Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η πιο λογική προσέγγιση κερδίζει

Ελλάδα 10:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Η πιο λογική προσέγγιση κερδίζει

FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η πιο λογική προσέγγιση κερδίζει

FORMULA 1

Το Miami International Autodrome αποδείχτηκε μεγάλη πρόκληση, τελικά, για οδηγούς και ομάδες. Η δύσκολη χάραξη σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη σύνθεση του οδοστρώματος δεν συγχωρούσαν τις όποιες υπερβολές. Συνεπώς, η πιο λογική προσέγγιση κέρδισε στο τέλος. Εκείνη του Charles Leclerc.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα από το λάθος του στην Imola, ο οδηγός της Ferrari ήρθε αποφασισμένος για μία “επαγγελματική” εμφάνιση στο Μαϊάμι. Από την αρχή του τριημέρου ξεκίνησε μεθοδικά, ελαττώνοντας τις υπερβολές κατά την εξερεύνηση των ορίων του μονοθέσιου του. Προτίμησε -ορθώς- να συνθέσει τον ιδανικό του γύρο προσεκτικά, αποφεύγοντας, έτσι, κάποιο λάθος που θα μπορούσε να του κοστίσει σοβαρά.

Όλες οι προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσει ο Charles είχαν έναν κοινό παρονομαστή. Την αυτοσυγκράτηση. Αυτοσυγκράτηση στις ταχύτατες στροφές 4-5, όπου μία μικρή υπερβολή ήταν ικανή να χαλάσει τον γύρο. Περισσότερη αυτοσυγκράτηση στο πολύ δύσκολο πέρασμα από τις 7 και 8. Ένα σημείο στο οποίο οι οδηγοί πρέπει να κάνουν πολλή υπομονή μέχρι να έρθει η ώρα να πατήσουν ξανά το γκάζι για την επερχόμενη ευθεία.

Advertisement
Advertisement

Και φυσικά, αυτοσυγκράτηση στο “κολασμένο” τέλος του δεύτερου τομέα. Εκεί όπου βρισκόμαστε ξαφνικά σε μία πίστα καρτ με τους τοίχους εκατέρωθεν να περιμένουν με “ανοιχτές αγκάλες” τους πιο ανυπόμονους οδηγούς. Ο Leclerc τα κατάφερε περίφημα σε μία αποστολή η οποία -από ψυχολογικής άποψης- βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το… φλογερό του ταπεραμέντο.

Advertisement

Σε όλα τα επίμαχα αυτά σημεία ο Charles ισορροπούσε έξοχα την F1-75 με ταυτόχρονη χρήση γκαζιού-φρένου. Μία τεχνική την οποία είχε αναγάγει σε επιστήμη ο μεγάλος Michael Schumacher κατά την χρυσή εποχή του στην Ferrari. Έτσι, ο Leclerc μπορούσε να επιβραδύνει αργότερα από τους υπόλοιπους για την 11, ενώ μέσα στο κλειστό τμήμα που ακολουθούσε το μονοθέσιο του ήταν χάρμα οφθαλμών.

Το κόστος της Παρασκευής

Αντιθέτως, οι δύο οδηγοί που ξεκινούν πίσω του πλήρωσαν τα -διαφορετικής φύσης- λάθη της Παρασκευής. Στην περίπτωση του Sainz, ο μόνος υπεύθυνος ήταν ο ίδιος ο οδηγός της Ferrari. Για άλλη μία φορά, ο Ισπανός υπέπεσε σε ένα σφάλμα το οποίο του κόστισε πολύτιμο χρόνο δοκιμών κατά το FP2.

Advertisement

Έτσι, παρά το ότι ο Leclerc είχε έναν άσχημο πρώτο τομέα κατά την τελευταία του προσπάθεια στο Q3, ο Carlos δεν μπόρεσε να το εκμεταλλευτεί. Αν ο Μονεγάσκος συνεχίσει να οδηγεί συνετά στους επόμενους αγώνες, ο Ισπανός δύσκολα θα αποφύγει τον ρόλο του νούμερο δύο για φέτος.

Από την άλλη, όσο και αν δεν φάνηκε, μεγάλη ήταν η εμφάνιση του Verstappen. Ο πρωταθλητής μπορεί να μην ευθυνόταν για τα προβλήματα που αντιμετώπισε την Παρασκευή με το μονοθέσιο του. Ωστόσο, πλήρωσε το ίδιο τίμημα με τον Sainz. Παρά ταύτα, οδήγησε καταπληκτικά στις κατατακτήριες δοκιμές, όντας ο μόνος οδηγός που μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των Ferrari.

Advertisement

Το λάθος στο οποίο υπέπεσε κατά τον τελευταίο του γύρο οφείλεται αποκλειστικά στον ελλιπή χρόνο που είχε στην διάθεσή του για να φέρει την RB18 στο optimum. Είναι εντυπωσιακό το πώς έχει αλλάξει το ίχνος γκαζιού-φρένου στην τηλεμετρία του Max φέτος. Με τα προηγούμενης γενιάς μονοθέσια, ο Verstappen οδηγούσε και εκείνος με τον τρόπο ενός Schumacher ή ενός Alonso των 00s.

Φέτος, ο “ρόλος” που καλείται να παίξει ο Verstappen είναι εκείνος του Button ή του Prost. Και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνει περίφημα μέχρι στιγμής. Άλλωστε όπως έχει δηλώσει πολλές φορές και ο ίδιος: “Δεν υπάρχει αυτό που λένε στιλ οδήγησης. Προσαρμόζεσαι απλώς στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου που έχεις στα χέρια σου”.

Μία ή δύο στάσεις;

Οι Ferrari μπορεί να φαντάζουν ξεκάθαρα φαβορί για τον αγώνα. Ωστόσο, ο Verstappen έδειξε πώς δεν θα είναι καθόλου εύκολος αντίπαλος. Ιδιαίτερα εάν ο αγώνας πάει για δύο pit-stops όπως φαίνεται μέχρι στιγμής. Η RB18 έχει και πάλι υψηλότερη τελική από την F1-75 (10 χλμ/ώρα) στο σημείο ανίχνευσης, πράγμα που θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο τον Verstappen.

Το πλεονέκτημα της Ferrari είναι ότι ξεκινάει και με τα δύο μονοθέσια μπροστά από τις Red Bull, ενώ και το σπριντ μέχρι την πρώτη στροφή είναι σχετικά σύντομο. Επιπλέον, τα κόκκινα μονοθέσια συμπλήρωσαν περισσότερους γύρους με τα medium ελαστικά την Παρασκευή και αυτό ενδέχεται να αποδειχτεί καθοριστικό. Ιδίως εάν οι Leclerc-Sainz στρίψουν πρώτοι μετά την εκκίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
McLaren: Θα συνεχιστεί η άνοδος της;
F1 GP Μαϊάμι: Υψηλός βαθμός δυσκολίας
F1 GP Μαϊάμι: Ο Leclerc πρώτος σε κόκκινο 1-2!