Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

Las Vegas GP: Πώς η F1 περνάει σε νέα εποχή

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Formula 1 επενδύει το αστρονομικό ποσό των 240 εκατομμυρίων δολαρίων στην Las Vegas Strip για την διοργάνωση του Grand Prix εκεί. Πώς αυτή η κίνηση αλλάζει τα δεδομένα και πώς επηρεάζονται από αυτήν οι παραδοσιακοί ευρωπαϊκοί αγώνες;

Η εδώ και λίγες εβδομάδες ανακοίνωση του νέου GP στο Vegas από το 2023 έχει αλλάξει τις ισορροπίες στον κόσμο της F1. Δεν είναι μόνο το ότι για πρώτη φορά από το 1982 το πρωτάθλημα θα έχει τρεις αγώνες να διεξάγονται στις ΗΠΑ. Είναι, κυρίως, ο τρόπος διοργάνωσης του συγκεκριμένου GP. Ένας τρόπος που μάλλον σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην οποία περνάει το σπορ.

Ο προηγούμενος αγώνας του Μαϊάμι μας είχε δώσει ήδη μία πρώτη γεύση. Η Liberty δεν είχε κάνει απλώς μία συμφωνία με την πίστα που κατασκευάστηκε γύρω από το Hard Rock Stadium, όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα. Η ιδιοκτήτρια του σπορ έχει συνδιοργανώσει τον αγώνα και θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.

Ακόμη πιο ενεργή θα είναι η εμπλοκή της στον επικείμενο αγώνα του Vegas. Η Liberty σε συνεργασία με την θυγατρική της, Live Nation έχουν επενδύσει ήδη 240 εκατομμύρια δολάρια στην Las Vegas Strip, για να αγοράσουν κοντά στα 400 στρέμματα γης που βρίσκεται ανατολικά της.

Σε αυτήν την έκταση θα κατασκευαστούν οι μόνιμες εγκαταστάσεις των pits και του race control. Οι εγκαταστάσεις αυτές θα ανήκουν στην F1 και όχι στην πίστα και θα μπορούν να έχουν διαφορετική χρήση τις υπόλοιπες 360 ημέρες του χρόνου. Είναι η μεγαλύτερη τέτοιου είδους επένδυση που έχει κάνει ποτέ η Formula 1.

Η ναυαρχίδα της F1

Το μέγεθος της επένδυσης αυτής δείχνει και το πώς αντιλαμβάνεται η Liberty το GP του Vegas. Ήτοι, ως τίποτε λιγότερο παρά την ναυαρχίδα των Grand Prix. Ένα prime event το οποίο θα βρίσκεται υπό τον άμεσο έλεγχό της. Θα είναι, ουσιαστικά, ο αγώνας που θα διοργανώνει η ίδια η Formula 1. Οι αρχές της πόλης και οι ιδιοκτήτες των καζίνο συμμετέχουν ως συνέταιροι στην διοργάνωση του αγώνα. Όμως η εταιρία η οποία θα “τρέχει” το GP ανήκει στην FOM. Δηλαδή στην Liberty Media.

Ο CEO της Liberty, Greg Maffei δηλώνει ενθουσιασμένος για την εξέλιξη αυτή: “Σε αντίθεση με τους περισσότερους αγώνες, αυτός του Vegas θα διοργανώνεται από εμάς. Νομίζω ότι μπορούμε να προσφέρουμε πολλά σε αυτό το πεδίο καθώς έχουμε άριστη γνώση της αμερικανικής αγοράς. Το Vegas είναι μία μοναδική ευκαιρία για εμάς. Εάν γίνουν όλα σωστά τότε η επένδυση που έχουμε κάνει θα δικαιωθεί και με το παραπάνω“.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρίας, Brian Wendling οι νέες εγκαταστάσεις θα περαστούν στα πάγια στοιχεία ενεργητικού της. Η ιδιοκτήτρια του σπορ θα αναλάβει πλήρως τον ρόλο του διοργανωτή, συλλέγοντας τα έσοδα από τα εισιτήρια και τις χορηγίες. Εν συνεχεία ένα μέρος του ποσού αυτού θα πηγαίνει στην FOM και κατ’ επέκταση στις ομάδες. “Πιστεύουμε ότι τίποτε δεν θα αλλάξει στον διαμοιρασμό των εσόδων” δήλωσε ο Wendling.

Ευρύτερες συνέπειες

Εκείνη, όμως, που φαίνεται να αλλάζει είναι η διαδικασία διοργάνωσης των Grand Prix στο μέλλον. Η Liberty Media θέλει να έχει όλο και πιο ενεργό ρόλο στην υλοποίησή τους, καθώς και στην επιλογή των αγώνων που θα έχουν θέση στο πρόγραμμα. Η θέση ορισμένων εξ αυτών θα πρέπει να θεωρείται ασφαλής λόγω του υψηλού τιμήματος που πληρώνουν στην FOM. Αγώνες όπως του Κατάρ ή της Σαουδικής Αραβίας πληρώνουν τα περισσότερα χρήματα (55 εκατομμύρια δολάρια) για μία θέση στο καλεντάρι.

Τι γίνεται, όμως, με εκείνους τους αγώνες που -λόγω ιστορικότητας- πληρώνουν πολύ λιγότερα; Από τη μία δεν είναι το ίδιο ελκυστικοί από επιχειρηματικής άποψης. Από την άλλη, όμως, έχουν μεγάλο πρεστίζ και μία πιθανή έξοδός τους από το πρόγραμμα θα προκαλούσε πολλές αντιδράσεις. Αγώνες όπως του Μονακό, του Βελγίου, της Γαλλίας ή ακόμη και της Ιταλίας.

Ο Maffei έκανε μία πολύ ενδιαφέρουσα δήλωση επ’ αυτού: “Μην είστε τόσο σίγουροι ότι δεν θα μπορούσαμε να διοργανώσουμε αγώνες και σε εμβληματικά μέρη της F1. Δεν θα το απέκλεια καθόλου“. Προφανώς, αυτό που υπονοείται είναι πως η Liberty εξετάζει το ενδεχόμενο του να αγοράσει ορισμένα ευρωπαϊκά σιρκουί στο μέλλον. Έχοντας τα υπό τον άμεσο έλεγχό της θα μπορεί να διοργανώνει τους αγώνες εκεί με τον τρόπο που θα το κάνει στο Vegas.

Από την άλλη, όμως, αυτό θα σημαίνει πώς ο έλεγχος του σπορ από τους Αμερικανούς θα αυξάνεται όλο και περισσότερο. Θα μπορούν, ενδεχομένως, να εναλλάσσουν κάθε χρόνο στο πρόγραμμα τους ιστορικούς αγώνες που ελέγχουν ώστε να “ανοίξει χώρος” για άλλους πιο προσοδοφόρους προορισμούς. Έτσι, μην εκπλαγείτε εάν σε λίγο καιρό τα GP του Βελγίου και της Ιταλίας δεν βρίσκονται αδιάλειπτα στο καλεντάρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;
F1 Rewind: Οι Team orders που σημάδεψαν την F1
Leclerc: Τράκαρε την Ferrari του Lauda στο Μονακό!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto