Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

FIA: Τι επιτρέπεται κατά τη διάρκεια ενός προσπεράσματος;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Δημοσιοποιήθηκαν οι “κανόνες εμπλοκής” που είχε εκδώσει η FIA πριν την έναρξη της σεζόν σχετικά με τα προσπεράσματα στην F1. Σε αυτούς καθορίζονται οι παράμετροι που θα λαμβάνονται υπόψη από τους αγωνοδίκες ώστε να θεωρήσουν μια κίνηση ως νόμιμη.

Κατά την περσινή συγκλονιστική μονομαχία Hamilton-Verstappen οι δύο μονομάχοι βρέθηκαν πολλές φορές στα όρια της νομιμότητας. Οι κινήσεις και των δύο οδηγών σε αρκετές περιπτώσεις προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις. Έτσι, μετά το τέλος της σεζόν ξεκίνησε μια μεγάλη συζήτηση για το τι επιτρέπεται τελικά και τι όχι σε ένα προσπέρασμα.

Η FIA θέλοντας να ξεκαθαρίσει, όσο γίνεται, το τοπίο εξέδωσε μία ντιρεκτίβα πριν τον αγώνα του Μπαχρέιν η οποία κοινοποιήθηκε σε όλες τις ομάδες. Το έγγραφο έχει ημερομηνία 19 Μαρτίου 2022. Όμως, για πρώτη φορά χθες η οδηγία αυτή είδε το φως της δημοσιότητας. Ας κοιτάξουμε τι προβλέπεται ανά περίπτωση:

Απόπειρα προσπεράσματος από την εσωτερική

Για να υποχρεούται ένα αυτοκίνητο που αμύνεται να δώσει χώρο στο αυτοκίνητο που επιχειρεί το προσπέρασμα πρέπει:

1. Το αυτοκίνητο που προσπερνά να έχει σημαντικό τμήμα του δίπλα στο αυτοκίνητο που αμύνεται

2. Το προσπέρασμα να ολοκληρωθεί με ασφάλεια, με τον οδηγό του αυτοκινήτου που προσπερνά να έχει τον πλήρη έλεγχό του μονοθέσιού του εντός των ορίων της πίστας.

Το “σημαντικό τμήμα” σε αυτήν την περίπτωση ορίζεται ως εξής: Τα εμπρός ελαστικά των δύο αυτοκινήτων πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο ύψος το αργότερο μέχρι το apex της στροφής. Οι αγωνοδίκες θα λαμβάνουν υπόψη την παραπάνω προϋπόθεση για να αποφανθούν επί ενός περιστατικού.

Απόπειρα προσπεράσματος από την εξωτερική

Αντίστοιχοι είναι οι όροι που ισχύουν και για ένα προσπέρασμα από την εξωτερική. Όμως, υπάρχει μία καίρια διαφορά. Το “σημαντικό τμήμα” σε αυτήν την περίπτωση ορίζεται διαφορετικά: Το μονοθέσιο που επιχειρεί το προσπέρασμα θα πρέπει να βρίσκεται μπροστά από το αμυνόμενο μέχρι το apex της στροφής.

Τα όρια της πίστας και η επιστροφή του πλεονεκτήματος

Τέλος, η ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι ως όρια της πίστας νοούνται οι άσπρες γραμμές που βρίσκονται εκατέρωθεν της διαδρομής. Τα κερμπ δεν υπολογίζονται ως τμήματα της πίστας και εάν ένας οδηγός βρεθεί εξ ολοκλήρου σε αυτά θα θεωρηθεί ότι έχει περάσει εκτός πίστας.

Ο οδηγός αυτός θα μπορεί να επανέλθει στην πίστα με ασφαλή τρόπο, επιστρέφοντας στους άμεσους ανταγωνιστές του οποιοδήποτε πλεονέκτημα μπορεί να έχει κερδίσει με την κίνηση αυτή. Το κατά πόσον αυτό θα έχει γίνει σε ικανοποιητικό βαθμό βρίσκεται στην διακριτική ευχέρεια του αλυτάρχη.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η FIA κάνει ότι μπορεί ώστε να ξεκαθαρίσει τις “γκρίζες” ζώνες των κανονισμών. Όμως, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, πολύ δύσκολα θα μπορέσει να υπάρξει απόλυτη συμφωνία σε όλες τις περιπτώσεις. Ειδικά σε εκείνες που θα κινούνται στα όρια της νομιμότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Γίνεται πρωτάθλημα χωρίς Μονακό;
F1 tech: Aναβαθμίσεις ή έλλειψη αυτών
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Προεπισκόπηση

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto