Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Προεπισκόπηση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Το έκτο τριήμερο της σεζόν λαμβάνει χώρα αυτήν την εβδομάδα στην Βαρκελώνη. Η πίστα της Catalunya -μόνιμο θέατρο χειμερινών δοκιμών- θα είναι εκείνη στην οποίαν θα δοκιμαστούν και τα πρώτα μεγάλα upgrades από τις ομάδες. Χωρίς εξαιρέσεις.

Οι λόγοι είναι δύο. Από την μία η χάραξη της διαδρομής, η οποία συνδυάζει όλους τους τύπους στροφών, προσφέρεται για κάτι τέτοιο. Από την άλλη το GP διεξάγεται λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τέταρτου της σεζόν. Αυτό σημαίνει πως οι ομάδες έχουν ήδη βγάλει τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για τα αυτοκίνητά τους.

Φυσικά, η μεγάλη εξαίρεση ακούει στο όνομα Red Bull. Η αυστριακή ομάδα δεν έχει σταματήσει να εξελίσσει την RB18 από το δεύτερο χειμερινό τεστ στο Μπαχρέιν. Σε κάθε GP μέχρι στιγμής το μονοθέσιο έχει παρουσιαστεί ελαφρώς διαφοροποιημένο. Κοινός παρονομαστής όλων των αλλαγών, η μείωση του βάρους. Σύμφωνα με τον Helmut Marko τα upgrades της Βαρκελώνης θα φέρουν το βάρος της RB18, επιτέλους, στα 798 κιλά.

Από την άλλη, η Ferrari, η οποία έχει εξελίξει ελάχιστα την F1-75 από την αρχή της σεζόν, εισάγει τα πρώτα μεγάλα upgrades στην Ισπανία. Αυτά αφορούν κυρίως στο νέο πάτωμα που θα χρησιμοποιηθεί καθώς και στο αναθεωρημένο diffuser. Ο Mattia Binotto ευελπιστεί πως έτσι θα υπερκαλυφθούν τα 0,2 δευτερόλεπτα ανά γύρο που έδειχνε να υστερεί η Ferrari έναντι της Red Bull στο Μαϊάμι. Εξαιρετικά πιθανή θα πρέπει να θεωρείται και η χρήση πιο επιθετικών modes στην ιταλική μονάδα ισχύος.

Η Mercedes θα φέρει νέα μέρη σε μία -ίσως τελευταία- προσπάθειά να κατανοήσει καλύτερα την W13. Το γράφουμε αυτό διότι ο Toto Wolff πρόσφατα υπονόησε ότι το ενδεχόμενο να εγκαταλειφθεί πλήρως το project αυτό δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί. Η Alpine θα χρησιμοποιήσει καινούργια πίσω πτέρυγα, ενώ πολλές αλλαγές θα έχει και η Aston Martin. Αυτές, όμως, θα είναι διαθέσιμες μόνο για τον Stroll στην Βαρκελώνη.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Αναβαθμίσεις δεν θα υπάρχουν, όμως, μόνο στα μονοθέσια. Οι εγκαταστάσεις των paddock στην Catalunya έχουν αναμορφωθεί έπειτα από συστάσεις της FIA. Επιπλέον, έχουν γίνει μικρές αλλαγές στην στροφή 10 αλλά και στην έξοδο διαφυγής της 4. Οι ζώνες DRS θα είναι, όπως και πέρσι, δύο.

Πρόκειται για μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος, που μας αποκαλύπτει συνήθως τον καλύτερο συνδυασμό αυτοκινήτου-οδηγού της χρονιάς.  Οι γρήγορες καμπές (στροφές 3 και 9) καθώς και οι αρκετά ισχυροί και εναλλασσόμενης διεύθυνσης  άνεμοι που απαντώνται στην περιοχή δοκιμάζουν την αεροδυναμική ευστάθεια των μονοθέσιων αλλά και την ικανότητα των οδηγών.

Η τραχιά άσφαλτος και τα υψηλά αεροδυναμικά φορτία  συνεπάγονται και αυξημένη καταπόνηση των ελαστικών (κυρίως του εμπρός αριστερού) με αποτέλεσμα να επιβραβεύονται οι συνδυασμοί που είναι πιο «ευγενικοί» με αυτά. Μετά τις αλλαγές του 2007 ο τελευταίος τομέας της πίστας θυμίζει… Μονακό αναδεικνύοντας τα μονοθέσια με την υψηλότερη μηχανική πρόσφυση.

Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 66 γύρους 4,675 χιλιομέτρων.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει για πρώτη φορά μετά το Μπαχρέιν τις τρεις πιο σκληρές γόμες του φάσματός της. Έτσι οι C1, C2 και C3 γόμες θα χρησιμοποιηθούν ως hard, medium και soft αντίστοιχα. Ο αγώνας είναι παραδοσιακά των δύο στάσεων στα pits και η λογική υπαγορεύει ότι ο καλύτερος συνδυασμός θα είναι medium-hard την Κυριακή.

Όμως, οι θερμοκρασίες αναμένονται πολύ υψηλές κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Αυτό είναι πολύ πιθανό να αυξήσει την φθορά στα ελαστικά με αποτέλεσμα να δούμε μία επιπλέον στάση για αλλαγή. Σε αυτήν την περίπτωση ένα επιπλέον σετ φρέσκων medium ίσως αποδειχτεί κρίσιμο για το τελικό αποτέλεσμα.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

Παρασκευή 20/05 15:00 FP1, 18:00 FP2.

Σάββατο 21/05 14:00 FP3, 17:00 Κατατακτήριες δοκιμές.

Κυριακή 22/05 16:00 Αγώνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Las Vegas GP: Πώς η F1 περνάει σε νέα εποχή
Andretti: Η άλωση του Piranha Club;
F1: Θα παραμείνουν οι Alonso και Vettel το 2023;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto