Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μάχη χαμηλής κάθετης δύναμης

Ελλάδα 2:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μάχη χαμηλής κάθετης δύναμης

FORMULA 1

F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Μάχη χαμηλής κάθετης δύναμης

FORMULA 1

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής δεν έδειξαν ένα ξεκάθαρο φαβορί για το GP του Αζερμπαϊτζάν. Σε μία πίστα η οποία θεωρητικά ταιριάζει περισσότερο στην RB18, η F1-75 ανταποκρίνεται κι εκείνη ικανοποιητικά. Οι μεταξύ τους διαφορές είναι, προς το παρόν, ελάχιστες.

Advertisement
Advertisement

Στα δύο προηγούμενα τεστ υψηλής ταχύτητας της σεζόν σε Jeddah και Imola, η Red Bull είχε επικρατήσει της Ferrari. Η καλύτερη διαχείριση των ελαστικών από την RB18 και η υψηλότερη τελική ταχύτητα του αυστριακού μονοθέσιου είχαν κάνει την διαφορά.

Παρόμοια έμοιαζε η κατάσταση στο FP1 με τους Perez και Verstappen να κυριαρχούν στον τρίτο τομέα της πίστας ο οποίος αποτελείται ουσιαστικά από το μεγαλύτερο μέρος της κυρίως ευθείας. Όμως, κατά το FP2 η Ferrari πέρασε στις F1-75 πίσω πτέρυγες με πολύ μικρότερη κλίση πτερυγίων. Η ειδική, αυτή, διαμόρφωση απέδωσε αμέσως καρπούς.

Advertisement
Advertisement

Ο Leclerc ήταν ταχύτερος στο FP2 κατά 2,5 δέκατα του Perez ο οποίος, όπως αναμενόταν, ξεκίνησε πολύ δυνατά το τριήμερό του. Η RB18 εξακολούθησε να είναι ταχύτερη της F1-75 στον τρίτο τομέα, αλλά όχι για πολύ. Από την άλλη, το ιταλικό αυτοκίνητο παρά το set-up χαμηλότερης κάθετης δύναμης δεν έδειχνε να χάνει σε απόδοση στο κλειστό τμήμα της “Παλιάς πόλης”.

Αυτό ενδέχεται να αποδειχτεί κρίσιμο κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Με την Ferrari να έχει βρει μία πολύ καλή ισορροπία ο Leclerc θα διεκδικήσει με αξιώσεις την pole στο Baku. Αντιθέτως, πιο συγκεχυμένα είναι τα πράγματα στην Red Bull. Ο Perez ήταν ταχύτερος του Verstappen ήδη από το FP1. Με δεδομένη την “συμβατότητα” του Checo με την συγκεκριμένη πίστα δεν θα αποτελούσε έκπληξη η κατάταξή του και πάλι μπροστά από τον Ολλανδό.

Advertisement

Βεβαίως, ο Max δεν σημείωσε έναν αντιπροσωπευτικό γρήγορο γύρο στο τέλος του FP2 λόγω κίτρινων σημαιών που προκάλεσε ο Perez. Έτσι, θα πρέπει να περιμένουμε στα δοκιμαστικά μεγάλη μάχη ανάμεσα στους Leclerc-Perez και Verstappen για την πρώτη θέση.

Προσομοιώσεις αγώνα

Έπειτα από τις προσομοιώσεις αγώνα, φαίνεται ότι οι ομάδες προκρίνουν την επιλογή soft-medium για τον αγώνα με μία και μοναδική στάση. Η άσφαλτος του σιρκουί είναι λεία, με αποτέλεσμα η φθορά να είναι εξαιρετικά χαμηλή. Η C5 γόμα της Pirelli δείχνει να ανταποκρίνεται καλά ακόμη και με υψηλό φορτίο καυσίμου, όπως προκύπτει από το πολύ καλό stint 7 γύρων του Leclerc.

Advertisement

Ο Verstappen μπορεί να είχε ταχύτερο μέσο χρόνο με την ίδια γόμα αλλά το δικό του stint διήρκεσε μόλις 3 γύρους. Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να πάρουμε τοις μετρητοίς την επίδοσή της RB18 με την soft. Πιο δόκιμη είναι η σύγκριση των stints που έκαναν οι Perez-Sainz με την medium γόμα.

Οι μέσοι χρόνοι των δύο ήταν σχεδόν εφάμιλλοι, με του Perez να είναι ελαφρώς χαμηλότερος για λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Άρα μπορούμε να υποθέσουμε ότι για την ώρα τα δύο μονοθέσια έχουν αντίστοιχο ρυθμό και με τις δύο γόμες. Η Red Bull θα έχει ελαφρώς υψηλότερη τελική λογικά, με την Ferrari, όμως, να μπορεί να ξεφεύγει στον αργό δεύτερο τομέα της πίστας.

Ο αγώνας του Αζερμπαϊτζάν είναι παραδοσιακά από εκείνους στους οποίους λειτουργεί το overcut. Δηλαδή, όσο περισσότερο καθυστερεί κάποιος τον ανεφοδιασμό του, τόσο μεγαλύτερο πλεονέκτημα κερδίζει. Για τον λόγο αυτό θα είναι τεράστιας σημασίας για την έκβαση του αγώνα η απόδοση του Sainz. Ο Ισπανός φαίνεται για την ώρα να υστερεί ελαφρών έναντι των υπολοίπων τριών οδηγών. Εάν αυτό δεν αλλάξει τότε η Red Bull θα έχει ένα μικρό προβάδισμα και από την άποψη της στρατηγικής ευελιξίας.

Ταλάντωση χωρίς τέλος

Ανοιχτή είναι η μάχη και στο μέσο της κατάταξης. Η Mercedes αντιμετωπίζει και πάλι προβλήματα με το porpoising, το οποίο είναι το ίδιο έντονο όπως και στην Jeddah. Οι χρόνοι των W13 απείχαν πάνω από ένα δευτερόλεπτο εκείνου του Leclerc, δείχνοντας ότι η εικόνα των ασημί μονοθέσιων στην Βαρκελώνη είχε διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από την χάραξη της Catalunya και όχι από την ουσιαστική επίλυση κάποιων προβλημάτων.

Επιπλέον, η Mercedes αντιμετωπίζει και πάλι πρόβλημα με την θερμοκρασία των ελαστικών στο λείο οδόστρωμα του Baku. “Θέλουμε τουλάχιστον τρεις γύρους για να τα φέρουμε στην θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ Ferrari και Red Bull το κάνουν αμέσως” δήλωσε ο George Russell στο τέλος της ημέρας. Φαίνεται, ότι οι Russell-Hamilton θα πρέπει να δώσουν μάχη για να βρεθούν στο Q3 όπως έγινε σε Σαουδική Αραβία και Imola φέτος.

Οι Alpine και Alpha Tauri βρίσκονται προς ώρας στην κορυφή του midfield. Η πίστα, λογικά, ταιριάζει περισσότερο στο γαλλικό μονοθέσιο. Κατά συνέπεια δεν θα έπρεπε να ξαφνιάσει η κατάταξη του Fernando Alonso μέσα στην πρώτη πεντάδα. Στον αγώνα, ωστόσο, ο Gasly θα είναι δύσκολος αντίπαλος για τον Ισπανό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Προεπισκόπηση
Haas F1: Οι επιπτώσεις των ατυχημάτων του Mick
F1 GP Αζερμπαϊτζάν-FP2: Η επιστροφή του Leclerc