Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μια κρίσιμη pole

Ελλάδα 12:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μια κρίσιμη pole

FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μια κρίσιμη pole

FORMULA 1

Η pole στο GP του Αζερμπαϊτζάν δεν θεωρείται καθοριστική για την έκβαση του αγώνα. Μόλις δύο φορές σε πέντε αγώνες έχει κερδίσει ο οδηγός που ήταν πρώτος στην εκκίνηση. Όμως, για το GP του 2022 η pole του Leclerc ίσως αποδειχτεί πιο σημαντική από ότι αναμένεται.

Advertisement
Advertisement

Ο Charles Leclerc δήλωνε έκπληκτος από τον ρυθμό της F1-75 στις κατατακτήριες. Πίστευε ότι οι δύο RB18 ήταν παραπάνω από ικανές για να τον προβληματίσουν στην μάχη της pole. Ωστόσο, ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να επικρατήσει με έναν από τους -συνηθισμένους πια- εκπληκτικούς του γύρους στο τέλος του Q3. Αυτό ενδέχεται να αποδειχτεί ιδιαίτερα κρίσιμο για το αποτέλεσμα του σημερινού GP.

Και το γράφουμε αυτό λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δύο κορυφαίων μονοθέσιων όσο και την φύση του συγκεκριμένου σιρκουί. Η Red Bull έχει για άλλη μία φορά υψηλότερη τελική ταχύτητα στην ευθεία των 2 χιλιομέτρων. Στο σημείο μέτρησης οι Verstappen-Perez ήταν μόλις ένα χιλιόμετρο ανά ώρα ταχύτεροι του Leclerc.

Advertisement
Advertisement

Καθώς, όμως, τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να επιταχύνουν πριν το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή το πλεονέκτημα των αυστριακών μονοθέσιων προσέγγιζε τα 5 χλμ/ώρα. Εάν προσθέσουμε σε αυτή τη διαφορά την επίδραση του slip-stream και του DRS τότε φαίνεται πώς η F1-75 δεν μπορεί να κάνει πολλά για να συγκρατήσει όποια από τις δύο RB18 βρεθεί πίσω της στη διάρκεια του αγώνα.

Οι κρίσιμοι πρώτοι γύροι

Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά για την Red Bull. Για να μπορέσουν οι Perez-Verstappen να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα θα πρέπει πρώτα να βρεθούν κοντά στον Leclerc. Σε αυτήν ακριβώς τη λεπτομέρεια έγκειται και η σημασία της χθεσινής pole του Μονεγάσκου.

Το σπριντ μέχρι την πρώτη στροφή είναι σύντομο. Κατά συνέπεια, στον Leclerc αρκεί μία “κανονική” εκκίνηση ώστε να κρατηθεί μπροστά. Έπειτα ακολουθούν δύο γύροι στους οποίους το DRS δεν θα είναι ενεργοποιημένο. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ο Leclerc έχει την ευκαιρία να απομακρυνθεί από τις RB18 χάρη στον ανώτερο ρυθμό του στους δύο πρώτους τομείς της πίστας, αλλά και στο ότι η F1-75 φέρνει πιο γρήγορα τα ελαστικά της στην ιδανική θερμοκρασία. Χάρη στο set-up χαμηλής κάθετης δύναμης της Ferrari, μάλιστα, ο Μονεγάσκος δεν αναμένεται να χάσει πολύ χρόνο και στον τρίτο τομέα αρχικά.

Advertisement

Αυτό θα είναι αρκετό, πιστεύουμε, ώστε να του δώσει μια διαφορά ασφαλείας στα πρώτα στάδια του αγώνα. Έπειτα θα είναι θέμα διαχείρισης ελαστικών. Γενικά η Red Bull είναι πιο αποδοτική σε αυτόν τον τομέα. Όμως, υπάρχει και εδώ μία λεπτομέρεια που λειτουργεί υπέρ του Leclerc.

Advertisement

Το Baku είναι μία rear-limited πίστα. Μια πίστα, δηλαδή, στην οποίαν τα πίσω ελαστικά σηκώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό της φόρτισης λόγω των συνεχών επιταχύνσεων. Όσες φορές η Red Bull κέρδισε την Ferrari φέτος λόγω ελαστικών, αυτό συνέβη λόγω της φθοράς των εμπρός Pirelli στις F1-75. Στο Αζερμπαϊτζάν τα εμπρός ελαστικά δεν θα παίξουν κρίσιμο ρόλο.

Advertisement

Επιπλέον, η πίστα του Baku ανέκαθεν ευνοούσε το overcut. Δηλαδή, όσο πιο αργά σταματήσει ένας οδηγός για αλλαγή ελαστικών τόσο μεγαλύτερο είναι και το πλεονέκτημά του. Συνεπώς η Red Bull δεν θα μπορέσει να εκβιάσει ένα pit-stop νωρίς από την Ferrari τραβώντας κάποιον από τους Perez-Verstappen για ανεφοδιασμό στους πρώτους γύρους.

Γιατί ο Perez ήταν ταχύτερος του Verstappen;

Είχαμε γράψει ήδη από την προεπισκόπηση του αγώνα ότι αναμέναμε μία δυνατή εμφάνιση από τον Sergio Perez στο Αζερμπαϊτζάν. Ο λόγος για αυτό ήταν η προϊστορία του Checo στο συγκεκριμένο σιρκουί, αλλά και στις πίστες πόλης γενικότερα.

Ο Μεξικανός με το καθαρό στιλ οδήγησης που έχει -θυμίζει πολύ εκείνο του Jenson Button- πάντα μπορεί να αποδίδει εξαίρετα σε τέτοιου είδους διαδρομές. Δεν διαταράσσει την δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου στις πολλές αργές στροφές, χρησιμοποιώντας μαεστρικά την υποστροφή για την τοποθέτηση του αυτοκινήτου οριακά δίπλα στους τοίχους. Προσθέστε σε αυτό και τα χαρακτηριστικά της φετινής υποστροφικής Red Bull τα οποία επίσης ταιριάζουν στον Sergio και θα έχετε την απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Ο Max, από την άλλη, έχει εγγενώς πιο επιθετική προσέγγιση κατά την φάση του turn-in. Αυτό, όμως, στη δεδομένη χρονική συγκυρία λειτούργησε ως μειονέκτημα παρά ως πλεονέκτημα. Ο Verstappen, όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, έχει προσαρμόσει μεγάλο μέρος της προσέγγισής του στα χαρακτηριστικά του φετινού μονοθέσιου. Και αυτό ακριβώς θα περίμενε κανείς από έναν παγκόσμιο πρωταθλητή.

Ωστόσο, θα υπάρχουν αγώνες στους οποίους ο Checo θα επικρατεί του Max. Λόγω του ότι αυτός ο τρόπος οδήγησης που έχει υιοθετήσει πρόσφατα ο Max -με μεγάλη επιτυχία ομολογουμένως- έρχεται τελείως φυσικά στον Perez. Αναμένουμε στους επόμενους αγώνες ο Verstappen να αρχίσει να κερδίζει και πάλι τον Perez όπως έγινε και στα περισσότερα Grand Prix μέχρι στιγμής.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την διαχείριση της στρατηγικής των δύο από την Red Bull σήμερα. Θα δώσει στον Perez την προνομιακή στρατηγική ή θα επιλέξει να υποστηρίξει τον Verstappen. Η λογική υπαγορεύει να δοθεί προτεραιότητα στον Μεξικανό. Θα έχει όμως και ο Helmut Marko την ίδια άποψη;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Haas F1: Οι επιπτώσεις των ατυχημάτων του Mick
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μάχη χαμηλής κάθετης δύναμης
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Επική pole για Leclerc!