Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Εύκολα το 1-2 η Red Bull

Ελλάδα 22:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Εύκολα το 1-2 η Red Bull

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Εύκολα το 1-2 η Red Bull

FORMULA 1

Ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στις νίκες, παίρνοντας μάλλον εύκολα την τρίτη του φετινή νίκη. Στο podium οι Πέρεζ και Σάινθ.

Advertisement
Advertisement

Οι Red Bull ήταν ξεκάθαρα τα ταχύτερα μονοθέσια για έναν ακόμη αγώνα και άφησαν τους υπόλοιπους να μάχονται για την τρίτη θέση. Αυτή πήγε τελικά στον Σάινθ με την Ferrari να κερδίζει σε ρυθμό και στρατηγική την McLaren.

Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Λεκλέρ, ο οποίος έκανε μόλις μία στάση και πήρε την 4η θέση της τελικής κατάταξης. Πέμπτος ο Νόρις, μπροστά από τον Αλόνσο ενώ κακό αγώνα είχαν οι δύο Mercedes. Καταπληκτική η εμφάνιση του Τσουνόντα που πήρε την τελευταία βαθμολογούμενη θέση με πολλά εντυπωσιακά προσπεράσματα.

Και οι τρεις γόμες έκαναν την εμφάνισή τους στο grid πριν την εκκίνηση. Οι περισσότεροι επέλεξαν την μέση γόμα για την εκκίνηση. Ωστόσο αρκετοί προτίμησαν την σκληρή ή την μαλακή για το πρώτο τους stint. Η πρόβλεψη της Pirelli ήθελε το GP να βγαίνει με δύο στάσεις στα pits.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Κατά την πρώτη εκκίνηση οι Ρικιάρντο-Άλμπον συγκρούστηκαν πριν τα Esses με υπαιτιότητα του Αυστραλού. Ο αγώνας διακόπηκε με την δεύτερη εκκίνηση να λαμβάνει χώρα έπειτα από μισή ώρα περίπου.

Η Mercedes επέλεξε να περάσει τα μονοθέσια της στην σκληρή γόμα για την δεύτερη εκκίνηση. Και οι Χάμιλτον-Ράσελ έχασαν θέσεις από τους Λεκλέρ και Τσουνόντα με το δεύτερο σβήσιμο των κόκκινων φώτων.

Ο Φερστάπεν κράτησε την πρώτη θέση από τον Πέρεζ με τους υπόλοιπους οδηγούς του top-6 να διατηρούν, επίσης, τις θέσεις τους. Εξ αυτών μόνο ο Αλόνσο είχε την μαλακή γόμα με την πλειοψηφία να κάνει το πρώτο stint με την μέση.

Advertisement

Έπειτα από λίγους γύρους αναμονής, ο Φερστάπεν άρχισε να ανοίγει την διαφορά του από τον Πέρεζ. Στον 10ο γύρο οι δύο Red Bull είχαν 3 δευτερόλεπτα να τις χωρίζουν. Ακόμη 3 πίσω από τον Πέρεζ ήταν ο Νόρις με τον Σάινθ να ακολουθεί κατά πόδας την McLaren.

Πρώτες στάσεις

Η φθορά στην μέση γόμα ήταν αρκετά μεγάλη. Ο Νόρις ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που μπήκε για αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 12ο γύρο. Έναν γύρο αργότερα τον μιμήθηκε ο teammate του.

Advertisement

Στον 14ο γύρο ήταν η σειρά του Αλόνσο να περάσει στην μέση γόμα, την στιγμή που οι δύο Mercedes άλλαζαν θέσεις. Ο Χάμιλτον άφησε τον Ράσελ να περάσει με τις Mercedes να επιχειρούν να βγάλουν τον αγώνα με μία στάση.

Στο τέλος του 15ου γύρου οι Πέρεζ και Σάινθ μπήκαν μαζί για τα πρώτα τους pit-stops, με τον Φερστάπεν να πράττει το ίδιο έναν γύρο αργότερα. Οι τρεις αυτοί οδηγοί πήραν ξανά την μέση γόμα. Ο Μεξικανός θα έχανε θέση από τον Νόρις, όμως, χάρη στο undercut της McLaren.

Χωρίς να έχει αλλάξει ελαστικά, ο Λεκλέρ ήταν στην πρωτοπορία, με τους Φερστάπεν και Νόρις, όμως, να τον πλησιάζουν ταχύτατα. Χαμηλός ήταν, αναγκαστικά, και ο ρυθμός των Mercedes που προσπαθούσαν να παρατείνουν όσο μπορούσαν το stint με την σκληρή γόμα.

Διαφορά στρατηγικής

Advertisement

Στον 22ο γύρο ο Πέρεζ θα προσπερνούσε τον Νόρις στο σικέιν χάρη στον ανώτερο ρυθμό της μέσης γόμας. Οι Mercedes θα έκαναν τις δικές τους στάσεις μέσα στους επόμενους δύο γύρους παίρνοντας ξανά την σκληρή γόμα.

Με τον αγώνα να έχει φτάσει στο μέσο του η σειρά ήταν Φερστάπεν, Πέρεζ, Λεκλέρ, Νόρις, Σάινθ, Αλόνσο, Πιάστρι, Ράσελ, Χάμιλτον και Χούλκενμπεργκ. Ο Λεκλέρ έκανε ένα καταπληκτικό πρώτο stint και μπήκε για την σκληρή γόμα στον 27ο (!) γύρο την στιγμή που ο Νόρις έμπαινε για δεύτερη φορά.

Ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να βγει μπροστά από τον Νόρις και πλέον ήταν σε πλεονεκτική θέση για το τρίτο σκαλί του podium! Μέχρι τον 35ο γύρο οι Red Bull είχαν ολοκληρώσει τις δεύτερες στάσεις τους, ενώ ο Σάινθ θα το έπραττε έναν γύρο αργότερα.

Ο Λεκλέρ είχε βγει από τα pit-stops όντας τρίτος καθαρά και χωρίς να απειλείται άμεσα από τον τέταρτο Νόρις! Οι Ράσελ-Χάμιλτον ήταν στο 5-6 με τον Σάινθ να τους πιέζει χάρη στην πιο φρέσκια του γόμα. Η Mercedes θα εγκατέλειπε, μάλιστα, την προσπάθεια για ένα pit-stop λόγω της πολύ υψηλής φθοράς που είχε η σκληρή γόμα στην W15.

Επιστροφή στις νίκες

Καθώς ο αγώνας έμπαινε στην τελική του ευθεία η σειρά ήταν Φερστάπεν, Πέρεζ, Λεκλέρ, Νόρις και Σάινθ. Οι Red Bull είχαν εξασφαλίσει -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- το 1-2 με τους υπόλοιπους τρεις να ερίζουν για το τελευταίο σκαλί του podium. Φαβορί ήταν, ασφαλώς, ο Σάινθ που είχε τα πιο φρέσκα ελαστικά.

Ο Ισπανός θα προσπερνούσε σύντομα τον Νόρις ενώ στον 46ο γύρο θα έπαιρνε την τρίτη θέση από τον teammate του. Η κατάσταση του αγώνα είχε σταθεροποιηθεί με την μόνη μάχη να είναι εκείνη των Αλόνσο-Πιάστρι-Ράσελ για την 6η θέση.

Ο Ράσελ θα κατόρθωνε να περάσει τον Πιάστρι, τελικά, για την 7η θέση στον τελευταίο γύρο. Ωστόσο δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για τον Αλόνσο. Μπροστά οι Red Bull θα σημείωναν άνετα το 1-2 με τον Σάινθ τρίτο. Ο άτυπος τίτλος του οδηγού της ημέρας πήγε στον Λεκλέρ ο οποίος είχε μία εντυπωσιακή ανάκαμψη από τις άσχημες κατατακτήριες και έκανε το ένα pit-stop να δουλέψει.