Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1: Γίνεται πρωτάθλημα χωρίς Μονακό;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)
alonso-monaco06-a1000x600

Πολλά έχουν γραφεί τις τελευταίες ημέρες σχετικά με το μέλλον του GP στο Μονακό. Με το παρόν συμβόλαιο της πίστας να λήγει φέτος διάφορα σενάρια ήρθαν στο προσκήνιο. Ακόμη και εκείνο της αφαίρεσής του από το καλεντάρι!

Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε τέτοιου είδους δημοσιεύματα. Δεν είναι ψέμα, φυσικά, ότι υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν στον συγκεκριμένο αγώνα. Δεν θα έπρεπε να παραβλέψουμε, όμως, ότι η Liberty βρίσκεται αυτόν τον καιρό σε διαπραγματεύσεις με τους διοργανωτές στο πριγκιπάτο για ένα νέο συμβόλαιο.

Συνεπώς, πολλά από τα οποία ακούγονται και γράφονται θα πρέπει να τα δούμε υπό αυτό το πρίσμα. Ως μέσα άσκησης πίεσης, δηλαδή, προς την μία ή την άλλην πλευρά. Τα μεγάλα προβλήματα στο “διαμάντι του στέμματος” είναι δύο. Το ένα αφορά στο τίμημα που πληρώνει το Μονακό ετησίως για τη θέση του στο πρόγραμμα. Το άλλο αφορά στον μεγάλο βαθμό ανεξαρτησίας που απολαμβάνει η διοργάνωση σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Grand Prix.

Το Μονακό είναι εδώ και χρόνια ο πιο εμβληματικός αγώνας του πρωταθλήματος. Λόγω ιστορίας, χάραξης αλλά και glamour. Και οι υπεύθυνοι της F1 το γνώριζαν καλά αυτό. Συνεπώς, ακόμη και επί Ecclestone είχαν γίνει πολλές υποχωρήσεις οι οποίες θα φάνταζαν αδιανόητες για οποιαδήποτε άλλη πίστα.

Χρήματα και εξουσία

Αρχικά, τα λεφτά που εισπράττει η F1 από την πίστα του Μονακό είναι τα λιγότερα από οποιοδήποτε άλλο σιρκουί. Μόλις 15 εκατομμύρια δολάρια φαντάζουν πενιχρά όταν συγκριθούν με τα 55 που πληρώνουν Σαουδική Αραβία, Κατάρ και άλλοι “καλοπληρωτές“.

Αναμφίβολα, υπάρχει η μεγάλη ιστορία του αγώνα, αλλά οι υπεύθυνοι του σπορ σίγουρα θα θέλουν ένα διαφορετικό ποσό να αναγράφεται στο επόμενό τους συμβόλαιο με την πίστα. Ευελπιστούν, δε, πώς ο αγώνας στο Las Vegas είναι μια εξαιρετική περίπτωση για να κατανοήσουν όλοι ότι υπάρχουν και άλλο “Μονακό”.

Επιπλέον, το Μονακό είναι ο μοναδικός αγώνας του οποίου την τηλεοπτική παραγωγή δεν αναλαμβάνει η F1 αλλά το Club automobile de Monaco. Αυτό φαντάζει, ίσως, ασήμαντο σε πολλούς. Όμως, σε ένα σπορ στο οποίο υπάρχουν πολύ λεπτές πολιτικές ισορροπίες δεν είναι. Είναι μία παραχώρηση που περιορίζει την προβολή ισχύος της F1 σε μελλοντικές της διαπραγματεύσεις με άλλους διοργανωτές.

Συνεπώς, το πιθανότερο είναι πώς σύντομα θα ακούσουμε για τη νέα συμφωνία ανάμεσα σε F1 και Μονακό. Η Liberty όσο κι αν θέλει να καινοτομήσει δεν μπορεί να παραβλέψει και τελείως την ιστορία του σπορ. Άλλωστε ένα GP στο Vegas όσο εντυπωσιακό κι αν είναι δεν θα μπορούσε ποτέ να υποκαταστήσει την υπέρτατη οδηγική πρόκληση του Μονακό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc παίρνει τον έλεγχο
F1: Η… πράσινη χελώνα
Irvine: Ο Hamilton έπρεπε να έχει αποσυρθεί πέρσι!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto