός θα έχανε τον έλεγχο στην έξοδο της 27, προκαλώντας τελικά το Safety Car. Άμεσα, θα εισέρχονταν στα Pits τόσο ο Leclerc, όσο και ο Verstappen. Θα έβγαιναν στο 1-2 λίγο μετά, μπροστά από τον άτυχο Perez.

Δεύτερη πράξη

Με τα δεδομένα του Μπαχρέιν, η δεύτερη στάση φάνταζε κάτι παραπάνω από σίγουρη στην Σαουδική Αραβία. Όμως, οι 4 γύροι υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας είχαν φέρει την μία και μοναδική στάση στο προσκήνιο.

Advertisement

Στην επανεκκίνηση ο Max πήρε από νωρίς την εξωτερική στην τελευταία ευθεία ώστε να μην επαναλάβει το λάθος του Μπαχρέιν. Για μια στιγμή ο Leclerc έμοιαζε να έχει το μειονέκτημα, όμως ο Charles έχει αποδείξει πώς είναι πολύ έξυπνος στις μονομαχίες εντός πίστας. Άργησε να στρίψει για την 27, αναγκάζοντας τον Verstappen να τον περιμένει, μένοντας πίσω. Έτσι, ο Μονεγάσκος μπόρεσε να κρατήσει την πρωτοπορία στην κεντρική ευθεία.

Οι LeclercVerstappen αγωνίζονταν πλέον για την πρωτοπορία. Αντάλλαζαν συνεχώς ταχύτερους γύρους. Ο Verstappen προσπαθώντας να σπάσει το DRS του αντιπάλου του, ο Leclerc πασχίζοντας να το κρατήσει. Ο οδηγός της Ferrari και πάλι είχε τον έλεγχο, εκμεταλλευόμενος την ανώτερη πρόσφυση της Ferrari στα αργά σημεία της πίστας. Η υψηλότερη τελική της Red Bull ήταν άχρηστη στον Verstappen από την στιγμή που δεν μπορούσε να σπάσει το φράγμα του ενός δευτερολέπτου.

Αποκορύφωση

Στον 36ο γύρο θα συνέβαινε κάτι περίεργο. Τρία μονοθέσια διαφορετικών ομάδων με διαφορετική μονάδα ισχύος το καθένα θα αντιμετώπιζαν πρόβλημα –μάλλον υπερθέρμανσης- ταυτόχρονα. Τα δύο από αυτά (Alonso και Ricciardo) θα σταματούσαν, μάλιστα, στην είσοδο του pit lane. Αυτό θα προκαλούσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Από εκείνη την στιγμή ο αγώνας άρχισε να γυρίζει υπέρ του Verstappen.

Η Red Bull είχε διαφυλάξει καλύτερα την hard γόμα και ο Verstappen μάλλον κινήθηκε πιο κοντά στο επιτρεπτό χρονικό εύρος υπό VSC από ότι ο Leclerc. Έτσι, με την επανεκκίνηση η τρίτη πράξη της μονομαχίας θα γινόταν με τον Max να βρίσκεται σχεδόν στο DRS της Ferrari.

Ο Ολλανδός θα έκανε για πρώτη φορά επίθεση στο τέλος της πίσω ευθείας στον 42ο γύρο. Ο Leclerc, όμως, το αντιμετώπισε ψύχραιμα αφήνοντας μεν την πρωτοπορία, παίρνοντας δε το DRS για την επερχόμενη ευθεία. Όπως και στο Μπαχρέιν θα ανακτούσε αμέσως την πρωτοπορία.

Στον αμέσως επόμενο γύρο θα είχαμε επανάληψη του περσινού περιστατικού Verstappen-Hamilton ευτυχώς χωρίς επαφή. Οι δύο οδηγοί έκαναν διαγωνισμό φρεναρίσματος πριν την ζώνη ανίχνευσης DRS. Ο Leclerc θα κέρδιζε και πάλι, με την Red Bull του Verstappen να αποσταθεροποιείται ελαφρώς πριν την 27.

Ο Verstappen έπρεπε να φερθεί πιο έξυπνα αν ήθελε την νίκη. Θα κρατιόταν κοντά στην Ferrari στους δύο επόμενους γύρους χωρίς, όμως, να επιτεθεί. Τον βοήθησαν σε αυτό οι τρεις ζώνες DRS που υπάρχουν στην πίστα.

Η διαφορετική προσέγγιση

Τέλος, στον 46ο γύρο θα άλλαζε την προσέγγισή του. Θα έμενε κοντά στον Leclerc στην πίσω ευθεία αλλά χωρίς να ανοίξει το DRS! Έτσι, ο Μονεγάσκος δεν μπορούσε να του κάνει την ίδια άμυνα με πριν. Ένα μικρό «ψάρεμα» της F1-75 στην έξοδο της 27 θα λειτουργούσε και αυτό υπέρ του Max, o οποίος θα έπαιρνε την πολυπόθητη πρωτοπορία ενώ ξεκινούσε ο 47ος γύρος!

Ο Leclerc προσπάθησε να απαντήσει αλλά λίγο η φθορά των πίσω ελαστικών της Ferrari, λίγο οι κίτρινες σημαίες λόγω της σύγκρουσης Albon-Stroll θα τον εμπόδιζαν να το πράξει. Ο Verstappen θα τον κέρδιζε για πρώτη φορά φέτος σε άμεση μονομαχία. Στα highlights αυτή της μάχης είναι και η ευγενής άμιλλα που υπάρχει -μέχρι στιγμής- ανάμεσα στους δύο οδηγούς. Η συνέχεια αναμένεται με αγωνία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Χάνει τον αγώνα ο Mick Schumacher (video)
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Viva Checo!
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Verstappen επιστρέφει!