Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Προεπισκόπηση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο έβδομος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος μας φέρνει στην Κυανή Ακτή και συγκεκριμένα στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Εκεί διεξάγεται από το 1929 ένα Grand Prix διαφορετικό από τα υπόλοιπα.

Διάσημες προσωπικότητες, γιοτ, πολυτελή αυτοκίνητα και ακριβά ρούχα. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συστατικά του περιτυλίγματος χλιδής και μεγαλείου το οποίο συνοδεύει κάθε αγώνα στους δρόμους του Monte Carlo και της Condamine.

Μέσα στο περιτύλιγμα αυτό, όμως και ανάμεσα στις 1.500 περίπου στροφές που δεν αρκούν για να συμπληρώσουν την ελάχιστη απόσταση Grand Prix, θα βρει κάποιος, αναλλοίωτη ακόμη, την πεμπτουσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Την αρχέγονη τάση του ανθρώπου να αψηφά τον κίνδυνο στην αναζήτηση νέων ορίων.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Ο αγώνας με το μεγαλύτερο, ίσως, πρεστίζ στο πρόγραμμα της Formula 1 εξακολουθεί να θέτει και μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις τόσο σε οδηγούς όσο και σε ομάδες. Οι στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου δε συγχωρούν τα λάθη. Μόνο οι κορυφαίοι οδηγοί μπορούν να επιτύχουν μια συνεχή «ροή» στις κινήσεις τους σε όλη τη διάρκεια του γύρου των 3,337 χιλιομέτρων.

Η εκμετάλλευση όλου του διαθέσιμου πλάτους της αγωνιστικής γραμμής απαιτεί πλήρη αυτοσυγκέντρωση. Μια βόλτα στα marbles σε στέλνει κατευθείαν στις μπαριέρες. Η είσοδος στην στροφή του Casino, η Tabac, και το δεύτερο chicane της πισίνας προδίδουν τους οδηγούς που έχουν βρει την ιδανική ισορροπία ταχύτητας-περιστροφής.

Τα αυτοκίνητα βρίσκονται συνεχώς στο μεταίχμιο αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης. Συνεπώς, η μεγιστοποίηση της τελευταίας είναι εξέχουσας σημασίας. Ένα καλό σασί μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Καθώς η Βαρκελώνη παραδοσιακά προηγείται του Μονακό στο πρόγραμμα, οι χρόνοι που επιτυγχάνουν τα μονοθέσια στον τρίτο τομέα της Catalunya μας δίνουν μία καλή ένδειξη για την ανταγωνιστικότητα του κάθε συνδυασμού στο Πριγκιπάτο. Στον φετινό αγώνα η σειρά ήταν: Ferrari, Red Bull, Alfa Romeo, Haas και Mercedes. Συνεπώς, σε στεγνό οδόστρωμα θα πρέπει να περιμένουμε τις πελατειακές ομάδες της Ferrari να βρίσκονται εντός δεκάδας.

Μετά την Imola, το Μονακό είναι ο δεύτερος αγώνας στον οποίον θα υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS. Αυτή θα βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Πρόκειται για την πίστα στην οποίαν τα προσπεράσματα είναι δυσκολότερα από οπουδήποτε αλλού. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας της διαδρομής καθιστούν τις κατατακτήριες του Σαββάτου ως ένα από τα highlights της σεζόν.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει, όπως και κάθε χρόνο, τις τρεις μαλακότερες γόμες του φάσματός της για τον αγώνα του Πριγκιπάτου. Έτσι, οι C3, C4 και C5 θα χρησιμοποιηθούν ως hard, medium και soft αντίστοιχα. Για την C5 γόμα, είναι η δεύτερη εμφάνιση της σεζόν, μετά από τον αγώνα στο Albert Park.

Τότε, βέβαια, είχε χρησιμοποιηθεί κυρίως στα δοκιμαστικά. Όμως, με την άσφαλτο στο Μονακό να είναι λεία, θα πρέπει να περιμένουμε τους περισσότερους οδηγούς να παραταχτούν με τη C5 στο grid την Κυριακή. Ο αγώνας είναι του ενός pit-stop. Όμως, με την πιθανότητα εξόδου του Safety Car να είναι ιδιαίτερα αυξημένη τα δεδομένα μπορούν να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή.

Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για βροχή την ημέρα του αγώνα.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

Παρασκευή 27/05 15:00 FP1, 18:00 FP2.

Σάββατο 28/05 14:00 FP3, 17:00 Κατατακτήριες δοκιμές.

Κυριακή 29/05 16:00 Αγώνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ισπανίας: Ένας συγκλονιστικός γύρος
Vettel: Θύμα ληστείας στην Βαρκελώνη!
F1 tech: Τουρμπίνες, καύσιμα και θεωρίες συνομωσίας

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto