Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Υψηλός βαθμός δυσκολίας

Ελλάδα 15:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Υψηλός βαθμός δυσκολίας

FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Υψηλός βαθμός δυσκολίας

FORMULA 1

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής έδειξαν ότι το GP του Μαϊάμι θα είναι ένα από τα δυσκολότερα της χρονιάς. Η πρόκληση σε πολλούς τομείς φαίνεται να είναι μεγάλη τόσο για τους οδηγούς όσο και για τα μονοθέσια. Επιπλέον, η Mercedes μοιάζει πιο κοντά στις Ferrari-Red Bull παρά στο midfield.

Advertisement
Advertisement

Πριν, όμως, περάσουμε στην γερμανική ομάδα, ας εξετάσουμε τους λόγους που ο συγκεκριμένος αγώνας μοιάζει να έχει τόσο υψηλό βαθμό δυσκολίας. Αυτοί σχετίζονται με την άσφαλτο και την χάραξη της πίστας.

Πηγαίνοντας στην Φλόριντα, ομάδες και οδηγοί περίμεναν να βρουν μια λεία επιφάνεια οδοστρώματος η οποία δεν θα παρείχε άμεσα υψηλή πρόσφυση. Και οι δύο προβλέψεις μοιάζουν να έχουν διαψευστεί. Λόγω του μείγματος που έχει χρησιμοποιηθεί για την ασφαλτόστρωση του σιρκουί – με υψηλή περιεκτικότητα ασβεστόλιθου από την Φλόριντα και γρανίτη- η πρόσφυση ήταν αρκετά υψηλή από την αρχή του FP1.

Περιθώριο λάθους αντίστοιχο του Μονακό

Advertisement
Advertisement

Όμως, το κρίσιμο σημείο είναι πώς αυτό συμβαίνει μόνο στην αγωνιστική γραμμή. Εκατέρωθεν αυτής υπάρχει πολύ μεγάλη πτώση της πρόσφυσης που θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την ευστάθεια των μονοθέσιων. Το γεγονός έπαιξε ρόλο  στα πολλά λάθη των οποίων γίναμε μάρτυρες χθες. Επιπλέον, αυτό το χαρακτηριστικό αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τα προσπεράσματα στον αγώνα. “Μόλις βγεις εκτός αγωνιστικής γραμμής είναι σχεδόν game over”δήλωσε ο Norris μετά το FP2.

Advertisement

Το άλλο μεγάλο σημείο συζήτησης είναι η τραχύτητα του οδοστρώματος. Όλοι οι οδηγοί έχουν δηλώσει πώς πρώτη φορά συναντούν τόσο τραχιά φρέσκια άσφαλτο. Αυτό θα επηρεάσει ιδιαίτερα την φθορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι εξαιρετικά πιθανό να δούμε δύο ή και τρία pit-stops κατά τη διάρκεια αυτού. Μια επιπλέον δυσκολία -μάλλον λόγω και πάλι της σύνθεσης της ασφάλτου- είναι οι αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος. “Θα νόμιζε κανείς ότι στην εποχή μας θα ήταν εύκολο να φτιάξουν λεία άσφαλτο. Όμως αυτή εδώ μόνο τέτοια δεν είναι” σχολίασε ο Lewis Hamilton στο τέλος της ημέρας.

Advertisement

Έπειτα, είναι και εκείνο το “κολασμένο” αργό τμήμα του δεύτερου τομέα. Η χάραξη μεταξύ των στροφών 11 και 16 θυμίζει περισσότερο πίστα καρτ παρά F1. Τα αυτοκίνητα ήδη φτάνουν εκεί με λίγο φτερό -λόγω των μεγάλων ευθειών στο υπόλοιπο σιρκουί- και καταπονημένα ελαστικά. Κατά συνέπεια τα μονοθέσια είναι πολύ δύστροπα στα περάσματά τους από εκεί. Ένα μικρό στραβοπάτημα και θα καταλήξουν στον τοίχο, όπως ανακάλυψε χθες -για ακόμη μία φορά φέτος- ο Carlos Sainz.

Άνοδος Mercedes;

Ο George Russell για δεύτερη φορά φέτος βρέθηκε στην κορυφή του FP2. Στην Imola το χαμηλό φορτίο καυσίμου που έφεραν οι Mercedes συνέβαλλε σε αυτό, αλλά στο Μαϊάμι δεν φαίνεται να ισχύει κάτι τέτοιο. Οι δύο W13 δοκίμασαν τις νέες εμπρός και πίσω πτέρυγες που είχε ετοιμάσει η ομάδα του Μπράκλεϊ με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Advertisement

Φυσικά, θα ήταν επισφαλές να θεωρήσουμε ότι η Mercedes βρίσκεται ήδη στην κατηγορία των Red Bull-Ferrari. Το FP2 είχε αρκετές διακοπές, πράγμα που δεν άφησε πολλούς οδηγούς να σημειώσουν γρήγορους γύρους με τα soft. Ωστόσο, η W13 μοιάζει να βολεύεται καλύτερα στην συγκεκριμένη πίστα, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην περιοχή. Κατά συνέπεια το γερμανικό μονοθέσιο μπορεί και φέρνει πιο εύκολα τα ελαστικά του σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Επιπλέον, οι δύο W13 ήταν εξαιρετικές στον αργό δεύτερο τομέα της πίστας. “Πάντα ήταν καλοί στις αργές στροφές, απλώς ο κόσμος δεν το είχε παρατηρήσει” σχολίασε ο Norris σχετικά. Ωστόσο, το ασημί μονοθέσιο ταλαντώνεται ακόμη πιο έντονα από τα υπόλοιπα. “Μου φαίνεται ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει από αυτήν την άποψη. Ήταν μία έκπληξη το ότι σημειώσαμε ανταγωνιστικούς χρόνους” δήλωσε ο Hamilton.

Δύσκολη αρχή για Verstappen

Το ίδιο δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί και ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός μετά την μεγάλη του νίκη στην Imola είχε ένα πολύ δύσκολο ξεκίνημα στο Μαϊάμι. Η RB18 αντιμετώπισε προβλήματα υπερθέρμανσης ήδη από το FP1, πράγμα που δεν επέτρεψε στον Ολλανδό να συμπληρώσει πάνω από 3 συνεχόμενους γύρους.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε κατά την δεύτερη περίοδο δοκιμών. Ο Verstappen έχασε το πρώτο ημίωρο της διαδικασίας λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων. Με την επιστροφή του στην πίστα αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα με τα υδραυλικά του αυτοκινήτου ενώ το πίσω δεξιά δισκόφρενο υπερθερμάνθηκε και έπιασε φωτιά. Έτσι, ο Sergio Perez ήταν ο μόνος οδηγός της Red Bull που μπόρεσε να συλλέξει δεδομένα για την ομάδα του.

Σύμφωνα με τα μεγάλα runs των ομάδων η Ferrari βρίσκεται ελαφρώς μπροστά σε ρυθμό έναντι των υπολοίπων. Ακολουθεί η Red Bull με την Mercedes αρκετά κοντά της. Ωστόσο, δύσκολα αυτός ο αγώνας θα είναι διαδικαστικός καθώς η πίστα έχει αρκετά υψηλό βαθμό δυσκολίας. Τα λάθη των οδηγών μπορούν να ανατρέψουν ανά πάσα στιγμή τις ισορροπίες στον αγώνα και το Safety Car μάλλον θα βγει αρκετές φορές στην πίστα. Εάν, μάλιστα, επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για βροχή την Κυριακή, τότε θα πρέπει να ετοιμαστούμε για ένα Grand Prix του οποίου το αποτέλεσμα θα παραμένει ανοιχτό μέχρι και τον τελευταίο γύρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μαϊάμι: Προεπισκόπηση
McLaren: Θα συνεχιστεί η άνοδος της;
F1 GP Μαϊάμι: Ο Russell στην κορυφή του FP2