Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Viva Checo!

Ελλάδα 16:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Viva Checo!

FORMULA 1

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Viva Checo!

FORMULA 1

Ο Sergio Perez αγωνίζεται για 12η χρονιά στην Formula 1. Εχθές, στην 215η συμμετοχή του σε κατατακτήριες δοκιμές είχε έρθει η ώρα για την πρώτη του pole. Ιδού πως τα κατάφερε.

Advertisement
Advertisement

Κανείς δεν θα διαφωνούσε πώς ο Μεξικανός είναι ένας άριστος οδηγός αγώνων. Ταχύτατος, εξαιρετικός με την διαχείριση των ελαστικών και όπως ανακάλυψε και ο Lewis Hamilton πέρσι στην Τουρκία, πανέξυπνος στις μονομαχίες εντός πίστας.

Όμως, υπάρχουν και άλλες αρετές στον Checo. Αρετές οι οποίες λόγω των μονοθεσίων που οδηγούσε στην καριέρα του δεν είχαν τονιστεί όσο άξιζαν. Το 2021 πήρε την πρώτη του, ουσιαστικά, μεγάλη ευκαιρία στην Red Bull. Μόνο τότε άρχισαν να γίνονται εμφανή στο ευρύ κοινό κάποια σπάνια χαρακτηριστικά της οδήγησης του.

Κυριότερο όλων, είναι η ακρίβεια του. Ο Perez είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς στο grid σε αυτόν τον τομέα. Μπορεί να μην επιτυγχάνει με την ίδια ευκολία τα εξωφρενικά περάσματα ενός Verstappen ή ενός Leclerc. Όμως, μπορεί να επαναλάβει με σχεδόν χιλιοστομετρική ακρίβεια το ίδιο πέρασμα από μία δεδομένη στροφή για… άπειρους γύρους. Έχοντας υπό απόλυτο έλεγχο σε κάθε στιγμή όχι μόνο το μονοθέσιό του αλλά και το πόσο ελαστικό χρησιμοποιεί. Για αυτόν τον λόγο και θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς με ρυθμίσεις αγώνα.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η ικανότητα είναι εξαιρετικά σημαντική σε τέτοιου είδους σιρκουί πόλης, στα οποία ο οδηγός πρέπει να βρει ρυθμό από την Παρασκευή. Χτίζει τον ιδανικό γύρο βήμα-βήμα ήδη από το FP1. Πρέπει να πλησιάζει σε κάθε πέρασμα όλο και πιο κοντά στις μπαριέρες, χωρίς όμως μία επαφή, η οποία θα του εκτροχιάσει πιθανότατα το τριήμερο.

Περί των σιρκουί πόλης

Θα πει κανείς πώς και το Μονακό είναι σιρκουί πόλης και θα έχει δίκιο. Όμως το Μονακό έχει την στροφή του Casino, έχει την Mirabeau, έχει την Tabac και το σύμπλεγμα της Πισίνας. Σημεία, δηλαδή, στα οποία τα μεγάλα ταλέντα με ανώτερη αίσθηση θα μπορούν να κερδίζουν πάντα χρόνο έναντι των υπολοίπων.

Advertisement

Η Jeddah δεν είναι Μονακό. Σίγουρα, έχει αρκετά τεχνικά περάσματα, αλλά επί τις ουσίας τα σημεία φρεναρίσματος είναι μόλις επτά σε έναν γύρο που αποτελείται από 27 στροφές. Η μεγάλη της δυσκολία έγκειται κυρίως στο ότι όλα γίνονται σε ασύλληπτα υψηλές ταχύτητες και σε πολύ μικρή απόσταση από τον τοίχο. Ένα πιθανό λάθος θα έχει ενδεχομένως καταστροφικές συνέπειες, όπως φάνηκε χθες και από το ατύχημα του Schumacher. Απαιτείται, λοιπόν, μια θαρραλέα αλλά και μυαλωμένη προσέγγιση.

Advertisement

Για τον πολύπειρο Perez αυτή η στρατηγική είναι κάτι το τελείως φυσικό. Εξάλλου, τα νέας γενιάς μονοθέσια φαίνεται πώς ταιριάζουν ακόμη περισσότερο με το λιτό και “οικονομικό” στιλ που έχει αναπτύξει. Και η Jeddah είναι ακριβώς το μέρος για μία προσέγγιση σαν του Checo.

Κερδίζοντας τον Max

Το ταχύτερο και πιο επικίνδυνο σιρκουί πόλης στον κόσμο δεν συγχωρεί τα λάθη. Όπως και το Μπακού (πίστα στην οποία ο Checo ήταν πάντα εξαιρετικός) απαιτεί τον σεβασμό του οδηγού. Για να είναι γρήγορος κανείς  σε αυτές τις πίστες πρέπει να οδηγεί πολύ “γλυκά” και χωρίς υπερβολές.

Συγκρίνοντας τις τηλεμετρίες των Perez-Verstappen παρατηρούμε ότι ο Checo επιτυγχάνει μεγαλύτερη ελάχιστη ταχύτητα σε όλες τις αργές στροφές πλην της 13. Φρενάρει, δε, για μικρότερο χρονικό διάστημα. Αυτό υποδεικνύει μεγαλύτερη προσφερόμενη πρόσφυση από τα ελαστικά του σε σχέση με του ομοστάβλου του.

Advertisement

Ο Perez απόλαυσε αυτό το πλεονέκτημα για δύο λόγους. Καλύτερη προετοιμασία των soft στον γύρο προθέρμανσης και πιο ήπια χρήση τους στην αρχή του γρήγορου γύρου. Επιπλέον η επιτάχυνσή του από τις εξόδους των στροφών γίνεται πιο μαλακά ζητώντας λιγότερα από τα πίσω ελαστικά. Αντιθέτως, ο Verstappen είναι πιο επιθετικός στις επιταχύνσεις του από τις στροφές του πρώτου τομέα και αυτό το πληρώνει αργότερα στον γύρο.

Κερδίζοντας τις Ferrari

Και εδώ η τηλεμετρία δείχνει πώς η υπομονή του Checo ανταμείβεται στο τέλος του γύρου. Οι Ferrari μπορεί να είναι αργότερες στις ευθείες -λόγω set-up υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου όπως και της μεγαλύτερης ταλάντωσης- αλλά έχουν πάντα ανώτερη ταχύτητα εντός των στροφών. Η F1-75 πρέπει να έχει και πιο “κοντές” σχέσεις επίσης, πράγμα που βοηθάει και στην καλύτερη επιτάχυνσή της.

Όμως ο Perez παίζει σωστά τα χαρτιά του και εναντίον της Ferrari. Εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ανώτερη τελική της RB18 και χάρη στην ιδανική χρήση των ελαστικών του, ελαχιστοποιεί τη ζημιά στα αργά σημεία της πίστας. Έτσι, καταφέρνει στο τέλος να βγει κερδισμένος ακόμη και αν ο γύρος του Leclerc ήταν πράγματι εξαιρετικός. Η προσέγγισή του, ήρεμη και υπολογιστική, δικαιώνεται.

Οι υπόλοιποι

Στην Jeddah επιβεβαιώθηκε αυτό που λέγαμε ήδη από το Σάββατο στο Sakhir. Η Ferrari και η Red Bull είναι σε δική τους κατηγορία, με τους υπόλοιπους -για την ώρα- να έπονται. Η Mercedes βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις δύο πρώτες ομάδες και το midfield. Αλλά με αρκετά προβλήματα. Ο αποκλεισμός του Hamilton στο Q1 αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Η W13 φαίνεται πώς εκτός από το porpoising έχει μεγάλο πρόβλημα και στην εκμετάλλευση των πιο μαλακών γομών της Pirelli. Όπως της C4 που είναι η soft γόμα για την Jeddah. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πώς ο Russell κατάφερε να προκριθεί στο Q3 κάνοντας χρόνο με την medium γόμα.

Εκπληκτικός ήταν, φυσικά, ο Ocon που κατόρθωσε να βρεθεί στην 5η θέση. Ο Γάλλος λόγω του περιστατικού με τον Ricciardo (ο Αυστραλός τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων στην σημερινή εκκίνηση) βρέθηκε σε δύσκολη θέση στο Q2. Όμως, επέδειξε “κρύο αίμα” και με έναν καταπληκτικό γύρο στο Q3 κατετάγη πίσω μόνο από τις Red Bull και Ferrari. Η Alpine είναι πολύ πιο ανταγωνιστική σε τέτοιου είδους πίστες, όπου ο κινητήρας παίζει σημαντικό ρόλο. Αυτό μαρτυρά και η 7η θέση του Alonso.

Σε ότι αφορά τον αγώνα, οποιαδήποτε πρόβλεψη θα ήταν παρακινδυνευμένη. Η Jeddah είναι ένα μέρος στο οποίο το μόνο βέβαιο είναι πώς θα υπάρξουν ανατροπές. Πάντως, με τον Verstappen να ξεκινάει πίσω από τις Ferrari, δεν θα ήταν περίεργο εάν βλέπαμε τον Checo για τρίτη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Λεπτές ισορροπίες εν μέσω επιθέσεων
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Εκπληκτική pole για τον Perez!
F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Χάνει τον αγώνα ο Mick Schumacher (video)