Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν ξεκινάει με grand slam

Ελλάδα 20:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν ξεκινάει με grand slam

FORMULA 1

F1 GP Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν ξεκινάει με grand slam

FORMULA 1

Ο πρωταθλητής και η ομάδα του συνέχισαν στον ίδιο ρυθμό με πέρυσι και κατέκτησαν άνετα το πρώτο Grand Prix της σεζόν. Ο δεύτερος Πέρεζ ολοκλήρωσε τον θρίαμβο της Red Bull.

Advertisement
Advertisement

Τελικά οι φόβοι πολλών επαληθεύτηκαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Η RB20, όπως και οι δύο… πρόγονοί της, ήταν σε δική τους κλάση υπό συνθήκες αγώνα. Και ο Φερστάπεν εμφατικά ταχύτερος του Πέρεζ και πάλι.

Οι δύο οδηγοί έκαναν άνετα το 1-2 έχοντας καλύτερο ρυθμό αλλά και μικρότερη φθορά στα Pirelli σε σχέση με τους υπόλοιπους. Η Ferrari επιβεβαίωσε ότι διαθέτει το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο. Ωστόσο η SF-24 δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο σήμερα να ανταγωνιστεί την RB20. Οι Σάινθ-Λεκλέρ τερμάτισαν στο 3-4, μπροστά από τον 5ο Ράσελ.

Η στρατηγική των δύο στάσεων στα pits ήταν περίπου μονόδρομος για την απαιτητική πίστα στο Σακχίρ. Οι οδηγοί προτίμησαν όλοι την μαλακή γόμα για το πρώτο stint του αγώνα.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη εκκίνηση της σεζόν δεν είχε πολλά δράματα. Ο Φερστάπεν κρατήθηκε μπροστά από τους Λεκλέρ και Ράσελ, ενώ ο Πέρεζ κέρδισε μία θέση από τον Σάινθ. Πιο πίσω οι Χούλκενμπεγκ-Στρολ είχαν επαφή με υπαιτιότητα του Γερμανού ο οποίος είχε κάνει και κάκιστη εκκίνηση.

Ο Φερστάπεν κατάφερε να ανοίξει διαφορά άνω του ενός δευτερολέπτου από τον Λεκλέρ στον πρώτο γύρο. Έτσι ο Μονεγάσκος δεν είχε DRS στον δεύτερο γύρο. Αντίθετα την πολυτέλεια αυτή είχε ο τρίτος Ράσελ ο οποίος θα προσπερνούσε τον Λεκλέρ από την εξωτερική της στροφής 4 στον τρίτο γύρο.

Αμέσως σχηματίστηκε ένα μικρό τρενάκι με τον Ράσελ στην κορυφή και τους Λεκλέρ, Πέρεζ και Σάινθ να ακολουθούν. Το παραμικρό λάθος μπορούσε να κοστίσει μία ή περισσότερες θέσεις όπως ανακάλυψε ο Λεκλέρ λίγο αργότερα στην στροφή 10. Μπλόκαρε τον εμπρός αριστερά τροχό και έχασε την τρίτη θέση από τον Πέρεζ.

Advertisement

Με την συμπλήρωση 10 γύρων ο Φερστάπεν είχε ανοίξει διαφορά 7 δευτερολέπτων από τον Ράσελ. Ο Βρετανός πάλευε να κρατήσει εκτός DRS τον τρίτο Πέρεζ ενώ ο Λεκλέρ κρατιόταν οριακά μπροστά από τον 5ο Σάινθ. Ωστόσο και ο Ισπανός θα τον προσπερνούσε τελικά έπειτα από σύντομη μάχη στις στροφές 1-3.

Πρώτες στάσεις

Ο Ράσελ ξεκίνησε τον πρώτο γύρο των pit-stops με τους Λεκλέρ-Πέρεζ να ακολουθούν. Σύντομα και οι υπόλοιποι οδηγοί τους μιμήθηκαν περνώντας στην σκληρή γόμα. Στον 14ο γύρο ο Πέρεζ προσπέρασε τον Ράσελ σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Advertisement

Εν τω μεταξύ ο Λεκλέρ ακόμη και με τη σκληρή γόμα αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα ισορροπίας με την SF-24. Συνεχή μπλοκαρίσματα τροχών τα οποία έπλητταν το γυρολόγιό του. Κατά συνέπεια ο Σάινθ θα προσπερνούσε τον ομόσταβλό του για δεύτερη φορά στον 17ο γύρο ανεβαίνοντας 4ος, πίσω από τον Ράσελ.

Στον 18ο γύρο ο Φερστάπεν θα σταματούσε τελευταίος για την σκληρή γόμα, βγαίνοντας και πάλι πρωτοπόρος. Λίγο πιο πίσω ο Σάινθ έκανε την κίνησή του στον Ράσελ, παίρνοντας την 3η θέση! Ο Ισπανός είχε εξαιρετικό ρυθμό και στο σημείο εκείνο είχε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Καθεστώς Φερστάπεν

Μόλις, όμως, τα ελαστικά του Φερστάπεν έπιαναν θερμοκρασία, η τάξη θα αποκαθίστατο. Ο Ολλανδός ήταν -όπως έχουμε συνηθίσει εδώ και ενάμισι χρόνο- σε δική του κατηγορία και, φυσικά, πήρε και το ταχύτερο πέρασμα. Εντούτοις ο Σάινθ κατάφερνε να κρατάει επαφή με την άλλη RB20 του Πέρεζ.

Advertisement

Εν τω μεταξύ ο Ράσελ έχανε συνεχώς έδαφος, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την PU της Mercedes. Επιπλέον και η έτερη Mercedes του Χάμιλτον είχε πρόβλημα. Το κάθισμα του Βρετανού είχε σπάσει. Από την άλλη ο Λεκλέρ είχε θέμα με το εμπρός αριστερά δισκόφρενο και το μονοθέσιο ήταν εξαιρετικά ασταθές κατά τις επιβραδύνσεις.

Καθώς συμπληρωνόταν το πρώτο μισό του αγώνα η σειρά ήταν Φερστάπεν, Πέρεζ, Σάινθ, Ράσελ, Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι, Χάμιλτον, Αλόνσο και Ζου.

Απροβλημάτιστα

Οι δύο Red Bull συνέχισαν απροβλημάτιστα την πορεία τους προς το 1-2. Πέρασαν, μάλιστα, στη μαλακή γόμα για το τελευταίο stint την στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι (πλην Ρικιάρντο) είχαν πάρει ξανά την σκληρή.

Ο Λεκλέρ μετά την δεύτερη στάση του είχε καλύτερο ρυθμό και έκλεινε αργά αλλά σταθερά την διαφορά του από τον Ράσελ. Στον 46ο γύρο ο Βρετανός θα έκανε λάθος στην στροφή 10 και έτσι ο Λεκλέρ θα ανέβαινε τέταρτος.

Η κατάταξη στις πρώτες θέσεις θα παρέμενε έτσι έως το τέλος. Κάπως έτσι ο Φερστάπεν έκανε περίπατο προς την 55η νίκη και το 5ο grand slam της καριέρας του. Μπορεί οι Πέρεζ και Σάινθ (κέρδισε τον άτυπο τίτλο του οδηγού της ημέρας) στάθηκαν δίπλα του στο podium. Ωστόσο απείχαν μία αιωνιότητα από τον Ολλανδό.


Η τελική κατάταξη στο GP του Μπαχρέιν