Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

FORMULA 1

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Αντέχοντας υπό πίεση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Max Verstappen κυριάρχησε απόλυτα στο GP της Εμίλια-Ρομάνια με το δεύτερο Grand Slam της καριέρας του. Ο πρωταθλητής και η ομάδα του άντεξαν στην πίεση που είχαν προκαλέσει οι απανωτές εγκαταλείψεις των πρώτων αγώνων. Αντιθέτως, ο Leclerc είχε την χειρότερη φετινή του εμφάνιση στην έδρα της Ferrari.

Πηγαίνοντας στην Imola για τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς τα πράγματα δεν έδειχναν ιδιαίτερα ευνοϊκά για τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός είχε μείνει αρκετά πίσω από τον Leclerc στη βαθμολογία λόγω των προβλημάτων που είχε αντιμετωπίσει η Red Bull με το σύστημα τροφοδοσίας σε Μπαχρέιν και Αυστραλία. Παράλληλα, ο Charles με την ταχύτατη F1-75 είχε ήδη δύο νίκες και μία δεύτερη θέση.

Η πίεση που είχε αρχίσει να ασκείται στο στρατόπεδο της Red Bull ήταν σημαντική. Δεν ήταν μόνο τα προβλήματα αξιοπιστίας. Ήταν και η ταχύτητα των Ferrari που αποτελούσε φόβητρο. Ο δε Leclerc μέχρι την Imola είχε οδηγήσει άριστα σε όλα τα σενάρια που του είχαν παρουσιαστεί. Αν ο Max ήθελε να ανακόψει κάπως την δυναμική που είχε πάρει το πρωτάθλημα, έπρεπε να κερδίσει τις Ferrari μέσα στο σπίτι τους.

Αυτό ακριβώς και έπραξε. Ο Verstappen μπορεί να βοηθήθηκε από την τύχη στις κατατακτήριες της Παρασκευής. Όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι οδήγησε άψογα σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Σε μία σεζόν στην οποίαν, καθώς φαίνεται, μικρές λεπτομέρειες θα γέρνουν την πλάστιγγα σε κάθε αγώνα προς τη μία ή την άλλη μεριά, ο Max απέσπασε τα μέγιστα από την ευκαιρία που του παρουσιάστηκε.

Η αντοχή στην πίεση είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό όλων των μεγάλων πρωταθλητών. Η ικανότητα του να αποδίδει κάποιος στο 100% ανεξαρτήτως συνθηκών ξεχωρίζει τους καλούς από τους πραγματικά μεγάλους. Ο Verstappen το έχει αποδείξει ήδη αυτό με την εκπληκτική περσινή σεζόν του. Και όλα δείχνουν πώς θα συνεχίσει να το πράττει. Για αρκετά χρόνια ακόμη.

Ένα μάθημα υπομονής

Αντιθέτως, ο Charles Leclerc φαίνεται ότι έχει ακόμη πράγματα που πρέπει να βελτιώσει στην συνολική του προσέγγιση. Δεν μπορεί ένα λάθος, φυσικά, να ακυρώσει τις εκπληκτικές εμφανίσεις των τριών πρώτων αγώνων. Δεν μπορούμε, ωστόσο, να μην σημειώσουμε πώς ο αγώνας συνολικά θα είχε πάρει διαφορετική τροπή εάν ο Charles ήταν πιο ψύχραιμος.

Το τριήμερο στην Imola από την αρχή φάνηκε ότι δεν θα έκανε χάρες στην Ferrari. Οι δύο F1-75 δεν υστερούσαν σε απόδοση έναντι των RB18. Ήταν όμως αυτές οι λεπτομέρειες που προαναφέραμε που έκαναν την διαφορά. Όπως το αβίαστο λάθος του Sainz στο Q2 που τον έστειλε στην δέκατη θέση εκκίνησης το Σάββατο. Ή ίσως η ανυπομονησία του Leclerc στους πρώτους γύρους του Sprint που έδωσε στον Verstappen την ευκαιρία να ανακτήσει την πρώτη θέση στο τέλος.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω αστοχιών ήταν οι Ferrari να ξεκινήσουν τον αγώνα από την πιο βρεγμένη μεριά του grid. Αυτό υπονόμευσε τις ελπίδες τους συνολικά, καθώς όχι μόνο δεν μπόρεσαν να απειλήσουν τις Red Bull αλλά έχαναν έδαφος συνεχώς μέχρι να φτάσουν στο φρενάρισμα της Tamburello. Την στιγμή που ο Norris περνούσε τον Leclerc, ο Sainz έπεφτε θύμα ενός λάθους από τον οδηγό της άλλης McLaren. Ο Ricciardo μπορεί να μην τιμωρήθηκε αλλά, προς τιμήν του, αναγνώρισε το λάθος του και μετά το τέλος του αγώνα πήγε στο motorhome της Ferrari για να ζητήσει συγγνώμη.

Αρκετοί κατηγόρησαν την Ferrari επειδή φώναξε τον Leclerc για δεύτερο pit stop. Θα διαφωνήσουμε με αυτήν την οπτική. Δεν υπάρχει λάθος στο να θέλει μια ομάδα να φέρει τον οδηγό της σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού. Δεν είναι λάθος να τον εμπιστευτεί, αντιθέτως θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητο. Το pit stop ήταν σωστή απόφαση στρατηγικά όπως αποδείχτηκε και από το ότι οι δύο Red Bull μπήκαν αμέσως μετά ως απάντηση.

Η πολυτέλεια του να επιλέγεις τις μάχες σου

Ακόμη και με την αργοπορία στη στάση του Leclerc -πράγμα που τον ανάγκασε να ξοδέψει ελαστικό περνώντας τον Norris- ο Μονεγάσκος είχε πάρει τον ταχύτερο γύρο πιέζοντας τον Perez. Όντας πολύ κοντά στον Checo κατά τον προηγούμενο γύρο, ο Leclerc πίεζε για να κρατήσει την διαφορά κάτω από το δευτερόλεπτο στο σημείο ανίχνευσης DRS πριν την πρώτη Rivazza.

Κάπου εκεί ο Charles έπρεπε να σκεφτεί ότι το ρίσκο δεν άξιζε. Οι εξαιρετικές εμφανίσεις των πρώτων αγώνων του είχαν δώσει την πολυτέλεια να επιλέγει τις μάχες του. Αυτή με τον Perez ήταν από εκείνες που δεν θα μπορούσαν να κερδηθούν. Η RB18 είχε ανώτερη τελική και ακόμη και με DRS το προσπέρασμα φάνταζε εξαιρετικά δύσκολο. Έπρεπε να δεχτεί, όσο επώδυνο κι αν ήταν, ότι η Red Bull είχε κάνει απλώς καλύτερη δουλειά.

Όμως, ο racer μέσα του αγνόησε τα παραπάνω. Το μόνο που σκεφτόταν ήταν το προσπέρασμα στον Perez. Φτάνοντας στην Variante Alta -όπου η Ferrari είχε το μεγαλύτερό της πλεονέκτημα σε όλο το τριήμερο- μπήκε επιθετικά στην είσοδο, καβαλώντας το εσωτερικό κερμπ. Με τα αυτοκίνητα του 2021 ίσως να γινόταν ένα τέτοιο πέρασμα.

Τα φετινά μονοθέσια, όμως, με τις σκληρότερες αναρτήσεις δεν συγχωρούν εύκολα. Η αναπόφευκτη έξοδός θα τον περιόριζε τελικά στην 6η θέση, στερώντας του 19 βαθμούς από το προβάδισμά επί του Verstappen. Ίσως, πρέπει να αισθάνεται και τυχερός που δεν εγκατέλειψε κιόλας. Ο Leclerc αναγνώρισε μετά πώς η “απληστία” του προκάλεσε αυτό το λάθος. Το εάν διδαχτεί και από αυτό, θα είναι καθοριστικό στην πορεία του φετινού τίτλου. Ενός τίτλου στην διεκδίκηση του οποίου έχει επανέλθει δυναμικά ο Verstappen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hamilton: Θέλει να συμμετέχει στην εξαγορά της Chelsea!
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Η δικαίωση του Sprint;
F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Θρίαμβος της Red Bull στην Imola!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto