Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Στην κόψη του ξυραφιού

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Οι δύο Ferrari βρέθηκαν στην εναλλάξ στην κορυφή και των δύο χρονομετρημένων περιόδων της Παρασκευής. Καμία ομάδα δεν φάνηκε να μπορεί να τις ανταγωνιστεί άμεσα σε qualifying runs. Ωστόσο, οι προσομοιώσεις αγώνα λένε μία διαφορετική ιστορία. Θετική έκπληξη η Alpine.

Μετά τον Carlos Sainz Jr στο FP1 ήταν η σειρά του Charles Leclerc να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο FP2. Η F1-75 φαινόταν στο στοιχείο της και στην Μελβούρνη. Το ιταλικό μονοθέσιο μπορεί να εμφάνιζε έντονο porpoising στην πίσω ευθεία του Albert Park αλλά αυτό δεν ήταν παρά υποσημείωση σε μία εξαιρετική εικόνα. “Δεν είμαι εδώ για να οδηγώ άνετα αλλά γρήγορα μονοθέσια” θα δήλωνε ένας ικανοποιημένος Leclerc στο τέλος της ημέρας.

Την ίδια στιγμή η Red Bull πειραματιζόταν με διάφορες επεμβάσεις στο set-up της RB18 ώστε να μπορέσει να ισορροπήσει ένα αρκετά πιο δύστροπο μονοθέσιο. Είναι φανερό πώς η φετινή Red Bull δεν έχει την ίδια ευκολία με την Ferrari στο να πιάσει αμέσως υψηλή απόδοση. Όμως το δυναμικό υπάρχει. Η ταχύτητα που διαθέτει η RB18 δεν έχει να ζηλέψει κάτι από εκείνην της F1-75.

Απειροελάχιστες διαφορές

Αυτό φάνηκε και στις σύντομες προσομοιώσεις αγώνα που έκαναν οι δύο ομάδες. Με την medium γόμα o μέσος χρόνος του Verstappen ήταν κατά τι χαμηλότερος από εκείνον του Leclerc. Ο Μονεγάσκος είχε συμπληρώσει έναν παραπάνω γύρο στο δικό του stint, βέβαια, αλλά και πάλι τα δύο μονοθέσια μοιάζουν ισότιμα σε ρυθμό αγώνα.

Σε ρυθμό qualifying η Ferrari φαίνεται να υπερτερεί ελαφρώς αν και ο Verstappen λόγω ενός λάθους του δεν ολοκλήρωσε τον ταχύτερο γύρο που επιχείρησε προς το τέλος του FP2. Είναι, όμως, ικανή η RB18 να “κλέψει” την pole από τις Ferrari; Στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου θα σχηματίσουμε μια καλύτερη εικόνα επ’ αυτού.

Πάντως, για την ώρα ο Sainz φαίνεται πώς είναι πολύ ανταγωνιστικός και μάλλον θα διεκδικήσει με αξιώσεις αύριο την πρώτη pole position της καριέρας του. Η παρουσία του Perez μέχρι στιγμής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μάλλον υποτονική. Όμως, παρόμοια ήταν και η εικόνα του Checo στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Jeddah και όλοι θυμόμαστε τι έγινε τελικά εκεί.

Οι επιδόσεις των “δεύτερων” οδηγών των Ferrari και Red Bull θα κρίνουν πολλά. Κυρίως, το κατά πόσον ο Sainz θα μπορέσει να βρεθεί στο επίπεδο του Leclerc. Εάν ο Ισπανός αποδειχτεί εξίσου ανταγωνιστικός με τον Leclerc στην Μελβούρνη (ενδεχομένως να είναι και ταχύτερος το Σάββατο) αυτό ίσως περιπλέξει τα πράγματα για την Scuderia. Από την άλλη, τέτοια προβλήματα δεν θα πρέπει να απασχολούν, λογικά, την Red Bull με τον Verstappen να είναι το αδιαμφισβήτητο νούμερο ένα.

Άνοδος για Alpine και McLaren. Σε αδιέξοδο η Mercedes.

Οι Alpine και McLaren ήταν οι ευχάριστες εκπλήξεις της ημέρας. Η ομάδα από το Woking φάνηκε ανταγωνιστική ήδη από το FP1, με τους Ricciardo-Norris να βρίσκονται συνεχώς εντός δεκάδας. Και αυτό παρά την αντικατάσταση της μονάδας ισχύος του Norris πριν το FP2.

Από την άλλη, η Alpine εντυπωσίασε με την εμφάνισή της κυρίως στο FP2. Οι Γάλλοι έχουν επιλέξει ένα set-up χαμηλής κάθετης δύναμης κατά το πρότυπα της Red Bull. Αυτό φαίνεται πως λειτουργεί καλά στην A522. Σίγουρα, το γαλλικό μονοθέσιο βοηθήθηκε και από τις αλλαγές στο σιρκουί, το οποίο είναι σαφώς πιο γρήγορο από ότι στο παρελθόν.

Πάντως, η 4η θέση του Alonso αλλά και η αρκετά ανταγωνιστική προσομοίωση αγώνα που έκανε αφήνουν υποσχέσεις για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα την Κυριακή. Με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι έχει εξασφαλιστεί η απαραίτητα αξιοπιστία.

Από την άλλη η κατάσταση στην Mercedes φαίνεται πώς επιδεινώνεται παρά βελτιώνεται. Η W13 αντιμετώπισε και πάλι έντονο porpoising ενώ για άλλη μια φορά δεν μπόρεσε να δουλέψει με την soft γόμα της Pirelli. Μάλιστα, στην Μελβούρνη χρησιμοποιείται η C5 η οποία είναι η μαλακότερη στο φάσμα της Pirelli. Ο Lewis Hamilton ήταν εμφανώς απογοητευμένος στο τέλος της ημέρας. “Ότι κι αν δοκιμάσαμε δεν φάνηκε να έχει αποτέλεσμα στο μονοθέσιο” ήταν το σχόλιο του.

Γράφαμε πριν από λίγες ημέρες πώς αυτό είναι ένα ακόμη πρόβλημα που πρέπει να επιλύσουν στο Brackley. Το θέμα είναι πώς η medium γόμα στο Albert Park δεν είναι η C4 αλλά η C3.  Μπορεί το stint του Russel με τα medium ήταν πολύ πιο ανταγωνιστικό και λίγο πιο γρήγορο από εκείνο του Alonso. Όμως θα είναι δώρο άδωρο εάν οι δύο Mercedes δεν καταφέρουν να βρεθούν καν στο Q3.

Στρατηγική

Σε ότι αφορά την στρατηγική φαίνεται πως ο αγώνας θα είναι του ενός pit-stop. Η φθορά των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή στην λεία άσφαλτο του Albert Park. Η medium προκρίνεται ως το καλύτερο λάστιχο αγώνα, με την hard γόμα να ακολουθεί. Η soft αποδείχθηκε πολύ πιο ανθεκτική από όσο αναμενόταν. Όμως θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα μόνο υπό ειδικές συνθήκες. Όπως ένα Safety Car με λίγους γύρους να απομένουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αυστραλίας: Προεπισκόπηση
F1 GP Αυστραλίας: O Sainz ταχύτερος στο FP1
F1 GP Αυστραλίας: Απάντηση από Leclerc στο FP2

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto