H Volkswagen «χτυπά» την Tesla εκεί που «πονάει»
ΝΕΑ
Ο γερμανικός όμιλος κατέγραψε -στο πρώτο εξάμηνο του έτους- μια εντυπωσιακή άνοδο 89% στις πωλήσεις ηλεκτρικών, πατώντας για πρώτη φορά στην κορυφή.
Η Volkswagen περνά στην αντεπίθεση, και αυτή τη φορά χτυπά την Tesla εκεί που μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσε: στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
WHAT CAR
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, ο όμιλος Volkswagen σημείωσε άλμα 89% στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας τις 347.900 μονάδες. Αντίθετα, η Tesla κατέγραψε πτώση 14% στις παγκόσμιες πωλήσεις της, χωρίς να δώσει επίσημα στοιχεία για την Ευρώπη, αν και ανεξάρτητα δεδομένα δείχνουν μόλις 76.400 ταξινομήσεις μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Η σύγκριση είναι αποκαλυπτική: μόνο το brand VW κατάφερε να διαθέσει 122.600 ηλεκτρικά στην ευρωπαϊκή αγορά το ίδιο διάστημα, ξεπερνώντας την Tesla σε κάθε μήνα πλην του Μαρτίου — και τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις της σε μήνες όπως ο Απρίλιος.

Ηλεκτροσόκ από τα νούμερα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όμιλος Volkswagen πούλησε συνολικά 465.500 ηλεκτρικά οχήματα (+46,7%), με τη μεγαλύτερη ώθηση να έρχεται από την Ευρώπη. Μόνο στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σημείωσε 189.700 πωλήσεις BEV στην ήπειρο, έναντι 109.700 πέρυσι.
Η Skoda και η Porsche ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι, με αυξήσεις 148% και 279% αντίστοιχα στο εξάμηνο. Παράλληλα, οι SEAT/CUPRA και Audi συνέχισαν δυναμικά, ενώ τα νέα μοντέλα — όπως τα προσιτά ID.2 και Cupra Raval που αναμένονται το 2026 — αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση της VW.

Πίσω από την επιτυχία, οι εκπτώσεις και η πίεση στα περιθώρια
Η Handelsblatt, πάντως, επισημαίνει πως αυτή η εμπορική επιτυχία συνοδεύεται από επιθετικές εκπτώσεις, κυρίως στο ID.3. Παρότι η VW υποστηρίζει πως παραμένει κερδοφόρα, το περιθώριο κέρδους από τα ηλεκτρικά οχήματα υπολείπεται ακόμη του στόχου του 6,5% που έχει θέσει ο Όμιλος για το 2029.
Πέρα από τις πωλήσεις, το διακύβευμα είναι στρατηγικό
Για τη VW, η άνοδος στα ηλεκτρικά δεν είναι απλώς εμπορικό στοίχημα: είναι και μια απαραίτητη στροφή για να απαλλαγεί από τη σκιά του Dieselgate και να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς στόχους εκπομπών CO₂ της ΕΕ. Και όπως δείχνουν οι αριθμοί, η πορεία της προς αυτήν την κατεύθυνση επιταχύνεται.
Η Volkswagen επιστρέφει στο προσκήνιο της ηλεκτροκίνησης — και αυτή τη φορά δείχνει πιο αποφασισμένη από ποτέ.