Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Τυχερός μεν, ικανός δε.

Ελλάδα 17:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Τυχερός μεν, ικανός δε.

FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Τυχερός μεν, ικανός δε.

FORMULA 1

Ο Max Verstappen κατέκτησε μία μάλλον ανέλπιστη pole στην Imola. Ο Ολλανδός αναμφίβολα, στάθηκε τυχερός με την κόκκινη σημαία που προκάλεσε στο τέλος ο Bottas. Όμως αυτή είναι η μισή αλήθεια.

Advertisement
Advertisement

Σε μία διαδικασία στην οποίαν είχαμε ρεκόρ κόκκινων σημαιών -πέντε φορές διακόπηκε λόγω αυτών- τα πάντα ήταν ανοιχτά μέχρι το τέλος. Μπορεί, η Ferrari να έδειχνε κυρίαρχη στο βρεγμένο FP1 με τους Leclerc και Sainz να κάνουν εύκολα το 1-2. Όμως, από νωρίς έγινε αντιληπτό στις κατατακτήριες πώς ο ταχύτερος ρυθμός δεν θα ήταν η μόνη προϋπόθεση για να κατακτηθεί η πρώτη θέση εκκίνησης.

Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν αρχικά χωρίς βροχή, σε μία πίστα που στέγνωνε ταχύτατα. Αυτό σήμαινε πώς ο τελευταίος οδηγός που θα συμπλήρωνε γύρο με τα soft θα είχε ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Τα μαλακά slick της Pirelli χρησιμοποιήθηκαν και στην αρχή του Q2. Όμως, κατά τη διάρκειά του ξεκίνησε να ψιχαλίζει, γεγονός που άλλαξε και πάλι τις ισορροπίες. Ο καθοριστικός παράγοντας, ωστόσο, έμελλε να είναι άλλος.

Οι “εύκολες” κόκκινες σημαίες 

Advertisement
Advertisement

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούσαν, πολλές ήταν οι έξοδοι των οδηγών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Συνολικά πέντε φορές θα έβγαιναν οι κόκκινες σημαίες, παίζοντας -σε συνδυασμό με τις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες- κρίσιμο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι το κατά πόσον ήταν απαραίτητο να έχουμε τόσες διακοπές στον αγώνα. Η απάντηση είναι πως μάλλον όχι. Παραδείγματος χάριν στην έξοδο που είχε ο Magnussen κατά το Q3 αποδείχτηκε πώς η κόκκινη σημαία βγήκε βιαστικά.

Advertisement

Θα πρέπει να υποθέσουμε, ίσως, πώς ο λόγος που αυτό συμβαίνει είναι πώς το race control δεν επιθυμεί να χάνεται χρόνος από τις κατατακτήριες υπό καθεστώς κίτρινων σημαιών. Όπως και να έχει οι συνθήκες αυτές είναι ίδιες για όλους τους οδηγούς. Αναλόγως της περίπτωσης θα ευνοείται ο ένας ή ο άλλος οδηγός. Απλώς, εχθές η τύχη χαμογέλασε στον Verstappen.

Αντιθέτως τα πράγματα δεν εξελίσσονται καθόλου καλά για τον Carlos Sainz. Το δεύτερο σοβαρό λάθος που κάνει ο Ισπανός δεν θα μπορούσε να αποδοθεί, όμως, σε ατυχία. Ο Ισπανός ενώ είχε ήδη σημειώσει έναν πολύ ανταγωνιστικό χρόνο στην αρχή του Q2, πίεσε παραπάνω από όσο έπρεπε στην είσοδο της πρώτης Rivazza. Το αποτέλεσμα ήταν το φρενάρισμά του για την δεύτερη Rivazza να μην είναι αρκετό και η “ξερή” αντίδραση της F1-75 να τον στείλει στον τοίχο. Η πίεση στον Carlos για αποτελέσματα αυξάνεται.

Πάντα στο όριο

Στην πρώτη Rivazza, όμως, κρίθηκε και η pole. Ενώ οι οδηγοί είχαν κάνει τις πρώτες τους προσπάθειες στο Q3 ο Bottas θα πάρκαρε την Alfa Romeo του εκεί, με πρόβλημα σχετιζόμενο μάλλον με την PU. Εκείνη την στιγμή ο Leclerc βρισκόταν πρώτος με τον Verstappen πίσω του. Και οι δύο βρίσκονταν ήδη στα μέσα των δεύτερων τους γρήγορων γύρων.

Advertisement

Τα intermediate της Pirelli απέδιδαν καλύτερα μετά από την πρώτη προσπάθεια και ήταν βέβαιο πώς και οι δύο οδηγοί θα βελτίωναν τους χρόνους τους. Ο Max ήταν ταχύτερος στον πρώτο τομέα, ο Leclerc στους άλλους δύο. Την στιγμή που ο Bottas πάρκαρε πριν την Rivazza, ο Verstappen πέτυχε τις κίτρινες σημαίες στον τρίτο τομέα.

Ο Ολλανδός σήκωσε εμφανώς το πόδι του από το γκάζι -η τηλεμετρία δείχνει πώς το σήκωσε τελείως- ενώ κατέβασε και μία ταχύτητα. Έτσι, έκοψε όσο απαιτούν οι κανονισμοί χωρίς να θυσιάσει τον γύρο του. Η αντίδραση αυτή του Max θα ανταμειβόταν, καθώς με την ολοκλήρωση της προσπάθειάς του βρέθηκε πρώτος. Ο Leclerc ήταν άτυχος καθώς η κόκκινη σημαία βγήκε πριν προλάβει να ολοκληρώσει τον δικό του γύρο.

Θα μπορούσε ο Μονεγάσκος να πάρει την pole; Πιθανότατα ναι. Από την αρχή του τριημέρου φαίνεται ότι η Ferrari έχει το κάτι παραπάνω σε σχέση με την Red Bull. Επιπλέον και ο Charles οδηγεί ταχύτατα, ιδίως στις κρίσιμες στιγμές.

Όμως και πάλι δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πώς -ακόμη και χωρίς τις κόκκινες σημαίες- ο Verstappen δεν θα μπορούσε να βελτιώσει κι εκείνος τον δικό του χρόνο. Το γεγονός είναι πώς η pole πήγε στον Max και ο Charles θα έχει την ευκαιρία να απαντήσει σήμερα. Κατά πάσα πιθανότητα σε στεγνό οδόστρωμα.

Η Mercedes σε κρίση;

Δεν θα μπορούσαμε να το φανταστούμε πριν λίγους μήνες ότι αποκλεισμός των Mercedes από το Q3 δε θα αποτελούσε έκπληξη. Όμως, με την εικόνα που έχουν δείξει οι W13 μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα της Παρασκευής μπορεί να θεωρηθεί και αναμενόμενο.

Δεν ήταν μόνο το porpoising που και πάλι διέλυσε τις ελπίδες των Russell-Hamilton για επαρκή πρόσφυση. Ήταν και τα C4 της Pirelli τα οποία μάλιστα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν σε κρύο οδόστρωμα. Η Mercedes είχε δείξει πώς και στην Jeddah δυσκολευόταν να φέρει την συγκεκριμένη γόμα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Το πρόβλημα στην Imola απλώς μεγεθύνθηκε.

Ο Russell ήταν για άλλη μία φορά ταχύτερος του Hamilton σε κατατακτήριες. Μπορεί οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι δύο οδηγοί να είναι “ιδιαίτερες” αλλά και πάλι δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός. Οι δηλώσεις που έκανε, μάλιστα, ο Βρετανός μετά το Q2 είναι ενδεικτικές της απογοήτευσής του. Το ίδιο και ο έντονος διάλογος που είχε με τον Toto Wolff μόλις βγήκε από το μονοθέσιο. Δυστυχώς για εκείνον η Mercedes αυτή τη στιγμή βρίσκεται πιο κοντά στο midfield παρά στις Ferrari-Red Bull.

Ανοιχτό midfield

Tο φετινό μέσον της κατάταξης μας έχει προσφέρει πολλές μεγάλες μάχες μέχρι στιγμής. Οι ομάδες που φαίνεται να ξεχωρίζουν σε αυτό είναι οι Alpine, McLaren και Haas. Ο Alonso χρησιμοποίησε το νέο πάτωμα της A522 με τα πρώτα δείγματα να είναι θετικά. Η πέμπτη θέση ήρθε με σχετική άνεση, τη στιγμή που ο Ocon δεν μπόρεσε να περάσει στο Q2 λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Η Alpine εάν μπορέσει να λύσει τα θέματα αξιοπιστίας δεν είναι απίθανο σε κάποιες περιπτώσεις να προβληματίσει ακόμη και την Mercedes.

Οι δύο McLaren ήταν και πάλι πολύ καλές, με τον Norris να κατακτά μια εξαιρετική τρίτη θέση. Ο Βρετανός έχει αποδείξει και στο παρελθόν πώς αρέσκεται στις μικτές καιρικές συνθήκες. Έκανε, βέβαια, αρκετά λάθη χθες ιδίως στα περάσματά του από την Acque Minerali.

Στην ίδια στροφή είχε έξοδο και ο Magnussen. Ο Δανός, όμως, δεν έχασε την ψυχραιμία του. Καθώς ένιωσε την Haas έτοιμη να κολλήσει στο χαλίκι έδωσε ελάχιστο γκάζι για να την βγάλει προς τον βοηθητικό δρόμο πριν τα ελαστικά. Αυτό τον έσωσε στην ουσία και ο Kevin κατάφερε να επιστρέψει στα pits. Λίγο αργότερα θα σημείωνε τον 4ο ταχύτερο χρόνο δίνοντας στην Haas την υψηλότερη θέση εκκίνησης της σύντομης ιστορίας της.

Το FP2 και το Sprint θα διεξαχθούν μάλλον σε στεγνό οδόστρωμα. Κατά συνέπεια, μέχρι το απόγευμα θα έχει ξεκαθαρίσει και η ακριβής ισορροπία δυνάμεων στην Imola. Για την ώρα, όμως, το πλεονέκτημα είναι του Verstappen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
FIA: Τι επιτρέπεται κατά τη διάρκεια ενός προσπεράσματος;
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η Ferrari το 1-2
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Pole για Verstappen στην έδρα της Ferrari!