Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Επική pole για Leclerc!

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Charles Leclerc κατέκτησε άλλη μία pole με έναν πραγματικά επικό γύρο στο Baku. Ο Μονεγάσκος και πάλι φύλαξε το καλύτερο για το τέλος δείχνοντας ότι φέτος είναι ο απόλυτος κυρίαρχος των δοκιμαστικών. Πίσω του οι Perez και Verstappen.

Ήταν άλλη μία μεγάλη παράσταση από τον Charles Leclerc σε κατατακτήριες. Σε μία διαδικασία με πολλά απρόοπτα, ο Μονεγάσκος κατάφερε και πάλι να αποδώσει τα μέγιστα ακριβώς την στιγμή που μετρούσε περισσότερο. Στο τέλος του Q3. Ο γύρος του Charles ήταν για άλλη μια φορά στο όριο μεν αλλά με απόλυτο έλεγχο από τον οδηγό της Ferrari σε κάθε σημείο του.

Ο Sainz έδειχνε ικανός κι εκείνος για μια μεγάλη επίδοση αλλά έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια που τον περιόρισε στην 4η θέση. Δεύτερος ήταν ο Perez ο οποίος στο τέλος του Q3 διαμαρτυρήθηκε για το ότι δεν πήρε το slip-streaming του Verstappen ώστε να απειλήσει τον Leclerc για την pole. Ο Verstappen ήταν 3ος όντας και πάλι αργότερος από τον teammate του. Όλα είναι ανοιχτά για τον αυριανό αγώνα καθώς οι διαφορές ανάμεσα στους 4 οδηγούς είναι εξαιρετικά μικρές.

Q1: Ο Bottas την τελευταία στιγμή στο Q2, έξω οι δύο Haas

Λόγω της καθυστέρησης από το FP3 οι κατατακτήριες ξεκίνησαν επίσης 15 λεπτά αργότερα. Όλα τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως ώστε να σημειώσουν έναν χρόνο ασφαλείας. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή στους 38 βαθμούς Κελσίου, αναγκάζοντας τους οδηγούς να είναι αρκετά επιθετικοί στους γύρους προετοιμασίας.

Όπως αναμενόταν δημιουργήθηκε… κυκλοφοριακό με 22 μονοθέσια να βρίσκονται ταυτόχρονα στην πίστα. Οι Red Bull πήραν τις δύο πρώτες θέσεις αρχικά με τους Leclerc, Russell και Sainz πίσω τους. Ο Russell χρειάστηκε δεύτερη προσπάθεια καθώς πριν την πρώτη του φάνηκε να καθυστερεί λόγω του Verstappen στην έξοδο της 16.

Οι περισσότεροι οδηγοί παρέμειναν στην πίστα καθώς τα soft μπορούσαν να δώσουν και δεύτερο γρήγορο γύρο. Επιπλέον, καθώς το Baku είναι σιρκουί πόλης, η εξέλιξη της πρόσφυσης είναι ραγδαία και αυτό δίνει πολύ καλύτερους χρόνους όσο περνάει η ώρα.

Το πρώτο λάθος έγινε από τον Stroll. Ο Καναδός μπήκε με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα άντεχε η Aston Martin στην στροφή 7. Το μονοθέσιο δεν φάνηκε να έχει υποστεί κάποια ζημιά και ο Stroll συνέχισε προσπαθώντας να κάνει γρήγορο γύρο. Όμως θα έκανε και πάλι λάθος, αυτή τη φορά στην στροφή 2, προσκρούοντας στον τοίχο και προκαλώντας την κόκκινη σημαία.

Είχαν μείνει μόλις δυόμισι λεπτά με την επανεκκίνηση. Αυτό έδινε το πλεονέκτημα στα μονοθέσια που θα παρατάσσονταν πρώτα στο pitlane καθώς ο χρόνος δεν ήταν αρκετός ώστε όλοι να πάρουν γύρο. Τόσο οι δύο Mercedes όσο και οι Alpha Tauri πίσω τους καθυστερούσαν το “τρενάκι” που είχε δημιουργηθεί

Στην δυσκολότερη θέση βρέθηκε ο Bottas  ο οποίος ξεκίνησε την προσπάθειά του όντας στην τελευταία πεντάδα και έχοντας τριγύρω του αρκετά μονοθέσια στην πίστα. Παρά ταύτα ο Φιλανδός κατάφερε την τελευταία στιγμή να περάσει στο Q2 εις βάρος του Kevin Magnussen. Οι υπόλοιποι που έμειναν εκτός ήταν οι Mick Schumacher, Albon, Latifi και φυσικά ο Stroll.

Q2: Υπό διερεύνηση ο Hamilton

Οι Ferrari και red Bull βρέθηκαν στην κορυφή μετά τις πρώτες προσπάθειες του Q2. Η έκπληξη άκουγε στο όνομα Carlos Sainz ο οποίος για πρώτη φορά στο τριήμερο ήταν ο ταχύτερος των 4 οδηγών. Ο Perez που ήταν 4ος σε εκείνο το σημείο βρισκόταν λιγότερο από δύο δέκατα πίσω από τον Sainz.

Καθώς οι οδηγοί ετοιμάζονταν για τις δεύτερες προσπάθειές τους είχαμε το δεύτερο λάθος της ημέρας και πάλι από οδηγό της Aston Martin. Ήταν ο Vettel αυτή τη φορά που έχασε τα φρένα στην είσοδο της 15 πηγαίνοντας ευθεία στα προστατευτικά ελαστικά όπως και ο teammate του λίγο νωρίτερα.

Αντιθέτως, ο Checo Perez έκανε το τέλειο πέρασμα από την 15 καθώς έπαιρνε την πρώτη θέση με πέντε λεπτά να απομένουν. Ο Leclerc βρέθηκε 91 χιλιοστά πίσω του παρά το ότι “χάιδεψε” τον τοίχο στην είσοδο της 7 όπως και οVerstappen στην έξοδό της!

Ο Hamilton κατάφερε στο τέλος παίρνοντας το slip-stream του Russell να περάσει στο Q3. Η απογοήτευσή του, όμως, στις συνομιλίες του με τον Pete Bonnington ήταν έκδηλη σε όλη τη διάρκεια του Q2. Επιπλέον, ο Βρετανός βρίσκεται υπό διερεύνηση λόγω του ότι οδηγούσε υπερβολικά αργά στον τελευταίο του γύρο προετοιμασίας. Τελικά εκτός Q3 θα έμεναν οι δύο McLaren, οι δύο Alfa Romeo και ο Ocon.

Q3: Στο τέλος μίλησε ο Leclerc

Η σειρά με την οποίαν βγήκαν οι οδηγοί των Ferrari-Red Bull στον πρώτο γύρο προσπαθειών ήταν Sainz-Leclerc και Perez-Verstappen. Ωστόσο, δεν υπήρξε slip-streaming ανάμεσα στους ομόσταβλους. Ο Sainz παρά το ότι ήταν πρώτος στην πίστα ήταν και πάλι ταχύτερος όλων με τον Leclerc να κάνει και πάλι λάθος αυτήν την φορά στην έξοδο της παλιάς πόλης. Μικρά λάθη έκαναν και οι δύο οδηγοί της Red Bull δείχνοντας το πόσο οριακά πίεζαν όλοι σε εκείνο το σημείο. Οι διαφορές ήταν πολύ μικρές μεταξύ των τεσσάρων.

Ο Perez βγήκε πίσω από τον Verstappen στον δεύτερο γύρο προσπαθειών λόγω προβλήματος που αντιμετώπισε με την RB18. Αντιθέτως οι Ferrari βγήκαν και πάλι με τον Sainz μπροστά. Όμως, οι τελευταίοι γύροι είναι ειδικότητα του Charles Leclerc.

Η προσπάθεια του Μονεγάσκου ήταν για άλλη μια φορά φέτος εκπληκτική και η pole ήρθε με μεγαλύτερη διαφορά από ότι αναμενόταν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αντιθέτως, ο Sainz έκανε λάθος ήδη από τον πρώτο τομέα που τον έθεσε εκτός διεκδίκησης. Οι Red Bull βελτίωσαν μεν τους χρόνους τους αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε να απειλήσουν τον Leclerc.

Εντυπωσιακή ήταν η 5η θέση του Russell μπροστά από τον Gasly. Η Alpha Tauri ήταν η μόνη ομάδα πλην των τριών κορυφαίων που είχε και τα δύο μονοθέσια της στο Q3. Εξαιρετική ήταν η 9η θέση του Vettel σε ένα σιρκουί στο οποίο πάντοτε τα πήγαινε περίφημα. Αντιθέτως, ο 10ος Alonso θα περίμενα σίγουρα ένα καλύτερο αποτέλεσμα με δεδομένη την ταχύτητα της Alpine στην μεγάλη ευθεία του Baku.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Haas F1: Οι επιπτώσεις των ατυχημάτων του Mick
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μάχη χαμηλής κάθετης δύναμης
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Perez μπροστά στο FP3

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto