Live Κίνηση
Περισσότερα
ACROPOLIS 2023

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Οι πρωταγωνιστές

Ελλάδα 0:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Οι πρωταγωνιστές

ACROPOLIS 2023

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Οι πρωταγωνιστές

ACROPOLIS 2023

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 θα λάβουν μέρος 72 πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες, τα περισσότερα εδώ και 17 χρόνια. Ας τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Advertisement
Advertisement

Από τα πληρώματα αυτά, τα δέκα θα συμμετάσχουν στην κορυφαία κατηγορία RC1. Στην RC2 θα τρέξουν τριάντα έξι, στην RC3 θα τρέξουν δεκατέσσερα, ενώ στις RC4 και RC5 εννέα και δύο αντίστοιχα.

Στην RC1, ξεχωρίζουν οι εργοστασιακές συμμετοχές των Toyota GR WRT, Hyundai Motorsport και M-sport Ford. Η πρώτη θα κατεβάσει τέσσερα πληρώματα -τα περισσότερα- στα ελληνικά χώματα. Εξ αυτών η Toyota έχει επιλέξει τρία τα οποία μπορούν να πάρουν βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Είναι εκείνα με οδηγούς τους Ροβανπέρα, Έβανς και Οζιέ.

Advertisement
Advertisement

Το πλήρωμα των Κατσούτα/Τζόνστον θα συλλέξει πόντους μόνο για το πρωτάθλημα οδηγών. Υπενθυμίζουμε ότι κάθε κατασκευαστής μπορεί να προτείνει μέχρι τρία πληρώματα. Ωστόσο παίρνει τους βαθμούς μόνο από τα δύο που θα τερματίσουν ψηλότερα. Οι βαθμοί της Power Stage πηγαίνουν μόνο στους οδηγούς και όχι στους κατασκευαστές.

Τρία πληρώματα -όλα δικαιούνται να βαθμολογηθούν- θα κατεβάσει η Hyundai. Οδηγοί τους είναι οι Νεβίλ, Λάπι και Σόρντο. Τέλος τρεις θα είναι οι συμμετοχές για λογαριασμό της M-Sport Ford. Τα πληρώματα των Τάνακ και Λουμπέ θα είναι επιλέξιμα για βαθμούς κατασκευαστών, ενώ το τρίτο Puma θα είναι του Έλληνα, Ιορδάνη Σερδερίδη στην τελευταία χρονιά του σε αγώνες WRC.

Advertisement

Ακολουθούν τα πέντε πιο προβεβλημένα πληρώματα που θα τρέξουν στον αγώνα της πατρίδας μας. Η σειρά με την οποίαν τα παρουσιάζουμε προκύπτει από την κατάταξή τους στο πρωτάθλημα.

Κάλε Ροβανπέρα/Γιόνε Χάλτουνεν

Ο πρωταθλητής του 2022 και πρωτοπόρος της βαθμολογίας μέχρι στιγμής έρχεται στην Ελλάδα θέλοντας να επαναλάβει τον θρίαμβο του 2021. Πέρσι τα πράγματα δεν είχαν εξελιχθεί καλά για τον Φιλανδό καθώς είχε τερματίσει μόλις 15ος έπειτα από πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε από την πρώτη ήδη ημέρα.

Advertisement

Ο Ροβανπέρα είχε μέχρι στιγμής μία πιο δύσκολη χρονιά σε σχέση με την κυριαρχική περσινή του. Έχει κερδίσει μόνο δύο φορές, σε Πορτογαλία και Εσθονία. Ωστόσο ακόμη και στους αγώνες που δεν μπόρεσε να διεκδικήσει τη νίκη, εξασφάλισε υψηλούς τερματισμούς. Έτσι προηγείται για 25 βαθμούς του Έβανς. Σίγουρα μία ενδεχόμενη νίκη του στα ελληνικά χώματα θα τον καταστήσει αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τον φετινό τίτλο.

Έλφιν Έβανς/Σκοτ Μάρτιν

Για τον Έβανς το φετινό Ακρόπολις ίσως καθορίσει και την σεζόν του συνολικά. Ο Ουαλλός, χάρη στην ανέλπιστη νίκη του στην Φιλανδία, έχει μπει για τα καλά στη μάχη του πρωταθλήματος. Εάν μπορέσει να χτίσει επάνω στην επιτυχία αυτή, με μία νίκη και στην Ελλάδα, τότε ο Έβανς θα έχει την καλύτερη ευκαιρία μέχρι στιγμής στην καριέρα του για να πραγματοποιήσει το όνειρό του.

Advertisement

Φυσικά μία δεύτερη συνεχόμενη (και τρίτη συνολικά) φετινή νίκη του δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Εξάλλου στις περισσότερες άμεσες μονομαχίες που είχε μέχρι στιγμής με τον Ροβανπέρα, ο Έβανς δεν μπόρεσε να κερδίσει. Κατά συνέπεια ο Έβανς θα πρέπει να κάνει μία μεγάλη υπέρβαση για να κατακτήσει τον φετινό τίτλο. Όπως λέει και το ρητό: To be somebody, you have to beat somebody!

Τιερί Νεβίλ/Μάρταϊν Βινταχέ

Ο Βέλγος φτάνει στο θέατρο του περσινού του θριάμβου έχοντας κατακτήσει μόλις μία νίκη μέχρι στιγμής. Η διαφορά που έχει στην βαθμολογία από τους δύο οδηγούς της Toyota δεν είναι ακόμη απαγορευτική για το φετινό πρωτάθλημα. Ωστόσο ο Νεβίλ πρέπει να κάνει τέσσερις τέλειους αγώνες μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, ελπίζοντας παράλληλα σε στραβοπατήματα των αντιπάλων του.

Ο team leader της Hyundai τα έχει πάει καλύτερα φέτος σε σχέση με πέρσι. Έχει περιορίσει αισθητά τα λάθη και έχει γίνει πολύ πιο συνεπείς στη συλλογή βαθμών. Φυσικά, ο αποκλεισμός του από το Σαφάρι του έχει στοιχήσει μέχρι στιγμής. Εντούτοις ένα καλό αποτέλεσμα στο Ακρόπολις μπορεί να τον φέρει μπροστά από τον Έβανς, καθώς μόλις 9 βαθμοί χωρίζουν τους δύο οδηγούς.

Οτ Τάνακ/Μάρτιν Γερβόγια

Η επιστροφή του Τάνακ στην M-sport Ford ξεκίνησε ιδανικά με υψηλό τερματισμό στο Μονακό και νίκη στη Σουηδία. Εντούτοις η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, αλλά και ρυθμού σε αρκετούς αγώνες έπληξαν τον Εσθονό. Έτσι ο Τάνακ είναι 66 βαθμούς πίσω από τον Ροβανπέρα στη βαθμολογία με τέσσερις αγώνες να απομένουν.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι θα έπρεπε να αποκλείσουμε τον Εσθονό από τα φαβορί του Ακρόπολις. Εξάλλου στα δύο προηγούμενα Ακρόπολις, ο Τάνακ τερμάτισε δεύτερος. Πέρσι, μάλιστα, η άρνηση της Hyundai να δώσει team orders υπέρ του, μάλλον έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφασή του για μεταπήδηση στην Ford. Εάν το Puma αποδειχθεί αξιόπιστο στα ελληνικά χώματα, ο Τάνακ είναι ικανός για τη νίκη.

Σεμπαστιέν Οζιέ/Βενσάν Λαντέ

Κλείνουμε, φυσικά, με τον μεγάλο Σεμπαστιέν Οζιέ. Το Ακρόπολις είναι ανάμεσα στα επιλεγμένα Ράλλυ όπου ο Γάλλος θα οδηγήσει φέτος. Πώς τα έχει πάει μέχρι στιγμής στους πέντε προηγούμενους αγώνες που έτρεξε φέτος; Περίφημα, είναι η απάντηση καθώς έχει κερδίσει τα τρία από αυτά. Στα 39 του χρόνια ο Σεμπαστιέν αποδεικνύει ότι είναι παραπάνω από ικανός για να τα βάλει με τη νέα γενιά του WRC.

Ο Οζιέ έχει κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας μας το 2011, με το Ακρόπολις εκείνης της χρονιάς να σημαδεύεται από την κόντρα του με τον έτερο μεγάλο Σεμπαστιέν (Λεμπ) του WRC. Μία δεύτερη νίκη του στην Ελλάδα, μπορεί να τον ανεβάσει στην 4η θέση της βαθμολογίας! Πράγμα ασύλληπτο για έναν οδηγό ο οποίος δεν θα έχει τρέξει στο ένα τρίτο των φετινών αγώνων!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Super Special Stage: Ξεκίνησε η προπώληση των εισιτηρίων
Η Citroen Καρέλλης στο ράλι Ακρόπολις με C3 Rally2
WRC: O Σεμπαστιάν Οζιέ επιστρέφει για το Ακρόπολις!